دانلود مقاله در مورد سيب 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد سيب باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد سيب

دانلود-مقاله-در-مورد-سيبلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 26 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏سیب)) ‏درخت((
‏سیب ) ‏دقیقا” یک ‏میوه ‏شفتدار(‏ میوه ‏درختی ازطبقه Malus ‏است که عضوی از خانواده گل سرخیان ‏بوده ( ‏روزاسیا) ‏و در طول تاریخ کشت می شده است . ‏بیشتر گروه سیبها به گونه M. domestica‏یا پیوندیهای آن تعلق دارند.
‏اجداد ‏وحشی سیبها احتمالا” درختی به نام Malus sieversii ( ‏که فاقد اسم همگانی است) بود ‏که هنوز هم در قزاقستان یافت می شود.محققان در حال مطالعه روی M. sieversii ‏که در ‏برابر بسیاری از بیماریها و آفات مقاوم است می باشند تا بتوانند یک سیب مقاوم تر در ‏برابرسرما بوجود آورند.
‏تاریخچـــــه
‏در کلیه مناطق آب و هوایی خنک ، سیب غذای بسیار مهمی ‏بوده است . نسبت به سایرمیوه های درختی ( احتمالا” بجز مرکبات) سیب را می توان برای ‏ماهها انبار نمود درحالیکه همچنان ارزش غذایی خود را حفظ می کند. سیبهای زمستانی که ‏در اواخر پاییز چیده شده و در دمای بالای انجماد در سردخانه یا اتاق سیب نگهداری می ‏کنند از سال 1800 غذای مهمی در اروپا و آمریکا به شمار می رفته است .
‏گونه های سیب
‏بیش از 7500 گونه سیب شناسایی شده است . این گونه ها ‏در نقاط ‏فراشمالگانی ‏، ‏نیمه حاره ‏و ‏معتدل ‏وجود دارند. چون درختان سیب به شرایط ‏خنک کننده( chilling requirement) ‏نیازدارند در آب و ‏هوای استوایی گل نمی دهند.
‏در بین رایج ترین گونه های تجاری سیب می توان به ‏این موارد اشاره کرد Braeburn( ‏نیوزیلند) ‏، ‏سیب نارنجی cox «‏بریتانیا – ‏گونه قدیمی که امروزه محبوبیت ‏گذشته را ندارد) ‏، ‏فوجی ( ‏آسیا‏، ‏استرالیا) ‏، ‏گالا( ‏نیوزیلند) ‏، ‏سیب طلائی( ‏آمریکا ، ‏اروپا) ‏، ‏گرانی اسمیت ( ‏استرالیا ‏و ‏کالیفرنیا) ‏، ‏جونا گلد( ‏آمریکا) ‏، ‏جوناتــــان ( ‏آمریکا) ‏، ‏مکین تــاش ( ‏کانــادا) ‏، ‏سیب قرمـز( ‏آمریکا) ‏و نوعی سیب زمستانی ( آمریکا). ‏تمامی این سیبها بجز نوع آخر شیرین و رنگین هستند. گرانی اسمیت ترش است و بعضی از ‏مردم آنرا بصورت تازه می خورند در ضمن برای آشپزی هم مطلوب هستند. پوست آن سبز روشن
‏خالدار است . این گونه سیب برای رشد کامل نیازمند آب و هوایی گرم بوده و فصل رشد ‏طولانی مدتی دارد اگرچه میوه های نامرغوب تر در مناطق نامناسب رویش می کنند. ] ‏تصویر معروفی از سیب گرانی اسمیت بر روی آرم Apple Records ‏وجود دارد) یک شرکت سازنده ‏ترانه که آهنگهای گروه Beatles‏را منتشر می کند .
‏خواص شیمیایی
‏سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و بی‌مناسبت نیست.
‏موادی که در یک سیب متوسط وجود دارد به شرح زیر است:
‏انرژی‏ ۲۵۸ ‏کالری‏
‏پروتئین‏ ۱/۲ گرم
‏چربی ۱/۶ گرم
‏مواد نشاسته‌ای ۵۹/۶ گرم
‏کلسیم‏ ۲۴ میلی گرم
‏فسفر‏ ۱۰ میلی گرم
‏آهن‏ ۱/۲ میلی گرم
‏ویتامین آ‏ ۳۶۰ واحد
‏ویتامین ب ۱‏ ۰/۱۵ میلی گرم
‏ویتامین ب ۲‏ ۰/۰۸ میلی گرم
‏ویتامین ب ۳‏ ۰/۱ میلی گرم
‏ویتامین ث‏ ۱۸ میلی گرم
‏ناگفته نماند که ویتامین‌های وجود در سیب بیشتر در پوست سیب و زیر پوست آن قرار دارد بنابراین آنهایی که می‌توانند پوست سیب را هضم کنند بهتر است که آنرا با پوست بخورند و اگر می‌خواهید پوست آن را بکنید بهتر است که سیب را خیلی نازک پوست کنید.
‏خواص ‏داروئی
‏سیب یک میوه ‏قلیایی‏ است و تمیزکننده بدن است و به‌علت دارا بودن ‏پکتین‏ زیاد ‏آب‏ اضافی بدن را خارج می‌سازد
‏سیب را می‌توان برای برطرف کردن ‏اسهال‏ حتی برای ‏کودکان‏ به‌کار برد. بدین منظور سیب را باید رنده کرد و استفاده نمود. سیب را می‌توان پخت و برای آنهایی که ‏روده‏ تنبل دارند آن را روی آتش ملایمی بپزید البته حتماً از ظرف ‏لعابی‏ یا ‏تفلون‏ استفاده کنید زیرا به این طریق پکتین و ویتامین‌های آن حفظ می‌شود.
‏شربت سیب بهترین دارو برای درمان ‏سرفه‏ و گرفتگی صدا می‌باشد. برای تهیه شربت سیب یک کیلو سیب را شسته و با پوست قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب بپزید سپس آن را با پارچه نازکی صاف کنید و چند تکه قند به آن اضافه کنید و دوباره روی آتش ملایم قرار دهید تا قوام بیاید و آن را از روی آتش بردارید روزی سه تا چهار فنجان از این شربت بنوشید.
‏سیب دارای مقدار زیادی ‏کلسیم‏ است و کلسیم سیب به بدن کمک می‌کند که کلسیم غذاهای دیگر را نیز جذب کند.
‏خوردن سیب ‏یبوست‏ را برطرف می‌کند و برای ‏خستگی مفرط‏ مفید است.
‏دم کرده برگ درخت سیب ادرارآور است و درمان‌کننده التهاب ‏کلیه‏ و ‏مثانه‏ می‌باشد.
‏نوشیدن آب سیب داروی مؤثری برای درمان ‏سرماخوردگی‏ و گرفتگی صدا و سرفه‌است.
‏سیب مقوی ‏کبد‏ و اشتهاآور است.
‏سیب برای درمان ‏تنگی نفس‏ بسیار مفید است حتی بوئیدن سیب نیز این خاصیت را دارد.
‏سیب پخته تقویت‌کننده ‏معده‏ و کبد و دفع کننده ‏سودا‏ و سموم بدن است.
‏سیب حرارت را از بدن خارج می‌سازد.
‏سیب را رنده کنید و در دستمال بپیچید و روی ‏چشم‏ بگذارید درد چشم را برطرف می‌کند.
‏خوردن سیب حتی برای آنهائی که ‏بیماری قند‏ دارند مفید است چون قند خون را بالا نمی‌برد.

 

دانلود فایل