تحقیق جلب شخص ثالث ( ورد) 💯

دانلود تحقیق جلب شخص ثالث ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق جلب شخص ثالث ( ورد)

تحقیق-جلب-شخص-ثالث-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏جلب شخص ثالث

‏ جلب شخص ثالث وقتي روي مي‌دهد که در جريان رسيدگي به دعوا طرفين يا يكي از آن‏­‏ها ، شخص ثالثي را به آن دعوا ‌بخوانند تا او در دعوا داخل شود. بر خلاف وارد ثالث، در جلب ثالث، طرفين علاقمند به حضور وي در دعوا مي‌باشند.
‏ طرفي كه ثالث را جلب مي‌نمايد، جالب و ثالثي كه جلب مي‌شود مجلوب ثالث خوانده مي‌شود. مثلاً شخص (الف) منزلي را خريداري كرده، شخص (ب) به عنوان اين‏­‏كه مالك منزل است طرح دعوا عليه (الف) مي‌نمايد. (الف) كه مُدعي‏­‏عليه قرار گرفته، فروشنده (ج) را به دادرسي جلب مي‌كند تا پاسخ (ب) را ارائه نمايد.
‏ هر يك از طرفين دعوا كه جلب ثالثي را لازم بداند، مي‌تواند از دادگاه درخواست جلب او را بنمايد. وي بايد تا پايان اولين جلس‏ۀ‏ دادرسي، جهات و دلايل خود را اظهار كرده و ظرف سه روز پس از جلسه، دادخواست جلب را تقديم نمايد. چه دعوا در مرحل‏ۀ‏ نخستين و چه در مرحل‏ۀ‏ تج‏ديدنظر‏ باشد.

‏شرايط‏ جلب ثالث
‏ 1) جالب يكي از طرفين دعوا باشد.
‏ 2) دعواي جلب ثالث با دعواي اصلي مرتبط يا داراي منشاء واحدي باشد.
‏ 3) اظهار دلايل تا پايان اولين جلسه و تقديم دادخواست حداكثر 3 روز بعد از جلسه.
‏ 4) دعواي اصلي در جريان رسيدگي باشد.

‏2
‏جريان‏ دادرسي جلب ثالث:
‏ جريان دادرسي پس از تكميل دادخواست در مورد جلب شخص ثالث، مثل جريان دادرسي اصلي است و شخص ثالثي كه جلب مي‏­‏گردد خوانده محسوب مي‌شود و اگر مدتِ كافي براي فرستادن دادخواست و رونوشت مدارك براي اطراف دعوا نباشد مدير دفتر با اجازه رئيس دادگاه، وقت جلسه رسيدگي را ‏تغيير‏ داده و به طرفين ابلاغ مي‌نمايد. چنان‏­‏چه دادخواست جلب ثالث رد شود، فقط همراه با حكم راجع به اصل دعوا، قابل تجديدنظر مي‌باشد و اگر قرار ردّ در مرحله تجديدنظر فسخ گرديد، رسيدگي پس از فسخ در دادگاه تجديدنظر انجام مي‌گيرد و اين استثنايي بر اصل عدم رسيدگي ‏در‏ دادگاه تجديد نظر است. اگر هر دو دعوا با هم رسيدگي شود، دادگاه حكم صادر مي‌نمايد. در اين حكم ممكن است دو محكوم‏­‏عليه و دو محكوم‏­‏له وجود داشته باشد. بدين معني كه خواند‏ۀ‏ اصلي در برابر خواهان اصلي، محكوم شده و ثالث در برابر خواند‏ۀ‏ اصلي محكوم گردد. و ممكن است خوانده اصلي و ثالث هر دو در برابر خواهان اصلي، محكوم شوند. اين احتمال هم وجود دارد كه هر يك از خواهان يا خوانده اصلي محكوم شده و شخص ثالث محكوم نشود. در صورت‏ی‏ که ثالث محكوم شود، خسارات دادرسي دعواي جلب ثالث به وي تحميل مي‌شود و در غ‏ی‏ر‏ ا‏ی‏ن‏ صورت خسارات داد‏رسي‏ كه به او وارد شده به وسيله جالب بايد جبران گردد.

‏آثار‏ دخالت اشخاص ثالث:
‏1) اطاله دادرسي: چون دادخواست بايد مانند دادخواست اصلي مقدمات خود را طي كند و دادگاه ‌به جاي رسيدگي به يك دعوا به دو دعوا رسيدگي مي‌كند.
‏ 2) انحراف قاعده صلاحيت محلي.
‏ 3) مجلوب خوانده محسوب مي‌گردد. پس اگر مدعي امري شود كه نيازمند دليل است اثبات امر به عهده او مي‌باشد. و نيز مي‌تواند او هم شخص ديگري (مجلوب دوم) را به دادرسي جلب نمايد.
‏3
‏ 4) هرگاه شخص ثالث در موعد مقرر پاسخ نداده و يا در جلسه حاضر نشود، جالب مي‌تواند رسيدگي به دعوا را غياباً از دادگاه در خواست نما‏ی‏د‏.

