دانلود تحقیق تحلیل ماتریسی سازه ها

دانلود تحقیق تحلیل ماتریسی سازه ها

دانلود تحقیق تحلیل ماتریسی سازه ها

دانلود تحقیق تحلیل ماتریسی سازه ها

دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 458 کیلو بایت
تعداد صفحات 43
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

تحلیل ماتریسی سازه‌ها

معرفی روش‌های تحلیل ماتریسی سازه‌ها مقدمه

سازه‌های مهندسی باید به نحو ایمنی بتوانند در مقابل بارهای وارده مقاومت نمایند. در كنار معیار مقاومت، سازه باید سختی كافی داشته باشد تا تغییر شكل‌های بیشتر از مقدار مجاز در آن ایجاد نگردد. مقاومت و سختی یك سازه، بستگی به آرایش هندسی اعضاء، مشخصات هندسی مقطع اعضاء و مصالح بكار رفته دارد. با افزایش پیچیدگی و درجه نامعینی سازه‌ها، تحلیل دستی آنها امكان‌ناپذیر شده و تحلیل چنین سازه‌هایی فقط با كامپیوتر امكان‌پذیر خواهد بود. تحلیل سازه‌هایی نظیر اسكلت یك هواپیمای غول‌پیكر، پل‌های دهانه بزرگ و ساختمان‌های مرتفع آسمان‌خراش مثال‌های بارزی از كاربرد تحلیل ماتریسی سازه‌ها در زمینه طراحی مهندسی می‌باشند.

تاریخچه‌ای از تحلیل ماتریسی سازه‌ها

نیاز به تحلیل دقیق سازه پیچیده هواپیما و اختراع كامپیوتر، انگیزه‌ه‌ای قوی برای بوجود آمدن یك تحول بزرگ در زمینه علم تحلیل سازه بودند. در دهه 1940 تا 1950 مهندسین سازه در مقابل تحلیل دو سیستم با درجه نامعینی بسیار بالا قرار داشتند. هواپیماهای بال به عقب و هواپیماهای بال دلتا.

معادلات حاكم برای تحلیل چنین سیستم‌ها و سیستم‌های مشابه، منجر به حل معادلات همزمان با درجه بسیار بزرگ می‌شد. روش‌های ریاضی حل عددی اینگونه معادلات هرچند كه شناخته شده بودند، لیكن حجم زیاد محاسبات و دقت مورد نیاز برای آنها، مشكل اصلی خواهد بود. با ساخته شدن اولین كامپیوتر لامپی در سال 1946 و تكمیل و عمومی شدن آن با ساخته شدن ترانزیستور در سال 1947 و تراشه‌های سیلیكون در سال 1959، ابزار بسیار سودمندی در اختیار مهندسین سازه قرار گرفت.حل معادلات همزمان بسیار هرچند كه بسیار پركار است، لیكن مجموعه‌ای از تكرار عملیات سازمان‌یافته است.

با توجه به قدرت و سرعت كامپیوتر برای انجام عملیات تكراری، این ایده بوجود آمد كه روش‌های كلاسیك تحلیل سازه‌ها، تبدیل به یكسری عملیات سازمان‌یافته گردد، به طوری كه بتوان انجام آنها را بر عهده كامپیوتر گذاشت. با این ایده، علم تحلیل سازه‌ها دچار…

نوع فایل : WORD

تعداد صفحه :43