تحقیق پرورش گل در گلخانه 💯

دانلود تحقیق پرورش گل در گلخانه باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق پرورش گل در گلخانه

تحقیق-پرورش-گل-در-گلخانهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏وزارت تعاون

‏معاونت طـرح و برنامه
‏طرح توجيه فني ، مالي و اقتصادي
‏پرورش گل و گياه در گلخانه
‏( پيتوس و نخل زينتي )
‏با ظرفيت دوهزار متر مربع
‏مرداد ماه 1382
‏خلاصه طرح
‏موضوع طرح : پرورش گل و گياه در گلخانه ( پيتوس و نخل زينتي )
‏ظرفيت : 2000 متر مربع
‏مجوز هاي لازم: جواز تاسيس از وزارت كشاورزي
‏سرمايه گذاري كـل: 1363 ميليون ريال
‏سهم آوردة متقاضي: 163 ميليون ريال
‏سهم تسهيلات: 1200 ميليون ريال
‏دورة بازگشـت سرمايه: 6/2 سال ( معادل 31 ماه )
‏سود ويژه : 57/487 ميليون ريال
‏ميزان اشتغالزايي : نه نفر
‏ مقدمــه:
‏ وضعيت جغرافيايي وطبيعي ايران به گونه اي است كه آسمان روشن و صاف و آفتاب گرم آن عامل مثبتي براي رشد و نمو برخي گياهان در فصول مختلف سال است اين امر باعث مي‏‌‏شود تا در آينده نه‏‌‏تنها از واردات بذر و قلمه گل و گياه كاسته شود بلكه سبب صادرات محصولات گلخانه اي نيز خواهد بود.
‏ بايد توجه داشت كه فرآورده هاي گل و گياه زينتي بايد قادر باشند در بازارهاي داخلي و خارجي با فراورده
‏‌‏هاي مشابه رقابت نمايند. در حقيقت كساني كه به كار پرورش گياهان زينتي مي‏‌‏پردازند زماني موفق خواهند بود كه همه ساله از محصولشان سود ببرند و براي دستيابي به اين منظور مسائل مربوط به كيفيت گل، ميزان محصول در واحد سطح ، زودرس يا ديررس بودن گل، هزينه توليد ، روشهاي بسته بندي ، حمل و نقل، بازاريابي و صادرات بسيار حائز اهميت است. بيشتر اين مسائل وابسته به شرايطي است كه گياهان در آن رشد و نمو كرده ، پرورش مي‏‌‏يابند و بعد به سوي بازارهاي مصرف مي‏‌‏روند.
‏ عواملي نظير درجه حرارت هوا و خاك ، شدت نور، طول دوره روشنايي، ميزان رطوبت و تبخير در كيفيت و ميزان عملكرد بسيار مؤثر است.
‏ ايـران ، موطن اصلي بسياري از گياهاني است كه امروزه به عنوان گياهان زينتي در گوشه و كنار دنيا كشت مي‏‌‏شوند. به طور مثال انواع لاله و زنبق و بسياري ديگر از گلها ريشه نژادي ايراني داشته و در كشورهاي ديگر دچار تغييرات ژنتيكي شده اند و به اشكال و رنگ‏‌‏هاي گوناگون دوباره به ايران برگشت داده شده اند.
‏ در حال حاضر گل و گياه ، جايگاه خود را در كشور بازيافته و در ساليان اخير توليد آن مانند ساير نقاط دنيا از حالت سنتي خارج شده و به صورت فعاليتي تجاري در آمده است. مسلما در آينده كشورهايي كه داراي چهار فصل مجزا و آفتاب مناسب و دائمي باشند از نظر توليد و صادرات قادرند جايگاه ويژه اي در اين بازار بيابند كه كشورمان نيز در زمره اين كشورها است.
‏ توجيه فني :
‏ كشت گل و گياه در گلخانه به صورت رديفي انجام مي‏‌‏شود .‏‌‏ آبياري لازم نيز براي گلها بسته به نوع و امكانات و شرايط عمدتا به صورت باراني و يا سيستم قطره اي است.
‏ فواصل كشت بذر و قلمه ها در رديف ها ، مختلف و متفاوت است و بسته به نوع گل و گياه دچار تغيير مي‏‌‏ياشد. دماي مناسب گلخانه جهت رشد مطلوب گل‏‌‏ها بستگي مستقيم به نوع گياه داشته ولي به هر حال با توجه به بسته بودن سيستم ، قابل كنترل مي‏‌‏باشد.
‏ رطوبت درون گلخانه نيز حائز اهميت است و مانند دما بايد دقيقا كنترل گردد، افزايش رطوبت باعث بروز و شيوع بيماريهاي قارچي خواهد بود‏.
‏ به هر حال در سيستم گلخانه اي به دليل مسدود بودن محيط پرورش، كنترل شرايط رشد و نمو از قبيل دما، رطوبت، بستر كشت و مهار آفات و امراض سهل تر مي‏‌‏باشد و به اين ترتيب با بررسي و مراقبت دقيق مي‏‌‏توان حتي‏‌‏المقدور از خسارات و زيانهاي احتمالي كاست.
‏ استفاده از سيستم هاي تغذيه اي نيز در گلخانه ها به سهولت بيشتري انجام مي‏‌‏گيرد و به اين وسيله مي‏‌‏توان به ميزان و كيفيت توليدات افزود.
‏ توجيه اقتصادي طرح :
‏ الف ‏–‏ سرمايه گذاري ثابت :
‏ الف ‏–‏ 1 ) زمي‏ü‏ن :

‏متـراژ ( متر مربع )
‏هزينه واحد ( هزارريال )
‏هزينه كل ( ميليون ريال )

 

دانلود فایل