توسعه اقتصادیو فرهنگی شهر اردکان 💯

دانلود توسعه اقتصادیو فرهنگی شهر اردکان باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

توسعه اقتصادیو فرهنگی شهر اردکان

توسعه-اقتصادیو-فرهنگی-شهر-اردکانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏عنوان گزارش : توسعه اقتصادی

‏نام درس : توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
‏مقدمه :
‏اردکان در لغت به معنای مکان مقدس ریشه در تاریخ کویر ایران داشته و دارد .
‏قصه کویر تشنه و آب ، همان حدیث ‏آشنا ولی نامکرر طلب تضرع عاشقی است به درگاه معشوق . همان فرهاد است در پی شیرین . فرهاد در عشق شیرین بیستون راکنده و کویر در عطش ‏آب قنات را . آب روح کویر است ‏و قنات رشته اتصال این دو . اگر قنات را از کویر بردارند کویر می میرد . کویریان نه تنها نومیدی و مرگ را در دل دریایی خود غرق کرده اند ‏بلکه در کویر زندگی آفریدند و از ناممکن ها امکان شگفت انگیز زندگی پویا را آفریدند .
‏هر چند کویر در نگاه اول تجلی خشونت ، ‏خشکی ، بی آبی و پژمردگی است ‏و بهینه گسترده ای از ریگ زارهای بی حد و مرز که زندگی را در کام خود می برد و از آسمانش باران آفتاب می بارد و از تنش طوفان های سهمگین شن . اما کویریان با مبارزه آرام با طبیعت سخت ‏و خشن و نا آرام آن چنان زندگی ای را در کویر پروریده اند که از لحظه ای از امید و آفرینش خالی نیست . کویریان ساده اند بی پیرایه وقانع و از همه مهم تر روشن بین . ‏روشن بینیشان از آن است که در سخت ترین تاریکی ها از پنجره ای شفاف کویر ، صاف ترین آسمان ‏ها و زیباترین ستاره ها را نظاره می کنند .
‏فرهنگ هر شهر و دیار نشانه وجهه و رنگ اجتماعی آن مرز و بوم است بطوری که هر گاه صحبت از فرهنگ درباره شهری می شود . آداب و رسوم آن شهر را ملموس و شفاف می سازد و فرهنگ آن شهر درگرو فرهنگ مردم شهر است و متناسب با رفتار و آداب و رسوم افراد ‏ساکن در برخورد با خود و دیگران می باشد . دیگرانی که افراد مهاجر را شکل می دهد .
‏طبق آخرین آمار و شهر اردکان با داشتن جمعیتی بالغ بر هفتاد هزار نفر یکی از پر ‏جمعیت ترین ‏شهر های کویری می باشد که از تمامی جهات به پیشرفت ‏قابل ملاحظه ای دست یافته است ‏. ( منبع : شهرداری اردکان )
‏هر شهر دارای تدابیری است که ‏شورا ‏و شهردار آن شهر این تدابیر و اندیشه ها را در جهت ‏پیشرفت و رسیدن به کیفیت بالای فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی اتخاذ می کند شورا نهادی است که در قانون اساسی به آن توجه ویژه ای شده است و هر چه که از مدت فعالیت شورا می گذرد ثمرات این نهاد ‏بیشتر جلوه می نماید . اما اگر بخواهیم تا شوراهای اسلامی شهر و روستا به نهاد می بالنده و پویا تبدیل شوند باید عزم ملی داشته باشیم و دولت ‏و مجلس در محقق شدن این مسئله نقش کلیدی ‏را بر عهده دارند . دولت با واگذاری برخی از امور ‏دولتی به شوراها و شهرداری ها می تواند بیشتر به مسئولیت های اصلی خودش بپردازد ‏و شهر اردکان از این قاعده مستثنا نیست طبیعتاً ‏شورای اسلامی شهر اردکان تعهداتی نسبت به مردم دارد و باید به شعارهایی که داده است جامه عمل بپوشاند . آنچه ‏که مردم از شوراها انتظار دارند این است که افرادی با عنوان شهردار انتخاب شوند که تنها ‏به فکر کار و تلاش باشند و شهردار منتخب بگونه ای باشد که از مسائل سیاسی به دور باشد تا بتواند بدون ‏دغدغه فکری برای مردم ‏ارائه خدمات کند . ( منبع : تحقیقات از مردم شهر )
‏در حال حاضر شهر اردکان داری مشکلاتی است که می توان در زیر به آنها پرداخت :
‏شهر اردکان دارای یک بنای بزرگ و عرفانی به نام مصلی می باشد که حتی در استان هم بی نظیر ‏است . باید برای حفظ و نگهداری از آن اعتباراتی را در جهت توسعه این مصلی اتخاذ کرد . ( منبع : نشریه سیمای اردکان )
‏دوم باید اشاره داشت که شهر اردکان یکی از شهرها غنی از نظر دانشگاهی است و قریب به چهار الی پنج دانشگاه ‏را در دل خود جای داده است :
