تحقیق جمعيت شناسي 31 ص ( ورد) 💯

دانلود تحقیق جمعيت شناسي 31 ص ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق جمعيت شناسي 31 ص ( ورد)

تحقیق-جمعيت-شناسي-31-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 32 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏21
‏دانشگا‏ه آزاد اسلامي ‏
‏واحد ‏رود هن
‏موضوع:
‏جمعيت شناسي
‏فهرست مطالب
‏عنوان صفحه
‏تعاريف و كليات جمعيت شناسي‏ ‏2
‏تعريف جمعيت ‏ ‏2
‏انواع جمعيت ‏ ‏3
‏تعريف جمعيت شناسي‏ ‏4
‏تاريخچه مطالعات جمعيتي‏ ‏5
‏سير تاريخي جمعيت جهان‏ ‏8
‏توزيع جغرافيايي جمعيت‏ ‏10
‏ساختار جمعيت‏ ‏11
‏روش هاي كلاسيك مطالعه جمعيت‏ ‏16
‏نظريه هاي جمعيتي‏ ‏18
‏حركات جمعيت‏ ‏22
‏2
‏تعاريف و كليات جمعيت شناسي
‏در طول هزاران سال ‏گذشته ، كره زمين مسكن مردماني بوده كه از سر‏نوشت آنان ، از تعد‏اد و نحوه زندگيشان اطلاع دقيق نداريم . طبق شواهد تاريخي و برآوردهاي آماري ، از ده هزار سال قبل از ميلاد تاكنون ، جمعيت جهان با سرعت در حال افزايش بوده است و از رقم احتمالي حدود ده ميليون نفر به رقم بيش از ‏6 ميليارد نفر كنوني رسيده و حالت انفجاري به خود گرفته . اين افزايش انفجاري باعث بروز مسايل ، مشكلات و كمبودهاي زيادي گرديده و همه دست اندركاران ، محققان و دانشمندان با شگفتي و نگراني واداشته است . آنان در اين رهگذر ، به ضرورت شناخت و مطالعه همه جانبه جمعيت پي برده و در چگونگي برخورد با اين پديده ، عقايد و نظرياتي ابراز داشته اند كه با توجه به اهميت موضوع ، در اين فصل هر چند مختصر ، به ذكر كلياتي در اين مهم ، يعني جمعيت شناسي و مطالعات جمعيتي مي پردازيم :
‏تعريف جمعيت
‏جمعيت به مجموعه اي از انسانها گفته مي شود كه در سرزمين معيني سكونت مداوم دارند و در طول زمان بر حسب ويژگيهايي نظير سن ، جنس ، وضع فعاليت ، وضع ازدواج و ‏…‏.. تركيب ويژه اي يافته اند . به بيان ديگر ، تجمعي از افراد انساني كه در يك منطقه جغرافيايي بطور مستمر ، به شكل خانوار و خانواده زندگي مي كنند ، جمعيت نام دارد .
‏انواع جمعيت
‏در مطالعات جمعيت شناسي ، جمعيت ها را به اشكال مختلف طبقه بندي مي نمايند ه جمعيت مقيم (قانوني) و حا‏ص‏ل واقعي ) ‏، جمعيت اصلي و فرعي ، جمعيت باز و بسته از آنجمله اند . تمام كساني را كه تابعيت كشوري را دارند و يا اهل منطقه اي هستند ، اعم از اينكه هنگام سرشماري در محل حضور داشته باشند يا نه ، جمعيت مقيم يا قانوني (Dejure‏)‏ ناميده ، و تمام كساني را كه هنگام سرشماري ، در محل حضور داشته باشند و مورد شمارش قرار گيرند ، جمعيت واقعي يا حاضر (Defacto‏) گويند . در بررسيهاي جمعيتي ، كل جمعيت منطقه مورد مطالعه را جمعيت اصلي و جمعيت بخش هاي كوچكي از آن را جمعيت فرعي مي نامند . منظور از جمعيت بسته ، جمعيتي است كه در افزايش يا كاهش آن ،
‏2
‏‌‏مهاجرت (درون كوچي و برون كوچي نقشي ندارد و تغييرات آن ، فقط از اختلاف زاد و ولد و مرگ و مير ناشي مي شود . در حاليكه جمعيت باز ، جمعيتي است كه در افزايش يا كاهش آن ، علاوه بر مواليد و مرگ و مير ، مهاجرت نيز دخالت مي نمايد .
‏3
‏تعريف جمعيت شناسي
‏واژه جمعيت شناسي يا دموگرافي Demography‏ ‏، مركب ‏از دو كلمه يوناني ، دموس Demos‏ به معني مردم و جمعيت و گرافوس Graphos‏ ‏به معني شناسايي ، نارش ، ترسيم و شناخته مي‏ باشد كه اولين بار توسط آشيل گي‏رد Achille Guillard‏ فرانسوي در سال ‏1855 ‏ميلادي بكار بره شده است . ساده ترين تعريف اين است كه بگوييم ، جمعيت شناسي ارائه دهيم بايد گفت كه جمعيت شناسي عبارتست از مطالعه علمي و توصيف و تحليل ‏آماري ساخت و حركات جمعيت هاي انساني ، بررسي سياست هاي جمعيتي و روابط متقابلي كه ميان پديده هاي جمعيتي و عوامل اقتصادي ‏–‏ اجتماعي و زيستي وجود دار‏د‏.
‏در حال حاضر جمعيت شناسي به دو شاخه بزرگ و مهم يعني جمعيت شناسي كمي (جمعيت شناسي آماري) و جمعيت شناسي كيفي تقسيم بندي مي گردد . هدف از جمعيت شناسي كمي ، مطالعه تركيب و حركات جمعيت در زمان و مكان معين و جستجوي علل اين حركات مي باشد . ‏م‏جال آنكه در جمعيت شناسي كيفي ، مطالعه خصوصيات و ويژگيهاي كيفي انسانها مورد نظر است كه ساختمان حركات جمعيت ها را بيشتر از نقطه نظر بيولوژيكي و وراثت و تاثيراتي كه محيط اجتماعي و جغرافيايي در اين جمعيت ها مي گذارد مورد بررسي قرار مي دهد .

 

دانلود فایل