دانلود تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص

دانلود تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص

دانلود تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص

دانلود تحقیق دانستنیها درباره سیستم تعلیق 23 ص

دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 1.592 مگا بایت
تعداد صفحات 23
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 23 صفحه

دانستنیها درباره سیستم تعلیق بوشها(‌Bushes ): بوشها قطعاتی هستند اکثرا از جنس لاستیک طبیعی که برای اتصال بین قطعات متحرک سیستم تعلیق به یکدیگر استفاده می شوند .
هدف استفاده از بوشها حذف سر و صدا (Noise )در حین حرکت، حذف لرزشها وتحملمقداری از ضرباتوارده به جهت خاصیت الاستیکی می باشد .
بوشهای لاستیکی مقاومت خوبی در برابر کشش داشته ، همچنین در دماهایپایین ، بسیار مقاوم می باشند.
اما در مکانهاییکهبدلیل سرعت حرکت ، دما بالاست، زود سخت شده و دچار ترکیدگی و شکست می شوند ، در چنین مواردی بهتر است از بوشهای ساخته شده از اورتان ( Urethane ) که مقاومت بیشتری در برابر گرما دارند ،استفاده شود، البته این نوع بوشها انعطاف پذیری نوع لاستیکی را دارا نبوده و نرمی خودرو و هندلینگآن را تا حدیتحت تاثیر قرار می دهند .
بوشها در مواردی بعنوان محور(‌ Pivot )عمل می نمایند، بدین صورت که دو قسمت فلزی بوسیله یک بوش استوانه ای مانند شکل زیر به یکدیگر متصل شده و در نتیجه حرکتی مانند حرکات مفاصل بدن انسان حاصل می گردد و حرکت سیستم تعلیق با وجود اتصال به شاسی، با منتقل نمودن کمترین ضربه امکان پذیر می گردد .
طَبَق(‌Control Arm) : قطعه ای است فلزی که در دو سر دارای بوشهای محوری ( مانند آرنج یا زانوی انسان عمل می کند ) می باشد که از یک سمت به قطعات متحرک سیستم تعلیق و از سمت دیگر به شاسی خودرو متصل می گردد و نقش اتصال شاسی به قطعات سیستم تعلیق را بر عهده دارد .
در برخی موارد طبق ها به شکل حرف A می باشند یعنی در سمتی که به شاسی متصل می شوند دارای دو محور هستند که در این صورت آنها را جناغی ( Wish Bone ) و یا A-Arm می نامند ، اما در مواردی کهبه صورت یکپارچه باشند، همان نام طَبَق (Control Arm )به آنها اطلاق می گردد .
طَبَق ها بر حسب نوع سیستم تعلیق در هر دو محور جلو و عقب قابل استفاده بوده و باز هم بر حسب نوع سیستم تعلیق ممکن است یک خودروبدون طَبَق، با یک طَبَق در هر چرخ یا با دوطَبَق در هر چرخ ، طراحی شود .
محل قرار گیری طَبَق ها ممکن است در نیمه بالا و یا نیمه پایین متعلقات چرخ باشد ؛ که در صورتیکه در قسمت بالا قرار داشته باشد به آن طَبَق بالا و در صورتیکه در قسمت پایین واقع شده باشد به آن طَبَق پایین گفته می شود .
طَبَق پایین در محور جلوی اکثر خودروهای امروزی دیده می شود ، اما استفاده از طَبَق بالا با گسترش سیستم فنر و کمک فنر یکپارچه ( Strut ) رو به کاهش است .
سیبک(‌Ball Joint) : سیبک همانگونه که از نامش پیداست از یک گوی فلزی دسته دار تشگیل شده که درون یک محفظه کرویاز جنس فولاد سخت شده قرار گرفته و اطرافش با بوشهای لاستیکی پوشیده شده.
سیبکبعنوان محور چرخشی ، چرخها را به نحوی به سیستم تعلیق متصل می نماید که قابلیت چرخش در زمان پیچاندن فرمان ، همزمان با بالا و پایین رفتن چرخها در دست اندازها( حرکت سیستم تعلیق ) وجود داشته باشد ، دقیقا بمانند آنچه در محل اتصال پای انسانبه لگن وجود دارد .
سیبکهاکهقا