‏1- دانشسرا و تربیت معلم : که در سال 1348 اولین دانشسرای دخترانه در اردکان دایر ‏گردیده و سه سال بعد به دانشسرای مقدماتی پسرانه تبدیل شد و در ساختمانی که به همین منظور در بفروئیه احداث شده بود مستقر گردیده و تا شهریور ماه 1356 ادامه یافت و سپس تعطیل و در سال 1361 مرکز آموزشی مذکور تحت عنوان مرکز تربیت معلم ‏شهید بهشتی فعالیت خود را شروع نمود و مدیریت آن یکسال بر عهده آقای محمود حیدری ‏و دو سال بر عهده آقای رضا متالهی بود و سپس عهدهدار آن گردید . در سال 1367 با توجه به تغییراتی که در تقسیمات کشوری بوجود آمده محل مرکز تربیت معلم به هنرستان ‏منتقل گردیده ‏و با تلاش و همکاری سایر دست اندرکاران ‏س‏اختمان وسیعی در جنوب شرقی شهر رو به روی دانشگاه ‏پیام نور احداث گرد‏ید که در حال حاضر در اردکان در نوع خود بی نظیر است .
‏( منبع : کتاب تاریخ اردکان )
‏2- دانشگاه پیام نور : در تابستان سال 1376 مرحوم دکتر طباطبایی از طریق آقای محمد رضا دشتی ‏پیشنهاد تأسیس دانشگاه پیام نور ‏را در اردکان ارائه نمود و سپس به اتفاق حجت الاسلام بهجتی ‏امام جمعه اردکان ‏راهی شدند و ایشان نامه ای برای رئیس وقت دانشگاه پیام نور نوشتند و لا عنایت حجت الاسلام خاتمی وزیر ارشاد اسلامی وقت و دکتر رضا داوری عضو شورای انقلاب فرهنگی ‏تآسیس شعبه دانشگاه پیام نور در اردکان مورد موافقت قرار گرفت و هیئت مؤسسی متشکل از برخی افراد برای راه اندازی آن تشکیل گردیده ‏این دانشگاه کار آموزشی خود را در همان سال و با 150 دانشجو در رشته آغاز و کار ساختمان ‏آن نیز در همان زمان شروع گردید ‏و در حال ‏حاضر دارای بیش از 3000 نفر دانشجو می باشد که در چندین رشته مشغول به تحصیل هستند . ( منبع : کتاب تاریخ اردکان )
‏3- دانشکده منابه طبیعی : اقدامات اولیه برای تأسیس دانشکده منابع طبیعی از سال 1373 آغاز گردید و با تصویب شورای عالی گسترش دانشگاهها مقرر شده از سال تحصیلی 74-75 این دانشکده وابسته به دانشگاه یزد در اردکان شروع به کار نمایه و در شهریور ماه 1374 دبیرخانه آن رسماً ‏گشایش یافت ( منبع : کتاب تاریخ اردکان )
‏4- دانشکده فرش : با توجه به این که قالی بافی یکی از صنایع دستی و مرسوم ‏در اردکان محسوب می گردد لذا از سال ها قبل بحث تأسیس دانشکده فرش در اردکان ‏مطرح بوده که با کوشش آقای روستایی فرماندار اردکان و با همکاری جهاد دانشگاهی ‏آموزشکده فرش در این شهر دایر گردیده و در حال حاضر تعداد دانشجویان ‏زیادی در این دانشکده اشتغال به تحصیل دارند . ( منبع : کتاب تاریخ اردکان )
‏5- دانشکده آزاد اسلامی : که در سال 1376 توسط ریاست محترم دانشگاههای آزاد اسلامی دکتر جاسبی در زمان ‏ریاست جمهوری حجت الاسلام محمد خاتمی ‏افتتاح گردید و در حال حاضر با داشتن یک ساختمان بزرگ و چندین رشته متفاوت دانشجو می پذیرد .
‏( منبع : کتاب تاریخ اردکان )
‏و از نظر دانشگاهی یک شهر کاملاً غنی است ولی عدم وجود خوابگاه دانشجویی در این ‏شهر می باشد زیرا مهمترین وسیله برای حفاظت از دانشجویان خوابگاه است که باید تدابیر لازم ‏در این مورد اتخاذ شود .
‏با احداث و راه اندازی دانشگاهها و تردد دانشجویان ‏که باعث پیشرفت فرهنگ این شهر شده ، می توان گفت : در ابتدا فرهنگ شهر بصورت بسته و یا کوچک نمود می کرده ولی با افزایش جمعیت ‏، بالاخص جمعیت مهاجر و بویژه ‏دانشجویان این فرهنگ ‏بازتر و بزرگتر شده البته ‏تا ثیر دیگری که افزایش جمعیت و افزایش دانشجویان در این شهر گذاشته و باعث توسعه شهر شده و جنبه اقتصادی آن است زیرا با ورود ‏جمعیت ها و مهاجران ‏امکانات خدماتی ، رفاهی ، آموزشی ، تفریحی ، ورزشی و بهداشتی نیز افزایش پیدا کرده و همه امکانات در دسترس افراد می باشد و این امر از نظر اقتصادی ‏بر مردم شهر اردکان نیز تاثیر گذار بوده و اقتصاد آنان را از هر جهت بالا برده و امکان معیشت بهتر ؟؟؟ آنان را فراهم آورده است .
‏داشته های مهم اردکان :
‏1- کانون فرهنگ تربیت امام خمینی :
‏در اجرای برنامه مبارزه با تهاجم فرهنگی توسط دولت جمهوری اسلامی از سال 1370 کار ساختمان ‏کانون فرهنگی تربیتی در زمینی به مساحت 42 هزار متر مربع و با زیر بنایی نزدیک به 6 هزار متر مربع آغاز ‏گردید و این ساختمان که یکی از مجلل ترین ساختمان های این شهر می باشد دارای سالن آمفی تاتر با شکوه ‏، مسجد ، کلاسهای مختلف و سایر امکانات رفاهی مناسب می باشد و برای احداث این بنا نزدیک به 500 میلیون تومان ‏هزینه شده

 

دانلود فایل