تکنیک های مذاکره در کسب و کار
تکنیک های مذاکره در کسب و کار
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 31 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 11 |
دریافت فایل
فایل تکنیک های مذاکره در کسب و کار با فرمت docx و در ۱۱ صفحه تهیه شده این فایل برای صاحبان کسب و کار و کلیه مدیران بویژه مدیران فروش و بازاریابی بسیار کاربردی می باشد .
مقدمه
تا به حال این جمله شنیدید : شما در دنیای کسب و کار چیزی را بدست می آورید که شایستگی آن را داشته باشید . ( این واقعیت ندارد )
در دنیای کسب و کار چیزی را بدست نمی آورید که شایستگی آن را داشته باشید بلکه چیزی را بدست می آورید که در مورد آن مذاکره کنید .
دو افسانه وجود دارد :
۱- مذاکره استعدادی ذاتی است ( غلط است ) مذاکره مهارتی اکتسابی است که می توانید آن را بیاموزید .
۲- چیزهایی که می خواهید را باید از چنگ دیگران بیرون بکشید ( غلط است ) مذاکره ای با کیفیت برای هر دک طرف برد – برد است .
همه چیز به چشم انداز شما بستگی دارد . اگر احساس می کنید که چیزی برای شما یا سبک زندگی شما مناسب نیست انجامش ندهید .
در این فایل می خواهیم تکنیک ها ، روش تحلیل و گزینه های استراتژیک را به شما معرفی کنیم که مورد تائید علم روانشناسی است .
در واقع هر مسئله ای را می توانید به شکل های مختلف و جدائی مطرح کنید که حقیقت داشته باشد و دروغ نگفته باشید حتی اگر دیگران برداشت متفاوتی از گفته های شما داشته باشند .
به نظر من همه ما به طور مداوم مشغول مذاکره هستیم و گاهی اوقات اینکار را در طول روز چندین بار برای خریدهای بزرگ ، برای تفریح و حتی صحبت با همکاران انجام می دهیم . هر چه شما فرد ثروتمندتری باشی ذهن میلیونر شما احترام بیشتری برای پول قائل است و نمی خواهد آن را دور بیندازد یعنی اینکه من ثانیه به ثانیه زمانم را پول می بینم وبرای اینکه در زمان کمتر به نتیجه برسم باید مذاکره کننده قابلی باشم .
معرفی چند تاکتیک برتر در زمینه مذاکره
– اگر چیزی می خواهی باید درخواستت را بیان کنی
– از قانون درخواست استفاده کنید
– ایجاد ارتباطی نزدیک
– پیدا کردن نقاط اشتراک
– معامله برد- برد
– دلایل موجه و منطقی
– شما شروع کننده مذاکره نباشید
– هدفمند باشید
– ایجاد رقابت
– از اعتبار شخص ثالث بهره بگیرید
– از موقعیتتان محافظت کنید
– استفاده از ضعف بعنوان نقطه قوت
– ایجاد رقابت
– موارد غیر قابل مذاکره را با موارد قابل مذاکره مبادله کنید
– در نظر گرفتن موارد مختلف قرارداد
– فراهم کردن محیط مطلوب
– استفاده از روش آدم خوب و بد
– استفاده از قدرت کلمات چاپ شده
– به جای تقسیم کیک پیشنهاد جدیدی ارائه کنید
و در نهایت وقتی من به مذاکره می پردازم همه از آن مذاکره سود می برند و برنده می شوند .