تحقیق پرورش طيور 16 ص 💯

دانلود تحقیق پرورش طيور 16 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق پرورش طيور 16 ص

تحقیق-پرورش-طيور-16-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏قسمت عمده اي از هزينه هاي سرمايه گذاري واحد پرورش طيور سرف تهيه جايگاه نگهداري مي شود و در صورتي كه به اين موضوع اهميت داده نشود ممكن است بر روي طيور كه حيوان آسيب پذير هستند آثار نامطلوبي بگذارد، در پرورش طيور گوشتي به علت كه پرندگان حساس و در حال رشد هستند، بروز هر گونه مشكل محيطي ناشي از سهل انگاري در ساختمان مي تواند منجر به ايجاد استرس، كاهش توليد، تلفات و شيوع بيماري ها شود و صدمه هاي جبران ناپذيري را به واحد فوق وارد كند.
‏اين واحد پرورش طيور گوشتي در قسمت جنوب شرقي كشور قرار دارد و اين منطقه، منطقه اي است گرمسير محسوب مي شود و بايد براي ساخت سالن بايد نكاتي مورد توجه قرار گيرد كه شامل:
‏بررسي وضعيت اقتصادي منطقه و امكان فروش محصولات آن
‏نوع پرنده پرورشي، نحوه پرورش و ظرفي واحد پرورش طيور.
‏وجود راه مطلوب براي حمل و نقل نهادهاي مورد نياز و امكان رساندن محصول توليدي به بازار مصرف.
‏امكان تامين كارگر ماهر و افراد متخصص.
‏بررسي امكان مكانيزاسيون و افراد متخصص.
‏رعايت فاصله مجاز بين واحد پرورش و منطقه هاي مسكوني، منابع آلودگي و ساير واحدهاي دامپروري.
‏استفاده از مصالح ساختماني ارزان قيمت و با كيفيت و كارآيي مطلوب و همچنين امكان گسترش واحد پرورش طيور در آينده و در هر امكان كه در اين ارتباط تاسيسات زيربناي مثل راه، فاضلات و منابع تامين آب، برق، كارگر و غيره بايد مدنظر قرار گيرد.
‏مجوز مكاني لازم از اداره ها و ارگان هاي مربوط دريافت شود و با رعايت اصول علمي محاسبه هاي اقتصادي و سوددهي صورت گيرد.
‏در خصوص انتخاب محل واحد پرورش طيور نكات زير توجه بايد بشود:
‏زمين ارزان قيمت و نزديك به شهر يا مراكز مصرف باشد.
‏زمين از نظر ساختماني خاكي يا شني و دور از مسير سيل، طوفان، باد و غيره باشد.
‏3
‏جهت ساختماني در مناطق گرمسير بايد شمالي و يا شرقي باشد.
‏براي حمل مواد مصرفي به واحد پرورش طيور و انتقال توليدات و ضايعات بايد راه مناسب موجود باشد، اما تاسيس واحد پرورش طيور در كنار و يا نزديك خطوط راه آهن، جاده هاي اصلي فرودگاه، و محل هاي پر سر و صدا مناسب نيست.
‏محل ساختمان پرورش طيور بايد از نظر خطرات ناشي از سوانح طبيعي، حمله حيوانات وحشي، سرقت و غيره امن باشد و بتوان امنيت آن را تامين كرد.
‏در صورتي كه كارگران واحد پرورش طيور در محل ساكن نباشند، بايد در فاصله نزديك امكان اسكان آنها ميسر باشد. ( شرايط احداث ساختمان پرورش طيور)
‏زمين:
‏براي احداث جايگاه ما و تاسيسات پرورش طيور بايد زمين هايي استفاده كرد كه از نظر كشاورزي با ارزش نيستند، داراي استحكام لازم هستند، امكان زه كشي مناسب وجود داشته باشد داراي شيب زياد نباشند و نسبت به زمين هاي اطراف مرتفع باشند تا آب برف و باران به آن ها نفوذ نكند.
‏دارا بودن راه مناسب و امكان گسترش:
‏مزرعه پرورش طيور بايد داراي راه مناسب باشد و در ضمن لازم است محل آن را در زمين اصلي طوري در نظر گرفت كه در صورت لزوم بتوان آن را در آينده گسترش داد.
‏امكان تهيه آب مناسب و مورد نياز
‏تامين آب مناسب بسيار مناسب است؛ در اين خصوص مقدار و كيفيت آب قابل دسترس در مزرعه اهميت دارد كه آب مورد مصرف طيور در شرايط استاندارد به صورت زير است:
‏نوع پرنده
‏سن پرنده ( هفته)
‏آب مورد نياز (ليتر/پرنده/روز)
‏جوجه كشي
‏8
‏38%
‏مرغ مادر گوشتي بالغ در حال توليد
‏35
‏32%
