دانلود تحقیق استعدادهای اهمیت آموزش و پرورش درخشان 71 ص

دانلود تحقیق استعدادهای اهمیت آموزش و پرورش درخشان 71 ص

دانلود تحقیق استعدادهای اهمیت آموزش و پرورش درخشان 71 ص

دانلود تحقیق استعدادهای اهمیت آموزش و پرورش درخشان 71 ص

دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات 74
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 74 صفحه

1-1- آموزش : 1-1-1 اهمیت آموزش و پرورش: تمدن امروزه وجوه متفاوتی دارد.
دگرگونی تكنیك زندگی مرتبا بر وسعت و تنوع نیازها می‌افزاید و بهره‌مندی انسانها را از مهارتها و تواناییهای جدید ایجاب می‌كند.
در اثر این تحول تدریجی چه بسا هدفهای تربیتی كه روزی بعنوان مقاصد تجملی مطرح بوده اند و اكنون یك نیاز اجتناب ناپذیر عمومی جلوه می‌كنند.
روشن است كه كسب مهارت برای مقابله با نیازهای متنوع و پیچیده زندگی و كسب اهلیت برای استفاده از تكنیك نوع و كاربرد ابزار جدید.
خود مستلزم توسل جستن به تربیت عمدی است .
آن بربیت عمدی ای كه برای زندگی در جاهله امروز با ابعاد وسیع نیازهای روزمره‌اش توانایی لازم فراهم آورد و افراد را برای مقابله با ضرورتهای روزمره زندگی آماده كند.
این ضرورت نشانه بارز آموزش و پرورش است ولویت آن را نسبت به دیگر فعالیت‌ها توجیه می‌كند.
در جامعه امروز ا«وزش و پرورش تنها وسیله دسترسی به تكنیك قویتر و توسعه و پیشرفت بیشتر است رقابت دامنه داریكه باری استفاده از تكنیكهای جدید و تامین شرایط بهتر زیست و بین ملل مختلف جهان وجود دارد ، انگیزه تلاش و كوشش وسیعی است كه برای بنیادگذاری نظام جامعتر و سود بخشتر آموزشی اعمال می شود و خود از اهمیت این بخش از فعالیت های اجتماعی متاثر است دگرگونیهای روزمره و سریع زندگی انسان نیز نیاز به ترتبیت و كسب آمادگی برای قبول تحول در ابعاد گوناگون حیات انسانی را به خوبی توجیه می‌كنند.
دگرگونیهای كه اجتناب ناپذیرند و تنها تربیت و تعلیم صحیح مقابله متعادل و مطلوب با آنها را امكان پذیر می‌سازد.
1-1-2 محتوای آموزش و پرورش: به دنبال بحث درباره آموزش و پرورش كنجكاوی برای آشنایی با آن محتوا و برنامه در خور اینهمه توجه امری كاملا طبیعی است.
روشن است كه تربیت تك فرد فقط نتیجه كوششهای عمدی و رسمی خانواده نیست.
تربیت یك فرد نتیجه همه عواملی است كه در شكل گیری شخصیت او نقش داشته‌اند.
اثر محیط در سازندگی ویژگیهای عقل ، عاطفی و رفتاری انسانها، خواه ناخواه مقام دارد.
اثری كه اجتناب ناپذیر است تغییر نیست، تدریجی و با دوام است و عموما نافذتر كوششهای عمدی است.
مدرسه خود جذیی از محیط است و در چهارچوب سازندگیهای محیط، در شكل دادن به شخصیت كودكان و نوجوانان نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.
آموزش و پرورش رسمی، هم كوششهای معلم برای انتقال دانش و مهارت زمان به نسل جوان و هم آن سلسله فعالیتهایی را كه نقش سازنده رفتاری دارند ، در بر می‌گیرد.
آن محتوا و برنامه كه در هر زمینه فوق موثر و سودب0خش باشد در خور اهمیت است.
رسالت تربیتی خانواده و مدرسه و جامعه را در هر دو بعد آموزش و پرورش باید دید كه نتیجه اول در یادگیری و دومین در تغییر رفتار خلاصه می‌شود.
با این توضیح ، محتوای تربیتی سودبخش تر است كه در هر دو جهت ، یادگیری و تغییر رفتار – موثر باشد بخصوص یادگیری، آنگاه در خور توجه است كه به تغییر رفتار در جهت مطلوب منتهی شود.
تهیه آن محتوای تربیتی كه نیازها و توقعات جامعه را بصورتی جامع و همه جانبه پاسخ دهد و در خور آن باشد كه بعنوان یك نیاز عمومی مطرح شود از دشواریهای جدی مدیریت كنونی است.
مسئله اساسی این است كه نظام آموزشی با كدام محتوا سود ب