تکنیک های مذاکره در کسب و کار

تکنیک های مذاکره در کسب و کار

تکنیک های مذاکره در کسب و کار

تکنیک های مذاکره در کسب و کار

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات 11
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فایل تکنیک های مذاکره در کسب و کار با فرمت docx و در ۱۱ صفحه تهیه شده این فایل برای صاحبان کسب و کار و کلیه مدیران بویژه مدیران فروش و بازاریابی بسیار کاربردی می باشد .

مقدمه

تا به حال این جمله شنیدید : شما در دنیای کسب و کار چیزی را بدست می آورید که شایستگی آن را داشته باشید . ( این واقعیت ندارد )

در دنیای کسب و کار چیزی را بدست نمی آورید که شایستگی آن را داشته باشید بلکه چیزی را بدست می آورید که در مورد آن مذاکره کنید .

دو افسانه وجود دارد :

۱- مذاکره استعدادی ذاتی است ( غلط است ) مذاکره مهارتی اکتسابی است که می توانید آن را بیاموزید .

۲- چیزهایی که می خواهید را باید از چنگ دیگران بیرون بکشید ( غلط است ) مذاکره ای با کیفیت برای هر دک طرف برد – برد است .

همه چیز به چشم انداز شما بستگی دارد . اگر احساس می کنید که چیزی برای شما یا سبک زندگی شما مناسب نیست انجامش ندهید .

در این فایل می خواهیم تکنیک ها ، روش تحلیل و گزینه های استراتژیک را به شما معرفی کنیم که مورد تائید علم روانشناسی است .

در واقع هر مسئله ای را می توانید به شکل های مختلف و جدائی مطرح کنید که حقیقت داشته باشد و دروغ نگفته باشید حتی اگر دیگران برداشت متفاوتی از گفته های شما داشته باشند .

به نظر من همه ما به طور مداوم مشغول مذاکره هستیم و گاهی اوقات اینکار را در طول روز چندین بار برای خریدهای بزرگ ، برای تفریح و حتی صحبت با همکاران انجام می دهیم . هر چه شما فرد ثروتمندتری باشی ذهن میلیونر شما احترام بیشتری برای پول قائل است و نمی خواهد آن را دور بیندازد یعنی اینکه من ثانیه به ثانیه زمانم را پول می بینم وبرای اینکه در زمان کمتر به نتیجه برسم باید مذاکره کننده قابلی باشم .

معرفی چند تاکتیک برتر در زمینه مذاکره

– اگر چیزی می خواهی باید درخواستت را بیان کنی

– از قانون درخواست استفاده کنید

– ایجاد ارتباطی نزدیک

– پیدا کردن نقاط اشتراک

– معامله برد- برد

– دلایل موجه و منطقی

– شما شروع کننده مذاکره نباشید

– هدفمند باشید

– ایجاد رقابت

– از اعتبار شخص ثالث بهره بگیرید

– از موقعیتتان محافظت کنید

– استفاده از ضعف بعنوان نقطه قوت

– ایجاد رقابت

– موارد غیر قابل مذاکره را با موارد قابل مذاکره مبادله کنید

– در نظر گرفتن موارد مختلف قرارداد

– فراهم کردن محیط مطلوب

– استفاده از روش آدم خوب و بد

– استفاده از قدرت کلمات چاپ شده

– به جای تقسیم کیک پیشنهاد جدیدی ارائه کنید

و در نهایت وقتی من به مذاکره می پردازم همه از آن مذاکره سود می برند و برنده می شوند .