دانلود تحقیق ژيارديا لامبليا 📗 ⭐️

دانلود بهترین فایل دانلود تحقیق ژيارديا لامبليا

دانلود-تحقیق-درمورد-ژيارديا-لامبليا

دانلود تحقیق ژيارديا لامبليا

فرمت فایل دانلودی: docx
فرمت فایل اصلی:
حجم فایل: 20
دسته بندی: عمومی
برچسب: دانلود تحقیق ژيارديا لامبليا,تحقیق ژيارديا لامبليا,ژيارديا لامبليا

بخشی از متن:

با دانلود تحقیق ژيارديا لامبليا در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ژيارديا لامبليا را با فرمتword و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ژيارديا لامبليا ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد ژيارديا لامبليا

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل: 8 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

يكي از انگلهايي كه باعث آلودگي دستگاه گوارش ميشود، ژيارديا نام دارد و عفونت با آن را ژيارديوز ميگويند. اين انگل يكي از شايعترين علل اسهال در بچههاست كه به علت مصرف آب و سبزي و ميوه آلوده ايجاد ميشود. اين انگل در مقابل مقدار كلري كه براي تصفيه آب به كار برده ميشود مقاوم بوده و در آب سرد حتي تا 2 ماه ميتواند زنده بماند. بچهها نسبت به 

بزرگترها در حدود 3 برابر به اين انگل حساسترند و به نظر ميرسد كه با افزايش سن، بدن كمكم نسبت به آن مقاومتر ميشود ولي اين به معني عدم مبتلا شدن بزرگترها نيست و گاهي تمام اعضاي خانواده به اين انگل مبتلا هستند.

در بيشتر موارد، ابتلا به ژيارديوز هيچ علامتي ايجاد نميكند، اما اگر اين بيماري ايجاد علامت كند، معمولا باعث اسهال ميشود كه در آن خون يا موكوس ديده نميشود در فردي مبتلا به ژيارديوز شود جذب چربيها از دستگاه گوارش به درستي انجام نميشود، در نتيجه چربي موجود در غذا جذب نشده و با مدفوع دفع ميشود كه باعث ايجاد بوي بسيار بد مدفوع ميگردد. علايم ديگري هم ممكن است در اين بيماري ديده شوند. مثلاً برخي بچههاي مبتلا از دردهاي شكمي شكايت ميكنند كه البته خيلي شديد نيست. در مبتلايان به اين بيماري ميزان گاز رودهها زياد شده و بوي بسيار بدي دارد و ميتواند باعث ايجاد نفخ شكم هم بشود. بياشتهايي از علايم ديگري است كه در مبتلايان به ژيارديوز ديده ميشود و ميتواند از علتهاي عدم وزنگيري در بچهها باشد. گاهي اوقات تهوع و استفراغ و تب بسيار خفيف هم در اين بيماران ديده مي‌‌شود.

 

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.