دانلود بتون حجیم 28 ص

دانلود بتون حجیم 28 ص

دانلود بتون حجیم 28 ص

دانلود بتون حجیم  28 ص

دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات 39
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 39 صفحه

“بتون حجیم چیست ؟
” بر طبق “ ACI207 “ بتون حجیم به هر مقدار زیادی از بتون كه به اندازه كافی بتوان از آن برای نیازهای مربوط به تولید حرارت و میزان تغییرات آن برای به حداقل رساندن عمل ترك خوردن استفاده نمود ، گفته میشود .
هیدراتاسیون تولید گرما بع آرامی در بتون ، منتشر میشود ، بخش نازكی از آن بلندتر است و داخل آن را خنك میكند .
این میتواند در نتیجه حرارت بالای اختلاف سطح بین سطح بتون و داخل آن باشد ، موضوع بعدی پرداختن به فشارهای حرارتی بالاست كه در نتیجه ترك خوردن بتون و عدم استحكام ساختار ، حاصل میشود .
“ كاهش فشار حرارتی ” سه شیوه قابل قبول كلی برای كاهش فشار حرارتی وجود دارد :‌ 1ـ كاهش كلی سیمان بتون 2ـ كاهش سیمان پورتلند بتون 3ـ پایین آوردن تدریجی فرآیند هیدراتاسیون از طریق استفاده از راههای مجاز خنك كردن بتون .
“ سیمان آهنگدازی تا چه حد كمك میكند ؟
‌”‌ هنگامیكه سیمان آهنگدازی به مخلوط بتونی اضافه میگردد ، گرمای كمتری حاصل میشود و فشار حرارتی كاهش می یابد : 1ـ به دلیل افزایش مقاومت در سیمان آهنگدازی ، كل سیمان بتون ، كاهش می یابد .
2ـ سیمان پورتلند توسط درصدی از سیمان آهنگدازی ، كاهش پیدا میكند .
3ـ ویژگی های هیدراتاسیون سیمان آهنگدازی آنهایی هستند كه در تولیدات فوری و اوج حرارت بتون ، كاهش می یابند .
“ جانشینی سطوح مختیف آهنگدازی ” معمولاً از 65 تا 80 در صد بهینه جابجایی سطوح با استفاده از بتون بدست می آید .
این سطوح كاهش دمای قابل توجهی را موجب می گردند كه از مقاومت زیاد حاصلمیشود .
استفاده از سطوح 50 تا 65 درصد در جابجایی بتون حجیم در مقادیر كمتر ، موفقیت آمیز بوده است حرارت تركیبات و مواد تشكیل دهنده باید تا جایی بالا رود كه مطمئن هستیم مورد نیاز ویژگیهای حرارتی و مقاومتی می باشد .
نمودار 2 ، گرمای ویژه هیدراتاسیون یك تركیب سیمان پورتلندی معمولی را از 25 تا 75 درصد سیمان آهنگدازی جانشین را نشان می دهد .
توجه داشته باشید كه افزایش میزان سیمان آهنگدازی ، اوج حرارت هیدراتاسیون را پایین آورده و به حداقل می رساند ، نواحی زیر منحنی ، ‌نمایانگر كل حرارت تولید شده هستند .
نواحی كه نشان می دهند كل حرارت تولید شده از 75 درصد سیمان آهنگدازی ، كمتر هستند ، حتی اگر نقطه اوج حرارت هیدراتاسیون از 50 درصد سیمان جایگزین ، زیاد كاهش پیدا نكند .
نمودار 3 ،‌تاثیر سیمان آهنگدازی را بر افزایش دما در بتون حجیم نشان میدهد كه در نقطه اوج دما تا 19 درجه فارنهایت و با 65 درصد سیمان جایگزین و نیز تا 42 درجه فانهایت و با 80 درصد سیمان جایگزین ، افت پیدا كرده است .
خلاصه اجرایی این گزارش درباره اثبات عملیات جایگزینی بتون حجیم ، پیشنهاداتی را ارائه میدهد و در مورد آنها بحث میكند كه مربوط به “ آبراه مركزی ” سومین تونل بندری در بوستون ، ماساچوست میباشد ، درباره مقاومت فرآیند بتون حجیم ، فرصتهایی برای بهسازی آن و توصیه هایی برای توجه به این بهسازی در حال و آینده ، ارائه می نماید گروه بازبینی ، مشتمل بر 5 مهندس با سوابق متعدد و تجارب قراردادهای مواد/ساختمان میگردد .
سه پروژه ساختمانی فعال برای شركت آنها انتخاب شد و زمینه آنها مورد بررسی قرار گرفت .
فعالیت