تحقیق چه چيز از ما يك معلم خوب مي سازد 9 ص ( ورد) 💯

دانلود تحقیق چه چيز از ما يك معلم خوب مي سازد 9 ص ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق چه چيز از ما يك معلم خوب مي سازد 9 ص ( ورد)

تحقیق-چه-چيز-از-ما-يك-معلم-خوب-مي-سازد-9-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چه چيز از ما يک معلم خوب مي‌سازد؟
‏من ده سال است که درس مي‌دهم. در طي اين مدت در مدارس دولتي، دانشگاه ها، ‏دبستان هاي خاص، مدارس سواد آموزي و بازآموزي بزرگسالان کار کرده ام. کوچکترين ‏شاگردم يک دختر 6 ساله و بزرگترين آنها يک مهاجر جامائيکايي، يک مادر بزرگ 63 ساله ‏بود که تازه مي‌خواست سواد ياد بگيرد. من حتي به بچه هاي معلول هم درس داده ‏ام.
‏گستردگي تجربياتم زندگي معلمي ام را غني کرده است اما مرا از لذت ‏همکارانم محروم کرده است: اين احساس که وارد کلاس تازه اي در ترم جديد مي‌شوم و ‏مي‌دانم بچه‌ها چه مي‌خواهند و بهترين راه دادن آن به بچه‌ها چيست. منظورم اين نيست
‏که بدون هيچ ديدگاه و ايده اي و کورکورانه به کلاس مي‌روم. در اغلب موارد وقت کافي ‏براي جمع آوري محتواي مناسب و چيزي که بچه‌ها با آن کار کنند را دارم. اما آن چيزي ‏که ندارم حس همانندي اي است که به معلمي دست مي‌دهد که سالها در يک کلاس و يک پايه ‏با همان درس‌ها کار مي‌کنند. من فکر نمي کنم چيزي که در ترم قبل مفيد بوده، اين ترم ‏هم به درد بخورد.
‏به خاطر وضعيت دايماً در حال تغييرم، من وقت زيادي را به ‏فکر کردن درباره هنر و عمل معلمي، جدا از محتواي تدريس، سن بچه ها، اندازه کلاس يا ‏برنامه آموزشي، تخصيص داده ام. هر جا که مي‌روم معلم هاي نمونه اي را مي‌بينم که ‏دلم مي‌خواهد بدانم چرا آنها اينقدر خوب هستند و چيزي که کشف کرده ام شباهت ذاتي اي ‏معلم هاي خوب به هم، بدون توجه به تفاوتهاي بنيادي اي مثل سبک، شخصيت، اهداف و
‏الگوهاي برهم کنش آنها با دانش آموزان است. من تا آنجا پيش مي‌روم که بگويم شباهت ‏هاي معلم هاي خوب با هم – در هر مقطع و برنامه اي – بيش از آن چيزهاي مشترکي است که ‏با ساير همکارانشان در موفقيت هاي مشابه دارند.
‏براي فهميدن جمله پر ادعاي ‏بالا، سعي کنيد اين تمرين را انجام بدهيد. آرام بنشينيد، چشم هايتان را ببنديد، و ‏سه تن از بهترين معلماني را که تا به حال داشته ايد، در نظر بياوريد. سعي کنيد به ‏خاطر بياوريد که آنها چگونه بودند، چه شکلي بودند، چطور حرف مي‌زدند و رفتار ‏مي‌کردند، کلاس و دفتر کارشان چه شکلي بود و به عنوان دانش آموز چه احساسي را به ‏شما انتقال مي‌دادند. وقتي از تصوير هر کدام آنها راضي شديد، چشم هايتان را باز ‏کنيد و به اين جملات پارکر پالمر فيلسوف و آموزگار فکر کنيد:
‏مسأله تدريس خوب، ‏مسأله تکنيک نيست. من از دانش آموزان سراسر کشور خواسته ام که معلمان خوب خود را ‏براي من توصيف کنند. بعضي از آنها معلماني را توصيف کردند که دايم سخن راني ‏مي‌کردند. بعضي آدمهايي را توصيف کردند که جز تسهيل کار گروهي کار ديگري نمي کردند ‏و بعضي معلماني مابين اين دو را شرح مي‌دادند. اما همه آنها افرادي را توصيف کردند ‏که نوعي ظرفيت ارتباط داشتند، که خودشان را به دانش آموزان و دانش آموزان را به هم ‏و همه را به موضوع تدريس ارتباط مي‌دادند.
‏آيا معلمان محبوب شما هم همين وصف ‏را دارند؟ وقتي درباره کيفيت تدريس کسي حرف مي‌زنيم به جنبه هايي مانند تکنيک، ‏محتوا و ارائه توجه داريم. ولي همه ما افرادي را مي‌شناسيم که دانش بي اندازه دارند

 

دانلود فایل