‏البته در گرما و در صورت نامناسب بودن كيفيت خوراك و آب مصرفي مقدار آن افزايش مي يابد. در ضمن ضروري است با مقادير زير، آب مورد نياز جهت شستشو، خنك كردن سالن، مصرف كارگرها و
‏3
…‏ نيز اضافه شود. كه مقدار آن تقريقاً برابر جدول بالا است.
‏كيفيت آب نيز مهم است. كيفيت آب از جنبه هاي مختلف قابل ارزيابي است. نخست اين كه ضروري است آب مصرفي طيور فاقد گل و لاي و مواد جامد معلق باشد، زيرا صرف نظر از اينكه آب مناسبي جهت استفاه طيور نيست باعث مشكلات متعدد در آب خوري ها نيز مي شود. همچنين آب مورد مصرف بايد فاقد ميكروب هاي بيماري زا باشد. در غيراين صورت ضروري است آب با مواد ضد عفوني كننده مثل كلر ضد عفوني شود. مقدار مواد جامد آب (سختي آب) نيز مهم است. مجموعه مواد جامد آب ‏ را با روش هاي مختلف از جملع تبخير آب و يا اندازه گيري ميزان عبور جريان الكتريسيته مي سنجند و بر اين اساس استاندارد آب مناسب طيور به صورت جدول زير است:
‏وضعيت آب
‏كمتر از 1000
‏آب مناسب جهت استفاده تمام طيور
‏1000 تا 3000
‏آب مناسب استفاده طيور است اما ممكن است باعث آبكي شدن مدفوع شود
‏3000 تا 5000
‏آب به نسبت قابل قبول براي طيور، اما ممكن است باعث كاهش توليد و بالا رفتن تلفات و بويژه در بورقلمون ها شود.
‏5000 تا 7000
‏آب مناسب طيور نيست و باعث افزايش تلفات و كاهش شديد توليدات مي شود.
‏7000 تا 10000
‏آب غير قابل استفاده براي طيور، اما مي توان جهت مصرف چهار پايان استفاده كرد.
‏بيشتر از 10000
‏غير قابل استفاده براي حيوانات پرورش ( دام ها)
‏وجود مقادير اندك بعضي از مواد سمي مي تواند باعث مسموميت پرنده شود. دراين خصوص مي توان از مس، آهن، سرب، جيوه، موليبدن، سلنيوم، روي،فلوئور، نيتراتو نيتريت نام برد. نيترات و نيتريت به ميزان 500 قسمت در ميليون كشنده است و اگر مقدار آن از 50 قسمت در ميليون بالاتر باشد آب مضر و غير قابل مصرف براي طيور است.
‏4
‏امكان تهيه برق مورد نياز:
‏جهت كاركرد تعداد زيادي از وسايل مورد استفاده و همچنين تامين روشنايي، نياز به برق است كه ضروري است امكان تهيه برق ارزان قيمت و مطمئن براي مزرعه فراهم باشد، براي اين منظور تامين برب از شبكه سراسري برق مطلوب است و در غير اين صورت لازم است با موتور برق، برق مورد نياز تامين شود. در عين حال براي واحدهاي حساس مثل جوجه كشي ها ، در نظرگرفتن موتور برق اضطراري، ضروري است.
‏شرايط جغرافيايي و اقليمي
‏اقليم منطقه:
‏آب و هواي گرم و مرطوب با تابستان هاي طولاني در جنوب كشور. آب و هوار گرم و خشك در مركز، شرق و جنوب شرقي كشور. با اين تنوع آب و هوايي لازم است سعي شود با توجه به شرايط اقليمي و جوي اين منطقه تاسيسات پرورش طيور به نحوي طراحي و احداث شود كه در حد امكان با شرايط خاص اين منطقه سازگار باشد. در اين منطقه جهت وزش باد مهم است. در اين منطقه كه منطقه اي گرمسير است بهتر آن است كه ساختمان ها عمود بر جهت وزش باد ساخته شوند. به طوري كه بتوان از جريان باد براي خنك كردن سالن استفاده كرد. در اين واحد كه در منطقه گرمسير است بهتر آن است كه ساختمان داراي پنجره شمالي و شرقي باشند تا كمتر اشعه خورشيد باعث گرم شدن داخل ساختمان شود. به خاطر بادهاي موسمي 120 روزه در اين منطقه بهتر است در اطراف سالن براي جلوگيري از صدمات باد و اثرات نامطلوب اشعه خورشيد درختان خزان دار كاشته شود. زيرا در زمستان درختان را ريختن برگهاي خود باعث عبور نور خورشدي مي شوند و در تابستان برگ ها از تابش شديد اشعه خورشد به سالن جلوگيري مي كنند. جهت ساختمان و پنجره هاي آن در مناطق گرمسير ( با توجه به جريان باد و تابش خورشيد)
‏مصالح ساختماني مناسب

 

دانلود فایل