دانلود مقاله در مورد سنسور فشار 25 ص 💯

دانلود دانلود مقاله در مورد سنسور فشار 25 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله در مورد سنسور فشار 25 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-سنسور-فشار-25-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏موضوع :
‏سنسور فشار
‏درس مربوطه:
‏مبانی برق‏ و الکترونیک
‏سنسور فشار
‏مقدمه:
‏اين دستگاه براي نمايش و کنترل فشار سيستمهاي مختلف يا تجهيزات در اندازه هاي کوچک با استفاده از اجزا فشار غير رسانا مي باشد و به صورت گسترده اي در دستگاه ماشين آلات نيمه رسانا ، تجهيزات پزشکي و سيستمهاي اتوماتيک و غيره استفاده مي شود.
‏در ادامه درباري سنسورهاي فشار وکاربردانها بيشتر آشنا خاهيم شد.
‏سنسورهاي فشار داراي انواع واندازها وکاربردهاي گوناگوني مي باشندکه در اين تحقيق درباري بعضي ازاين کاربردها کمي بحث خواهيم کرد.
‏3
‏اين دستگاه برای نمايش و کنترل فشار سيستمهای مختلف يا تجهيزات در اندازه های کوچک با استفاده از اجزا فشار غير رسانا می باشد و به صورت گسترده ای در دستگاه ماشين آلات نيمه رسانا ، تجهيزات پزشکی و سيستمهای اتوماتيک و غيره استفاده می شود‏.
PSA SERIES
Features
 >> High accuracy semi conductor pressure sensor.
 >> High brightness red LED( Digit: 9.5mm).
 >> Convertible pressure unit.
Negative pressure: kPa, kgf/cm©÷ , bar, psi, mmHg, mmH2O, inHg Positive pressure: kPa, kgf/cm©÷ , bar, psi
 >> Various output mode Hysteresis moe, Automatic sensitivity setting mode, Individual, 2 output mode, Window comparative output mode
 >> Chattering prevention function( Selectable response time 2.5, 5, 100, 500ms)
 >> Analog output (1~5VDC)
 >> Current protection circuit, Reverse power polarity protecting circuit
‏4
.
‏عيوب مكانيكی مقدم بر عيوب برقی
‏سيستم الكترونيك كنترل موتور شامل مجموعه‌ای از سنسورها و محركها است كه همگی به يك مغز الكترونيكی به اسم كامپيوتر موتور متصل هستند. سنسورها در يك سيستم استاندارد عبارتند از:
‏سنسور فشار مانيفولد يا مپ سنسور (توسط شلنگ لاستيكی يا مستقيما به مانيفولد هوا متصل است)
‏سنسور دور موتور كه معمولا برروی فلايول وصل می‌شود (در موتورهای اروپايي)
‏سنسور ميل بادامك كه در انتهای ميل بادامك وصل می‌شود (در موتورهای آسيای جنوب شرقي)
‏سنسور دريچه گاز (كه متصل به محور دريچه گاز است و در سمت ديگر قرقره سيم گاز وصل می‌شود)
‏سنسور اكسيژن يا سنسور دود يا سنسور لامبدا (برروی مسير مانيفولد اگزوز وصل می‌شود)
‏سنسور دمای هوا يا فشنگی دمای هوا (كه برروی مانيفولد هوا وصل می‌شود)
‏سنسور دمای‏ ‏آب يا فشنگی دمای آب ( كه برروی مسير خروج آب از موتور و كنار ترموستات وصل می‌شود)
‏سنسورهای فوق‏ ‏كه ممكن است اشكال مكانيكی پيداكنند عبارتند از:
‏سنسور دريچه گاز: فقط در‏ ‏صورت‏ ‏شتاب گيری خودرو وارد عمل می‌شود.‏ ‏يعني موقع شتاب عملكرد موتور‏ ‏بد می‌شود يا اينكه وقتی پدال گاز را كم يا زياد می‌كنيم موتور مثل گذشته رفتار خوبی ندارد. مثلا ريپ می‌زند يا كم می‌آورد و امثال آن. ولی وقتی با سرعت ثابت حركت كنيم هيچ علامتی مشاهده نمی‌شود. در اينصورت اين سنسور ممكن است معيوب شده باشد. مفهوم ديگر اين سنسور همان پمپ شتاب در كاربراتور است. يعنی هيچ كس در اثر خرابی اين سنسور معتل نمی‌ماند و فقط حالت
‏4
‏ ‏شتاب خودرو دچار اشكال می‌شود.
‏سنسور‏ ‏فشار هوا يا ‏ ‏مپ سنسور: ممكن است درون آن آب نفوذ كرده باشد. دراينصورت موتور‏ ‏بد كار می‌كند يا به عبارتی سوخت آن زياد يا كم شده‏ ‏است كه توسط دستگاه تون آپ مشخص می‌شود.‏ ‏طبق دستور آورده شده در كتابهای راهنما اين سنسور بايد همواره رو به پايين نصب شود. يعنی سرشلنگی آن به طرف پايين باشد تا ذرات هوا به درون آن وارد نشود. ضمنا وجود سوراخ و پوسيدگی در شلنگ ارتباطی موجب بروز اشكال خواهد شد. اگر دستگاه دياگ تولز داشته باشيد متوجه خواهيد شد كه سنسور هنگام كاركردن موتور مقدار فشار را اشتباه نشان می‌دهد. دراين صورت موتور ريچ كار می‌كند. يعنی سوخت آن زياد شده و ممكن است حتی دود كند. دراين مواقع راننده از قدرت موتور راضی است ولی آلودگی و مصرف سوخت آن غير قابل تحمل می‌باشد. خوشبختانه در اثر خرابی اين سنسور ممكن است موتور در بدترين شرايط كاری قرار گيرد .لی اگر پدال را كمی بيشتر فشار دهين موتور روشن شده و به هرحال به تعميرگاه رسانده می‌شود.
‏سنسور دور موتور: اگر از نوع مغناطيسی باشد (فشنگی دور موتور) در اثر گرم شدن بيش از حد مغناطيس ضعيف شده و سنسور كارآيی خود را از دست می‌دهد. اگر سنسور بيش از حد به اگزوز نزديد است به اين مورد شك كنيد. مخصوصا در تابستان كه روشن كردن كولر دمای زير كاپوت خودرو را چندين برابر می‌كند. اولين اتفاقی كه براثر خرابی اين سنسور پيش می‌آيد: ريپ زدن موتور، روشن نشدن هنگام استارت گرم (يعنی‏ ‏حدود ‏۲۰‏ تا ‏۳۰‏ دقيقه بعد از خاموش‏ ‏كردن موتور گرم در تابستان بخواهيم آنرا روشن كنيم). اگر سنسور كاملا معيوب باشد موتور هرگز روشن نخواهد شد و بايد بكسل شود.
‏سنسور اكسيژن: در اثر معيوب بودن اين سنسور چراغ عيب پشت آمپر روشن شده و راننده احساس می‌كند موتور بد كار می‌كند.

 

دانلود فایل