ترانسفورماتور رشته برق (ورد) 💯

دانلود ترانسفورماتور رشته برق (ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

ترانسفورماتور رشته برق (ورد)

ترانسفورماتور-رشته-برق-(ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 84 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏0
‏موضوع تحقیق :
‏ترانسفورماتو‏ر
‏فهرست مطالب :
‏عنوان
‏مقدمه
‏2
‏تئور‏ی‏ و تعار‏ی‏ف‏ی‏ از ترانسفورماتورها
‏انواع ترانسفورماتورها
‏ساخت ترانسفور ماتور قدرت خشك
‏فن آوري ترانسفورماتورهاي‏ HTS‏ در جهان
‏كاربرد الكترونيك قدرت‏ ‏در تپ چنجر ترانسفورماتورهاي توزيع
‏مقدمه
‏قسمت اعظم ‏انرژی ‏الکتریکی ‏مورد نیاز انسان در تمام کشورهای جهان ، توسط مراکز تولید مانند ‏نیروگاههای بخاری ، آبی و ‏هسته‌ای ‏تولید می‌شود. این مراکز دارای ‏توربینها و آلترناتیوهای سه فاز هستند و ولتاژی که بوسیله ‏ژنراتورها ‏تولید می‌شود، باید تا میزانی که ‏مقرون به صرفه باشد جهت انتقال بالا برده شود. گاهی چندین مرکز تولید بوسیله ‏شبکه‌ای به هم مرتبط می‌شوند تا انرژی الکتریکی مورد نیاز را بطور مداوم و به مقدار
‏3
‏کافی در شهرها و نواحی مختلف توزیع کنند‏.
‏در محلهای توزیع برای اینکه ولتاژ قابل ‏استفاده برای مصارف عمومی و کارخانجات باشد، باید ولتاژ پایین آورده شود. این ‏افزایش و کاهش ولتاژ توسط ترانسفورماتور انجام می‌شود. بدیهی است توزیع انرژی بین ‏تمام مصرف کننده‌های یک شهر از مرکز توزیع اصلی امکانپذیر نیست و مستلزم هزینه و ‏افت ولتاژ زیادی خواهد بود. لذا هر مرکز اصلی به چندین مرکز یا پست کوچکتر (پستهای ‏داخل شهری) و هر پست نیز به چندین محل توزیع کوچکتر (پست منطقه‌ای) تقسیم می‌شود. ‏هر کدام از این مراکز به نوبه خود از ترانسهای توزیع و تبدیل ولتاژ استفاده ‏می‌کنند.
‏بطور کلی در خانواده و توزیع انرژی الکتریکی ، ترانسفورماتورها از ‏ارکان و اعضای اصلی هستند و اهمیت آنها کمتر از خطوط انتقال و یا مولدهای نیرو ‏نیست. خوشبختانه به دلیل وجود حداقل وسایل دینامیکی در آنها کمتر با مشکل و آسیب ‏پذیری روبرو هستند. مسلما‌ این به آن معنی نیست که می‌توان از توجه به حفاظتها و ‏سرویس و نگهداری آنها غفلت کرد. در این مقاله نخست مختصری از تئوری و تعاریفی از ‏انواع ترانسفورماتورها بیان می‌شود، سپس نقش ترانسفورماتورها در شبکه تولید و توزیع
‏3
‏نیرو و در نهایت شرحی در مورد سرویس و تعمیر ترانسها ارائه می‌شود.
‏تئوری و تعاریفی از ترانسفورماتورها
‏ترانسفورماتورها به زبان ساده و شکل ‏اولیه وسیله‌ای است که تشکیل شده از دو مجموعه سیم پیچ اولیه و ثانویه که در ‏میدان مغناطیسی ‏و اطراف ورقه‌هایی از آهن ‏مخصوص به نام هسته ترانسفورماتور قرار می‌گیرند. مقره‌ها یا بوشینگها یا ‏ایزولاتورها و بالاخره ظرف یا محفظه ترانسفورماتور.
‏کار ترانسفورماتورها بر ‏اساس ‏انتقال انرژی الکتریکی ‏از سیستمی با یک ‏ولتاژ و جریان معین به سیستم دیگری با ولتاژ و جریان دیگر است. به عبارت دیگر ‏ترانسفورماتور دستگاهی است استاتیکی که در یک میدان مغناطیسی جریان و فشار الکتریکی ‏را بین دو سیم پیچ یا بیشتر با همان ‏فرکانس ‏و ‏تغییر اندازه یکسان منتقل می‌کند.

 

دانلود فایل