دانلود اقدام پژوهی چرا دانش آموزم در ریاضی ضعف دارد چگونه توانستم کمک کنم در این درس پیشرفت کند؟ 📗 ⭐️

دانلود بهترین فایل دانلود اقدام پژوهی چرا دانش آموزم در ریاضی ضعف دارد چگونه توانستم کمک کنم در این درس پیشرفت کند؟

دانلود-اقدام-پژوهی-چرا-دانش-آموزم-در-ریاضی-ضعف-دارد-چگونه-توانستم-کمک-کنم-در-این-درس-پیشرفت-کند؟

دانلود اقدام پژوهی چرا دانش آموزم در ریاضی ضعف دارد چگونه توانستم کمک کنم در این درس پیشرفت کند؟

فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی:
حجم فایل: 2499
دسته بندی: مدرسه فایل(بانک فایل معلمان)
برچسب: دانلود اقدام پژوهی چرا دانش آموزم در ریاضی ضعف دارد چگونه توانستم کمک کنم در این درس پیشرفت کند؟,دانلود رایگان اقدام پژوهی چرا دانش آموزم در ریاضی ضعف دارد چگونه توانستم کمک کنم در این درس پیشرفت کند؟,چرا دانش آموزم در ریاضی ضعف دارد چگونه توانستم کمک کنم در این درس پیشرفت کند؟

بخشی از متن:

با سلام خدمت شما همکار گرامی با من همراه شوید با یکی دیگر از اقدام پژوهی

 

چرا دانش آموزم در ریاضی ضعف داردچگونه توانستم کمک کنم در این درس پیشرفت کند؟

فرمت فایل:wordو‌قابل ویرایش

قسمتی از شرح فایل

 

تقدیم به :

 همه ی دبیران که ایثار   کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است  .  بی آن که از ایشان نامیباشد ، نام و نشان  این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .

 

 

 

تشكر و قدرداني:

 

 

 

اينك كه اين اقدام پژوهی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت پژوهش داشته اند متشكريم.

 

 

 

 

مقدمه

آموزش درست ریاضی را چه از نظر ایجاد تفکر ریاضی بهمنزله «تحول فرهنگی» و چه به لحاظ تفکر منطقی به منزله«تحول سیاسی و عدم وابستگی» و چه به لحاظ بهره‌وریمناسب به منزله «تحول اقتصادی» که نتایج آن در واقع تبدیلنیروی انسانی به سرمایه‌های انسانی «بهره‌‌وری بهینه» خودنیازمند دو عامل مهم آموزش و انگیزش در راستای اهداف بهینهاجتماعی می‌باشد البته آموزش به حد کافی به جامعه درزمنیه‌های مختلف داده شده اما چون ایجاد انگیزه وجود نداشتهآموزش نتوانسته کاربرد داشته باشد.برای ایجاد انگیزش درزمینه ریاضیات نیاز به رقابت و رقابت‌پذیر دانش‌آموزان می‌باشدکه این رقابت شکل ناسالم به خود گرفته و آموزش از مسیردرست خود منحرف شده در این راستا برای رسیدن به اهدافصحیح می‌توان ابتدا فرهنگ‌سازی مناسب نمود تا جلوی اتلافسرمایه‌های خانوادگی را گرفت و با دادن اطلاعات درست بهدانش‌آموزان و خانواده‌ها و یک اطلاع‌رسانی درست و متحولشدن نظام آموزشی نه در حد یک حرف بلکه تحولی مبنایی وپایه‌ای به راهکارهای درست‌تر و معقول‌تری دست یابیم. اماسؤال مهمی که مطرح می‌باشد آن است که، چرا عده­ی کمی ازدانش‌آموزان به درس ریاضی علاقه­مند می باشند؟ چرا نتایجارزش­یابی درس ریاضی اغلب فراگیران رضایت بخش نمیباشد؟ چرا بعضی از دانش‌آموزان در زنگ ریاضی دچاراضطراب و نگرانی می‌شوند؟ چرا بعضی از دبیران در تدریساین درس موفقیّت چندانی ندارند؟ به راستی دلیل این ناکامی‌هاچیست و عوامل آن کدامند؟ بی­شک، مهم ترین عاملی که درموفقیت یا ناکامی برخی از دبیران در تدریس ریاضی ، نقشبسزایی دارد، مربوط به روش آنان در علاقه مند کردندانش‌آموزان به درس یاد شده و چگونگی ایجاد انگیزه و ارائهمطالب درسی به آنان می‌باشد. بر این اساس، عنوان اقدامپژوهی حاضر این است: « چگونه توانستم کمک کنم تا دانشآموزم در درس ریاضی پیشرفت کند؟؟» و هدف اصلی آن،ایجاد انگیزه و افزایش علاقه در دانش‌آموز یاد شده نسبت بهدرس ریاضی و انجام فعالیت های عملکردی آن و پیشرفتفراگیران در آزمون های مداد-کاغذی درس مورد نظر می باشد. از سوی دیگر، این تحقیق در پی آن بود تا علاوه بر افزایشعلاقه‌مندی دانش‌آموزان به درس ریاضی، میزان مهارت آنان رانیز در انجام آزمون‌های عملکردی و فعالیت‌های خارج ازمدرسه، ارتقا بخشم. هم چنین سعی بر آن داشتم تا میزانکاربرد مفاهیم ریاضی را در زندگی روزمره ی فراگیران افزایشداده، و به دلیل تلفیق درس یادشده با سایر دروس، موفقیتدانش‌آموزان در یادگیری درس­های دیگر را نیز امکان پذیرسازد. پیشرفتهای سریع و همه جانبه علوم و تکنولوژی و تحولاتعظیم اقتصادی و گسترش بی‌سابقه ارتباطات دیگر دانشهایبشری در قرن بیستم و به ویژه در نیمه دوم آن، مسائل جدیدیرا مطرح ساخته است.

