تحقیق نقش ارث در بزهكاري 💯

دانلود تحقیق نقش ارث در بزهكاري باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق نقش ارث در بزهكاري

تحقیق-نقش-ارث-در-بزهكاريلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏نقش‏ وراثت‏ در بزهكاري
2
‏مقاله حاضر ب‏ه ‏نام نقش ارث در بزهكاري شامل بخش هاي زير مي باشد :
‏نقش وراثت و محيط و عوامل غير ارثي در بزه.
‏آيا امكان دارد انسان ذاتي و بالفطره بزهكار باشد ؟
‏علل رفتار غير عادي ‏و نا بهنجاري هاي رواني ‏.
‏خصوصيات رفتارهاي بزهكارانه وراثتي در انسان ‏.
‏اصل وراثت از سنن غير قابل تبديل الهي است .
‏بر اساس تحقيقات و مطالعات انجام شده ، دو عامل ‏«‏وراثت‏»‏ و ‏«‏محيط‏»‏ ‏، ‏سهم بسزايي در ميان بزهكاري دارند . اما سوابق نشان مي دهد كه نه وراثت و نه محيط هيچ كدام به تنهايي نمي توانند عامل ايجاد جرم باشند . بلكه زمينه ارثي فرد ، همراه با خصوصيات خلقي و محيطي و ‏تأثير‏ي كه افراد ديگر در زندگي انسان دارند، مي تواند سبب بروز جرم باشد . از نظر قضايي نيز نقش وراثت و محيط به عنوان عوامل غير ارادي در بروز جرم ‏كه منجر به تحريف اراده مي شود ، مي باشد . ‏( سايت اينترنتي گوگل )
‏وراثت :‏ ‏يكي از عواملي كه شخصيت فرد را تحت ‏تأثير‏ خود قرار داده و مورد توجه ‏جرم شناسان نيز واقع شده است‏ ‏، عوامل ارثي مي باشد .‏ ‏همان‏ ‏طور كه انسان از لحاظ مالي وارث بستگان خود مي باشد ، ممكن است از نظر فردي نيز وارث استعدادهاي ‏نياكان خود و صفات خوب و بد آنها كه از راه وراثت به او منتقل مي شود ، باشد . شباهت ظاهري والدين با كودكان چون رنگ چشم يا سفيدي چهره و مقايسه رفتارهاي پدر و‏ ‏مادر ‏با فرزند چون نحوه تربيت ، مهرورزي و مانند اينها ، وراثت را هميشه به عنوان يك پديده قابل تأمل مطرح كرده است . لازم به ذكر است كه در دين مبين اسلام نقش و راهنما مورد‏ توجه بوده و از وراثت با كلمه ‏«‏عرق‏»‏ ياد شده است .‏ ‏( همان منبع )‏
‏عوامل ذاتي غير ارثي :‏ ‏قبل از انعقاد نطفه و تشكيل جنين ، عوامل ارثي به نحوي از طريق ‏ژن‏ها در شخصيت افراد م‏ؤ‏ثر واقع مي شود . عوامل ديگري نيز وجود دارند كه از زمان انعقاد نطفه تا زمان تولد جنين اثر مي گذارد و ‏تأثير‏ هر يك از عوامل در شخصيت طفل غير قابل انكار مي باشد و به دو دسته عوامل مربوط به دوران حاملگي و عوامل مربوط به دوران زايمان تفكيك مي شود .
‏نقش‏ وراثت‏ در بزهكاري
2
‏( همان منبع )
‏عوامل مربوط به دوران حاملگي عبارتند از : سن مادر ، سوء تغذيه ، ‏تأثير‏ داروهاي ‏شيميايي ، ‏تأثير‏ الكل و مواد مخدر ، بيماري هاي مادر در دوران بارداري ، حالات هيجاني و عاطفي مادر و ‏تأثير‏ تشعشعات راديو اكتيو . ‏( همان منبع )
‏آيا امكان دارد انسان به طور ذاتي و بالفطره بزهكار باشد ؟
‏گروهي از متخصصان كه بر روي الگو‏هاي جرم و بزهكاري تحقيق مي نمايند ، ‏تأثير‏ات عوامل زيستي و فيزيولوژيكي را مد نظر قرار داده و عده‏ ‏اي نيز ‏تأثير‏ات احساسي ، اجتماعي و محيطي را در نظر مي‏ ‏گيرند و در مقايسه با يكديگر به اين نتيجه مي‏ ‏رسند كه عوامل اج‏تماعي ، رواني و محيطي بسي مؤثرت‏ر از ساير عوامل در بروز بزهكاري است . ‏( ناسازگاري و بزهكاري در كودكان )
‏لومبرسو با تكيه بر ‏تأثير‏ات زيستي و محيطي ادعا دارد ك‏ه برخي از بزهكاران ، بالفطره مجرم و متمايل به انجام بزهكاري هستند و‏ ‏از‏ اين رو براي نخستين بار عبارت ‏«‏جرم بالفطره و ذاتي‏»‏ ‏(Criminal Born‏) را وارد بحث جرم شناسي نمود‏ ‏. وي ادعا مي‏ ‏كند كه در ‏بدن كودكان بزهكار‏ ‏، ‏نقصي به نام استيگماتا (Stigmata‏) وجود دارد كه آنان را نا‏خواسته با سمت بزهكاري سوق مي‏ ‏دهد ‏.‏ ‏( همان منبع )
‏از ديرباز بر روي اين موضوع بحث‏هاي زيادي شده‏ ‏است و غالب انديشمندان و جرم شناسان قديمي بر اين باورند كه عامل زيستي يا بيولوژيكي در ارتكاب كودكان به جرم دخالت دارد . ‏فاكتورها و عوامل بيولوژيكي و فيزيولوژيكي مورد ادعا در بروز جرا‏ي‏م با پيشرف‏ت علم و بالاخص با مشخص شدن قواني‏ن وراثتي كه از سوي ‏مندل (84-1822) مطرح گرديد بيش از پيش ذهن مدعيان به ‏تأثير‏ات زيستي و وراثتي را در بروز جرايم و بزهكاري در كودكان را مشغول داشت ‏. ‏( همان منبع )
‏عوامل وراثتي در واقع آثاري هستند كه از هسته اسپرماتوزوئيد ‏پدر و هسته تخم مادر كه به نام زيگوتا معروف بوده و به شكل سلول واحد باردار شده است ، با برگيري خصوصيات كروموزوم آن از نسلي به نسل ديگر انتقال مي‏ ‏يابد . هر كدام از ما انسانها علاوه بر داشتن يك سري خصوصيات منحصر به فرد ، حامل برخي از آثار و خصوصيات وراثتي نيز‏ هستيم . اين خصوصيات به صورت ژن‏هاي ‏وراثتي شناخته شده و با توسعه و رشد بدن در تمامي سلولهاي بدن جاي يافته و تا پايان عمر با انسان به حيات و توسعه خود‏ ادامه مي دهند . به عبارتي روشن‏ ‏تر ، انسان به ناخواسته از طريق مجموعه‏ ‏اي از آثار و خصوصيات وراثتي كه‏ گريز و رهايي از آنها اجتناب نا‏پذير است ، تا پايان عمر كنار آمده و آن را ‏مي ت‏وان به عنوان بخشي از سرنوشت غير‏ ‏قابل تغيير انسان تلقي نمود . اين ويژگي ها به قدري در سرنوشت انسان م‏ؤ‏ثرند كه مي

 

دانلود فایل