دانلود مقاله درمان ناباروری به کمک لقاح مصنوعی 💯

دانلود دانلود مقاله درمان ناباروری به کمک لقاح مصنوعی باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله درمان ناباروری به کمک لقاح مصنوعی

دانلود-مقاله-درمان-ناباروری-به-کمک-لقاح-مصنوعیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 9 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏درمان ناباروری به کمک لقاح مصنوعی (1)
‏یکی از راه های غلبه بر مشکل ناباروری لقاح مصنوعی و در لوله ازمایش یاIVF (in‏ vitro fertilization‏) است . اساس این روش انجام عمل لقاح به صورت مصنوعی در شرایط ازمایشگاهی است. به طور خلاصه در این روش ،”تخمک اماده باروری” را به کمک روش های جراحی از بدن زن گرفته و” اسپرم های دارای قدرت باروری” را از مرد گرفته و در شرایط کنترل شده در لوله ازمایش قرار می دهند. و تخمک بارور شده یا zygote‏ را به دست می اورند. در مرحله بعد به منظور انجام تقسیمات سلولی در این تخم ان را در محیط گشت مناسب قرار میدهند. بعد از ان جنین یا embryo‏ را به بدن مادر منتقل می کنند.تفاوت در انواع روش های IVF‏ به دلیل تفاوت در نحوه انجام هر یک از مراحل بالاست.
‏تاریخچه:
‏عمل IVF‏ برای اولین بار در دنیا در سال 1978 در انگلستان و به وسیله یک جنین شناس به نام دکتر ادواردز(Dr. Edwards‏) و یک متخصص زنان به نام دکتر استپتو (Dr‏. Steptoe‏) با موفقیت انجام شد. و بعد از ان به سرعت در سرتاسر جهان جایگاه خود را پیدا کرد. به طوری که تا امروز حدود 20 هزار کودک به این روش در دنیا متولد شده اند. از دیگر موفقیت های به دست امده در این روش افزایش شانس بارداری های متوالی و چندباره است . میزان موفقیت در این روش به عوامل مختلفی وابسته است از جمله سن زوجین و نیز درجه سلامت تولید مثلی در انها. با این وجود شانس موفقیت از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است و به منظور تخمین این شانس لازم است فاکتور های تاثیرگذار بر آن به صورت جامع درهمه کسانی که تحت این عمل قرار گرفته اند بررسی شود.
برخی از دلایل ناباروری که باعث می شود این روش در دستور کار قرار بگیرد عبارتند از :
ü‏ وجود مشکل در لوله رحم زن: به این معنی که لوله فالوپ مسدود باشد و یا آسیب دیده باشد. این امر باعث می شود که اسپرم در رسیدن به تخمک دچار مشکل شود و یا تخمک بارور شده ( zygote‏ ) قادر به عبور از لوله و رسیدن به حفره رحمی نشود.
وجودü‏ مشکل در اسپرم مرد : به این معنا که تعداد اسپرم های مرد کم تر از حد طبیعی باشد یا توانایی حرکتشان کم باشد و یا این که قدرت بارور سازی تخمک را علی رغم رسیدن به آن نداشته باشد.
وجود مشکل در تخمدان زن : به این معنی که تخمدان قادر به رهاü‏ کردن تخمک و حتی تولید تخمک نباشد.
زن دجار بیماری های اندومترü‏ (endometriosis‏) باشد. در این حالت جنین قادر به لانه گزینی در رحم نیست.
وجودü‏ حالات غیر طبیعی در شکل رحم زن.
وجود تومور های فیبروییدی در زنü‏
IVF‏ بدون جراحی:‏
در گذشته گرفتن تخمک از زن به کمک روش های جراحی انجام می گرفت اما امروزه با پیشرفت روش های سونوگرافی عمل جراحی کمتر در دستور کار قرار می گیرد. در روش ” IVF‏ بدون عمل جراحی ” مراحل زیر انجام می گیرد:
ابتدا به منظور فراهم آوردن یک محیط مناسب در بدن زن و هم چنین افزایش شانس دستیابی به چندین تخمک بالغ و سالم ،زن تحت یک پروسه اماده سازی متمرکز و فشرده حدود دو هفته ای قرار می گیرد. این روش شامل یک دوره هورمون درمانی با استفاده از داروهای بارداری (

 

دانلود فایل