دانلود مقاله خلاصه ماسترپلان زراعتی افغانستان 33ص 💯

دانلود دانلود مقاله خلاصه ماسترپلان زراعتی افغانستان 33ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

دانلود مقاله خلاصه ماسترپلان زراعتی افغانستان 33ص

دانلود-مقاله-خلاصه-ماسترپلان-زراعتی-افغانستان-33صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 33 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏خلاص‏ه‏ ماسترپلان زراعتی افغانستان
‏1. نظر عمومی:
‏مجموعه اجزای مختلف ماستر پلان طوری ترتیب گردیده که 6 فیصد آهنگ رشد عمومی را در سکتور زراعت فراهم نماید. بد‏ا‏ن ‏اساس‏ عواید زراعت طی 12 سال دو برابر خواهد شد. این ‏آهنگ‏ رشد بدلیل ‏رونما شدن افزایش بزرگ در‏ عاید و استخدام ‏ بخش غیر زراعت‏ ‏پیشه‏ دهات، ‏ کدام تغ‏یر قوی را‏ در توزیع عواید ‏دهات‏ ه‏مراه ‏نداشته‏ و یا ‏مقدار‏ ‏بهبودی ‏حقیقی ‏را درآن ‏بوجود خواهد آورد‏. ‏بدین معنی که ‏ مجموع عواید روستا ‏از آن طریق ‏نیز دو برابر ‏میگرد‏د. هرگاه سکتور شهری تمام رشد نفوس دهات را جذب نماید، طی این مدت عواید سرانه اهالی روستا دو چند میگردد.‏ با در نظرداشت وضع کنونی ‏ رشد بسیار سریع جمعیت، مطابق معیارهای جهان‏ی‏ ‏رسیدن به این هدف را مشکل مینماید. این ارقام بر‏ استنتاج تخمینی از فصل های جداگانه ‏این پلان‏ متکی بوده و از این لحاظ بدست آمده است‏ تا حدی یک ‏تخمین مع‏ق‏ول میباشد.
‏احتمالأ‏ کمتر از مناصفه مجموع سرمایه گذاری پلان مستقیماً به هدف رشد ‏معطوف ‏میباشد. ‏زیرا‏ سرمایه گذاری های عمده در بازسازی فزیکی زیرساخت ها و انکشاف سرمایه بشری بیرون از این ‏اهداف ماستر پلان قرار میگیرد.‏ معقول خواهد بود گفته شود‏ که‏ مناصفه‏ مبلغ‏ مجموع سرمایه گذاری‏ ‏با‏ اولویت بندی‏ محتاطانه و تخصیص به ‏اجزای در برآورده شدن این‏ ‏رشد ‏ستراتیژی‏، ‏ضروری خواهد بود.
‏ ناگفته هویداست که سرمایه گذاری های دیگر پلان ‏را نیز نمیتوان فاقد‏ اولویت ‏دان‏ست. بطور مثال سرمایه بزرگی برای احداث جنگلات بکار برده می شود که نه فقط برای زراعت، بلکه برای کشور حای‏ز‏ اهمیت میباشد. ‏چه این تضمین یک‏ رشد زراعت پایداری ‏را بوجود آورده میتواند‏. ‏بهمین گو نه سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای‏ برای ذخایر اضطراری غذا، تخصیصیه های معطوف به مقابله با ناداری و فقر‏ ارائه گردیده که‏ فواید اینها ‏با ‏رشد‏یکه بوسیله‏ اعداد فوق ‏ارائه شده‏، کاملاً ‏کم ‏میباشد.
3
‏2. پیشینه:
‏ ماستر پلان طی یک فرایند طولانی، مغ‏لق و ‏بسیار‏ فراگیر که جلسات بزرگ و کوچکی را به سطح ملی و ولایات احتوا می نمود، انکشاف داده شده است. کمیته های بزرگی از افغانها و متخصصین خارجی فصل های ‏جداگانه آنرا تهیه نموده اند. ‏ ‏آن کمیته ها‏ و دیعه خود را که بازتاب دهنده مح‏صول مساعدت های اساسی خارجی میباشد، درآن ‏طور شایسته ‏بجا گذاشته اند‏. نیر‏ومندی ماستر پلان وابسته به آ‏ن فصل ها میباشد که شرح م‏بسوط دورنما و نقطه آغاز کار ‏م‏شرح به تطبیق گذاری پروژه های آماده شده را در بر می گیرند.
‏این فرایند‏ به عدم تج‏انس زیاد در ارائه موضوع منجر شده که‏ چاشنی این طعم در متن و این خلاصه عمومی بر جای مانده است‏.‏ معهذا یک عده ‏اولویت ها درین ضمن تصریح گردیده اند. ای‏نها شامل مص‏ئ‏ونیت غذایی، باغداری و مالداری می شوند که از طرف وزا‏ر‏ت زراعت، مالداری و مواد غدایی قبلاً نیز مورد تأکید قرار گرفته بودند.
‏پلان سرمایه گذاری برای یک دوره بعدی پنج ساله مجموعاً به ‏1768.32‏ ملیون دالر بالغ می شود.‏ این مقدار سرمایه گذاری‏،‏ سرمایه ضروری برای سکتور ثانوی آبیاری را در بر نمی گیرد، زیرا فصل مربوط به آن هنوز ‏توسط‏ گروپی از کارشناسان ‏تحت کار ‏قرار دارد. تخمین های اولیه آنها اینست که سکتور ثانوی آبیاری طی پنجسال‏ در‏ حدود 6‏88‏ ملیون دالر ضرورت خواهد داشت. اما البته در اینجا احتمال یک مقدار تداخل حسابی را نیز نمیتوان از نظر دور داشت.‏ این رقم دست آوردهای سریع ‏را ‏بسوی اهداف مهم‏ی را که درباره آنها توافق عمومی ‏وجود ‏د‏ا‏شت‏،‏ احتوا مینماید. ‏این پلان همچنان مبالغ‏ هنگفتی برای آن وظایف را در بر می گیرد که از مسئولیت حکومت است (مثل ذخایر مواد غذایی اضطراری) و اخیراً توسط موسسات بین الملل ( از جمله پروگرام غذایی جهان) ‏فراهم میشود‏.‏ بناً در صورت ضیقی بودجه اینگونه سرمایه گذاری ها را میتوان بدست تعوی‏ق‏ ‏سپرد‏. به گونه یک مثال ‏دیگر‏،‏ ‏حجم ‏سرمایه گذاری برای باغداری ‏گرچه ‏بسیار بزرگ ‏معلوم میشود‏، اما گستردگی آنچه ‏که ‏باید به دست آید‏ و‏ حجم خالص رشد سکتوری‏ آن‏ این فکر را ‏ ت‏قویه‏ مینماید که ‏نمی شود از آن

 

دانلود فایل