در واقع آشنایی جدی با علوم کاربردی- فنی و گاه نظری(محض) امروزی بدون داشتن درک صحیح از مباحث ریاضیاتامری دشوار و در واقع محال است. دراین صورت چگونهمی‌توان از خلاقیتها و رشد و باروری استعدادهای دانش‌آموزانحمایتی همه جانبه داشت چرا که بارها در سطح مدارس دیدهشده است که بعضی از دانش‌آموزان به ایده‌ها و مسائل جدیدیدست می‌یابند یا در زمینه یک مسئله علمی، نظری جدید دارنداما به این نظرات توجه خاصی نمی‌شود.هر دبیری که عهده‌دارتدریس ریاضی است یکی از ضروریات کار او واقف بودن بهآسیب‌های آموزشی ریاضی می‌باشد تا بتواند اهداف آموزشیو مفاهیم پیچیده ریاضی را روشن‌تر و ملموس‌تر به دانش‌آموزانانتقال دهد و آنان را فعال‌تر وارد شبکه بازی با موجوداتریاضی نماید.دبیر پس از تغییر محتوای آموزشی و درکموقعیت زمان و مکان و ویژگی‌های یادگیرنده با اعتماد به نفس واطمینان بیشتری در امر آموزشی می‌تواند بر چالشهای موجودفائق آید.

در این صورت یادگیرنده هم ضمنِ پرورش خلاقیت‌هایش باآسودگی خیال و اطمینان خاطر به فراگیری می‌پردازد و اگر کارگروهی باشد در گروه، شرکت فعال خود را نشان خواهد داد پسرسالت خطیر متخصصان تدریس ریاضی در واقع شناختیادگیرنده، چگونگی شکل‌دهی مفاهیم ریاضی، دوباره‌سازیمفاهیم ریاضی و سرانجام از بین بردن معضلات موجود است.

 

 

 

بیان مسأله  

اصطلاح اختلال ریاضی در مورد دانش آموزانی بکار می رودکه فاطمهرغم داشتن هوش طبیعی،و سلامتی کامل در بینایی وشنوا

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.