دانلود مدیر 14 ص

دانلود مدیر 14 ص

دانلود مدیر 14 ص

دانلود مدیر 14 ص

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل zip
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات 14
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 14 صفحه

تعریف مدیــر مدیر كسی است كه اداره افراد یك مؤسسه تولیدی ، بازرگانـی یا خدماتی را به عهده داشته و با استفاده از منابع انسانی و مادی آن را به نحو مطلوب اداره نماید و به منظور نیل به اهـداف معین كه از طرف كارفرما یا هیات مدیره تعیین شده در واحد تحت سرپرستی خود فعالیت نماید .
وی هم چنین مسئولیت بازدهی و بهره وری بیشتر كاركنان خود را از نظر كمیت و كیفیت عهده دار است .
به عبارت دیگر « مدیریت یعنی هماهنگ کردن منابع انسانی و مادی برای رسیدن به هدف» .
در تعریفی دیگر مدیریت به معنای سرپرستی انجام دادن کارها به وسیله و از طریق دیگران بیان شده است .
در تعاریف فوق بر دو موضوع تأکید شده است : 1-وجود اشخاص مناسب برای انجام کارها 2- به انجام رساندن کارها به نحو مطلوب مدیریت و روشهای رهـبری 1-دیکتاتوری( مدیریـت خودکامـــه) در این نوع مدیریت ، مدیر بدون هیچگونه نظرخواهـی از سایر همکاران خود و یا ارائه توضیح در خصوص علت اقدامات جاری ، دستورالعملهایــــی را با خشونت صادر می كند .
این نوع مدیریت با کمترین حس وفاداری نسبت به سازمان انجام وظیفه نموده و همیشه به حرفه ، تخصص و مهارت خویش کاملا” معتقد است .
این گـروه از مدیــران بــر روی تمایلات خود تکیه بسیـــاری دارند و بر اســاس معلومــات فنی و حرفه ای خود عمل می کنند و در صورتی که مقـــررات و آئین نامه های سازمانی با نظرات آنها مخالف باشد هیچگاه به آنها اهمیت نخواهند داد .
این گونه مدیران اعمال سلیقه شخصی را در حل و فصل مشکلات جایز می دانند و از این جهت کلیه امور سازمان یا هتل خود را با روش شخصی اداره می کننـــد و همیشــــه از کلمــه « من » بجای « ما » استفاده می کنند .
این گونه فضای مدیریتی دارای محیط كاری سخت و نامناسب می باشد .
در حال حاضر این نوع مدیریت ممکن است در مشاغل خاص مانند مشاغل نظامی جوابگو باشد اما در موارد دیگر عدم موفقیت آن كاملاً به اثبات رسیده است .
2- مدیریت مهار گسیختــه در مدیریت باری به هر جهت و مهار گسیخته مـشكلات به عهده كاركنان است و در مواقع ازدحام و شلوغی و نابسامانی كار ، مدیر در صـحنه كار حضور نداشته و در دفتر كار خود مانده و از مقابله با مـشكلات خودداری می نماید .
در این گونه مدیریت گاهی روابط جای قوانین و ضوابط را گرفته و همشهری بودن ، هم زبان بودن ، هم مذهب بودن و هم مسلک بودن باعث می گردد افراد و کارکنان سازمان یا هتل جایگاههای رسمی خود را فراموش کرده و در قالبهای غیر رسمی و دوستانه باهم ارتباط برقرار کنند .
گاهی این افراد به جای عملکرد مفید با ایجاد تشکل ها سدّ راه تحقق اهداف رسمی هتل می شوند .
در کشورهائی که تنوع و گوناگونی نژاد ، مذهب و زبان وجود دارد ، تشکلهای غیر رسمی در سازمانها بیشتر و قویتر می باشند .
در چنین فضائی – در سازمان یا هتل – فرهنگ سخن گوئی جانشین عمل و اقدام شده و سخن بسیار و عمل اندک می گردد .
کار مدیریت و کارکنان حرافی و لفاظی است و به فعالیت و تلاش در راه تحقق اهداف توجه چندانی نمی شود و در نتیجه نظام کاری بی تحرک و منفعل است .
هر کس کار و وظیفه اش را به دیگری واگذار می کند و در پاسخگوئی شانه خالی می کند و با آن که می داند صداقت در کلام ارزشمند است ولی در سازم