دانلود مقاله دریاچه چشمه های آب گرم 💯

دانلود دانلود مقاله دریاچه چشمه های آب گرم باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله دریاچه چشمه های آب گرم

دانلود-مقاله-دریاچه-چشمه-های-آب-گرملینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏ دریاچه چشمه های آب گرم
‏هنگامی که دمای آب چشمه‌ای لااقل در حدود 5 تا 6 درجه ‏سانتیگراد از دمای متوسط سالیانه هوای محیط یک منطقه بیشتر باشد چشمه مزبور را چشمه ‏آبگرم گویند.
‏نگاه اجمالی
‏در اکثر مناطق آتشفشانی جدید ایران ، چشمه‌های آبگرم وجود ‏دارد. آب تمام این چشمه‌ها تقریبا منشا سطحی دارند. آبهای سطحی با نفوذ خود از خلال ‏شکستگیها ، تدریجا گرمتر شده در افقهای تحتانی ، هنگامی که به سطح زمین می‌رسند به ‏صورت چشمه‌های آبگرم نمایان می‌شوند. به همین دلیل وجود شکستگیها و گسل‌ها در مناطق ‏آتشفشانی را عامل ظهور و پیدایش چشمه‌ها ذکر می‌کنند. معمولا در یک منطقه محدود ، ‏دمای آب این قبیل چشمه‌ها در طول سال تا چند درجه تغییر می‌کند. این مسئله مربوط به ‏نفوذ زیاد آبهای سطحی (مثلا پس از بارندگی و بارش برف) و کاهش نفوذ در مواقع کم آبی ‏است.
‏در شرایط یکسان هر قدر چشمه‌ها به مناطق عمیقتر نفوذ کند و آب سریعتر ‏به سطح زمین برسد گرمای آن بیشتر است. امروزه نقش آتشفشانها درایجاد چشمه‌های معدنی ‏بر کسی پوشیده نیست. ولی بعضی از واکنشهای گرمازا مانند واکنشهای هسته‌ای ، حرکات
‏2
‏زلزله نیز ممکن است در این کار دخالت داشته باشند. مسلما با نفوذ آبهای گرم از خلال ‏سنگها ، مقداری مواد محلول در آنها وارد می‌شود و به این طریق چشمه‌های معدنی بوجود ‏می‌آیند.
‏تقسیم بندی چشمه‌های آبگرم و معدنی ایران بر حسب موقعیت ‏جغرافیایی
‏در اطراف اردبیل
‏در دامنه کوههای ‏آتشفشانی ‏سبلان ‏در اطراف اردبیل تعدادی چشمه‌های معدنی دیده می‌شوند.
‏چشمه‌های آبگرم خلخال
‏این چشمه‌های معدنی در 22 کیلومتری شمال غرب هروآباد ‏واقع است. آب آنها از انواع معدنی بی‌کربناته سدیک ، گازدار و بسیار گرم ‏است.
‏این چشمه‌ها در دامنه دره‌ای قرار دارند که بوسیله گسل ، لایه‌های آهکی ‏رسوبی از سنگهای آندزیتی جدا می‌شود. در جنوب غرب هروآباد نیز در دهکده گرمخانه ، ‏چندین چشمه آبگرم وجود دارد که دمای آنها 30 تا 50 درجه سانتیگراد است. با توجه به ‏فعالیت ‏آتشفشانی ‏کواترنر که در ضلع جنوبی (حدود 18 کیلومتری جنوب هروآباد) دیده ‏می‌شود، به نظر می‌رسد که چشمه‌های آبگرم خلخال به این قبیل فعالیت آتشفشانی وابسته ‏باشد.

 

دانلود فایل