تحقیق پل سزان 15 ص 💯

دانلود تحقیق پل سزان 15 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق پل سزان 15 ص

تحقیق-پل-سزان-15-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پل سزان
‏از ویکی‌پدیا، دانشنامه‏ٔ‏ آزاد
‏پرش به: ‏ناوبری‏, ‏جستجو
‏سلف پرتره، اثر پل سزان، سال۱۸۷۵
‏پل سزان‏ (‏۱۹ ژوئیه‏ ‏۱۸۳۹‏ -‏۲۲ اکتبر‏ ‏۱۹۰۶‏) نگاره گرهنرمند ‏فرانسوی‏ را بسیاری از پژوهشگران پدر نگاره گری نو اش میخوانند. او پرده هایش را در کنار کارهای نگاره گران شیوه ی درانگاشت Imperssionism‏ به تماشا می گذاشت ‏[۱]‏ نوآوری ها ی او چه در شیوه و چه در ارته نگاره گری style and techniques of painting‏ ، کاربرد چشم اندازها perspective‏، هم چیدگی composition‏ و رنگ آمیزی بر هنر سده ی بیستم هنایشی بسزا و سترگ داشت. ‏[۲]‏پیکاسو همگاهگی های رویه ای planar compositions‏ او را به شیوه ی خشت گاره cubism‏ گسترش داد و ماتیس دلبسته به رنگ آمیزی او بود و ازاین هردو نگاره گر آمده است که “سزان پدر همه ی ماست”.‏[۳]‏ سزان رنگها را آنچنان با شور وآفرینندگی بر پرده هایش می نشاند که در هر زدش قلم موی او ساختاری استوار و مانا را می توان پدیدار دید. اندوهناک آنکه سزان در همه ی زندکی هنریش بس آزرمگین و کم سخن بود و از اینروی همواره درمیانه ی انجمن هنرمندان بیگانه و نه-از-ما به شمار می آمد. کامیابی هنری او در دیرگاه و در روزگار کهنسالیش در رسید. ودر این چرخه بود که نگازه گران جوان و هنرمند به گرد او چون تشنگان فرا آمده به سزچشمه از بودش او سیراب می شدند. ‏[۴]
‏پل سزان
‏از ویکی‌پدیا، دانشنامه‏ٔ‏ آزاد
‏پرش به: ‏ناوبری‏, ‏جستجو
‏سلف پرتره، اثر پل سزان، سال۱۸۷۵
‏پل سزان‏ (‏۱۹ ژوئیه‏ ‏۱۸۳۹‏ -‏۲۲ اکتبر‏ ‏۱۹۰۶‏) نگاره گرهنرمند ‏فرانسوی‏ را بسیاری از پژوهشگران پدر نگاره گری نو اش میخوانند. او پرده هایش را در کنار کارهای نگاره گران شیوه ی درانگاشت Imperssionism‏ به تماشا می گذاشت ‏[۱]‏ نوآوری ها ی او چه در شیوه و چه در ارته نگاره گری style and techniques of painting‏ ، کاربرد چشم اندازها perspective‏، هم چیدگی composition‏ و رنگ آمیزی بر هنر سده ی بیستم هنایشی بسزا و سترگ داشت. ‏[۲]‏پیکاسو همگاهگی های رویه ای planar compositions‏ او را به شیوه ی خشت گاره cubism‏ گسترش داد و ماتیس دلبسته به رنگ آمیزی او بود و ازاین هردو نگاره گر آمده است که “سزان پدر همه ی ماست”.‏[۳]‏ سزان رنگها را آنچنان با شور وآفرینندگی بر پرده هایش می نشاند که در هر زدش قلم موی او ساختاری استوار و مانا را می توان پدیدار دید. اندوهناک آنکه سزان در همه ی زندکی هنریش بس آزرمگین و کم سخن بود و از اینروی همواره درمیانه ی انجمن هنرمندان بیگانه و نه-از-ما به شمار می آمد. کامیابی هنری او در دیرگاه و در روزگار کهنسالیش در رسید. ودر این چرخه بود که نگازه گران جوان و هنرمند به گرد او چون تشنگان فرا آمده به سزچشمه از بودش او سیراب می شدند. ‏[۴]
‏ [‏ویرایش‏]‏ ‏زندگی هنری
‏جاده‌ای در شان‌تی‌یی، ۱۸۸۸
‏پل سزان در نوزدهم ژانویه ۱۸۳۹ در شهر اکس-آن-پرووانس Aix-en-Provence‏ در اپاختران خاوری ‏فرانسه‏ زاده شد. پدرش لوئیس اگوستوس سزان Louis-Auguste Cézanne‏ بانکداری توانگر بود که هزینه های زندگی پسر هنرمندش را می پرداخت و پس از مرگ مرده ریگی بسزا(۴۰۰،۰۰۰ فرانک) برای او به جای گذارد. ‏[۵]‏ مادرش آن الیزابت اونورین اوبرت Anne-Elisabeth‏ Honorine Aubert‏ زنی بود دلزنده و رویاوا و بسیار نازکدل و رنجنده. از او بود که پل نشان دید و انگاشت زندگی گرفت. پل و دو خواهر کوچکترش مری و رز روزگار کودکیی آرام و پرنواز داشتند. در ده سالگی او به دبستان شبانه روزی سنت جوزف در آیکس Aix‏ رفت ‏[۶]‏و راستانگاری را از یک راهب ترسای اسپانیایی بنام جوزف گیلبرت آموخت و در ۱۸۵۲ به دبیرستان بوریون در شد پل سزان که در نوجوانی درشت اندام و نیرومند بود از دوست کوچک و تکیده ی خویش ‏امیل زولا‏ ی یتیم و بینوا در کشمکش هایش با بچه محل هایش که او را به ریشخند «پاریسی» میخواندند پشتیبانی می کرد. زولا سالها پس از آن چنین از سزان یاد می کرد “ماکه از دید روانی در دو سوی رویاروی هم بودیم برای همیشه باهم یکی شدیم وبرای هم پیوندی هایی رازگون، که همان آشفته سری نا آشکار هردوی ما بود برای رسیدن به فرازمندی، به هم گراییدیم. هشیاری برتر ما در تراز با آن ناکسان کودن بی سروپا که با دیو خویی کتکمان می زدند بیدار میشد.”
‏[۷]‏در سالهای ۱۸۶۱-۱۸۵۹ سزان با به سرنهادن به خواست پدر در دانشکده حقوق دانشگاه آیکس Aix‏ به آموختن پرداخت و در همان هنگام آموختن راستا نگاری را دنبال گرفت. در ۱۸۶۱ پس از گفتگویی ناخوشایند با پدرش که بر آن بود تااو را از رفتن به ‏پاریس‏ برای آموختن نگار گری بازدارد سزان جوان رهسپار پاریس شد اما آشنایی با کارهای نوآورانی چون ‏یوجین دلاکروا‏ Eugène Delacroix‏، ‏گوستاو کوربه‏ Gustave Courbet‏ او را بخود بس ناباور و دلسرد ساخت.
‏[‏ویرایش‏]‏ ‏چرخه ی تاریک یا دل وایانه ,۱۸۷۰-۱۸۶۲ Dark or Romantic‏ period
‏چهرنگار عمو دومینیگ ۱۸۶۷- ۱۸۶۵
‏ارته ی سزان، که او خود آنرا couillarde‏, “گستاخانه” می خواند به گشت گار های پرده های نخستین اش می آمد. این گشت گارهایی بود از کشتار و دریده گری rapes‏ و پتیارگی . به گفته ی تاریخ دان هنری فرانسوی ژان- کلود لبنستین Jean-Claude‏ Lebensztejn‏ “سزان جوان میخواست که تماشاگرانش را به جیغ کشیدن وادارد.. او از هرسوی راستاپردازی، رنگ آمیزی، ارته، اندازه بندی و گشت گار گزینی آفند می کرد … او دد منشانه همه ی دوست داشتنی ها را در هم میشکست ” و از این روی بود که سزان از نهادها ی نگارگرانی چون تن وایی های هنری erotic art‏ تیتیان Titian‏ و بد افتادهای گویا Goya‏ پیروی میکرد.

 

دانلود فایل