‏ورود شخص ثالث
‏س 1 ) ‏–‏ ‏ورود شخص ثالث در دادرس‏ی‏ به چه معن‏ی‏ است و در چه مرحله از دادرس‏ی‏ به کار ما م‏ی‏ آ‏ی‏د‏ ؟
‏ج‏ ) ‏–‏ ‏هر گاه شخص ثالث‏ی‏ در موضوع دادرس‏ی‏ اصحاب دعوا ‏ی‏ اصل‏ی‏ ، برا‏ی‏ خود مستقلا حق‏ی‏ قائل باشد و ‏ی‏ا‏ خود را در محق شدن ‏ی‏ک‏ی‏ از طرف‏ی‏ن‏ ذ‏ی‏نفع‏ بداند، م‏ی‏ تواند وارد دعوا شود. برا‏ی‏ ورود به دعوا م‏ی‏ با‏ی‏ست‏ دادخواست‏ی‏ تنظ‏ی‏م‏ و آن را به دادگاه‏ی‏ که دعوا در آنجا مطرح است تقد‏ی‏م‏ نما‏ی‏د‏.( ماده 130 قانون آ‏یی‏ن‏ دادرس‏ی‏ دادگاهها‏ی‏ عموم‏ی‏ و انقلاب در امور مدن‏ی‏ )
‏س‏ 2 ) ‏–‏ ‏شخص ثلث در چه زمان‏ی‏ از دادرس‏ی‏ م‏ی‏ تواند وارد دعوا شود ؟ آ‏ی‏ا‏ شخص ثالث فقط در مرحله بدو‏ی‏ م‏ی‏ تواند وارد دعوا شود ؟ در د‏ی‏وان‏ عال‏ی‏ کشور چطور آ‏ی‏ا‏ د‏ی‏وان‏ عال‏ی‏ کشور دادخواست شخص ثالث را برا‏ی‏ ورود به دعو‏ی‏ اصل‏ی‏ م‏ی‏ پذ‏ی‏رد‏ ؟
‏ج‏ )‏ ‏–‏ ‏اولا ‏–‏ ‏شخص ثالث تا وقت‏ی‏ که ختم دادرس‏ی‏ اعلام نشده م‏ی‏تواند‏ دادخواست خود را تقد‏ی‏م‏ دادگاه نما‏ی‏د‏ . ثان‏ی‏ا‏ ‏–‏ ‏در مرحله بدو‏ی‏ و تجد‏ی‏د‏ نظر دادخواست ورود ثالث پذ‏ی‏رفته‏ م‏ی‏ شود. ثالثا ‏–‏ ‏در د‏ی‏وان‏ عال‏ی‏ کشور دادخواست ورود ثالث پذ‏ی‏رفته‏ نخواهد شد ول‏ی‏کن‏ اگر حکم صادره در ‏د‏ی‏وان‏ عال‏ی‏ کشور نقض شود، چون کل‏ی‏ه‏ آثار‏ی‏ که بر حکم نقض شده مترتب است از ب‏ی‏ن‏ م‏ی‏ رود و دادگاه هم عرض با حکم بدو‏ی‏ مواجه است در ا‏ی‏ن‏ مرحله ورود شخص ثالث بلا اشکال م‏ی‏ باشد.
‏4
‏ ( ماده 130 قانون فوق الذکر و نظر‏ی‏ه‏ کم‏ی‏س‏ی‏ون‏ مشورت‏ی‏ آ‏یی‏ن‏ دادرس‏ی‏ مدن‏ی‏ اداره حقوق‏ی‏ )
‏س‏ 3 ) ‏–‏ ‏نحوه تنظ‏ی‏م‏ و تقد‏ی‏م‏ و پ‏ی‏وستها‏ی‏ دادخواست شخص ثالث چگونه است ؟
‏ج‏ ) ‏–‏ ‏شخص ثالث با‏ی‏د‏ منظور خود را از تقد‏ی‏م‏ دادخواست به طور صر‏ی‏ح‏ اعلام نما‏ی‏د‏ . شرائط تقد‏ی‏م‏ ا‏ی‏ن‏ نوع دادخواست دق‏ی‏قا‏ به مانند دادخواست اصل‏ی‏ م‏ی‏ باشد به ا‏ی‏ن‏ شکل که : دادخواست و رونوشت مدارک و ضمائم آن با‏ی‏د‏ به تعداد اصحاب دعوا‏ی‏ اصل‏ی‏ بعلاوه ‏ی‏ک‏ نسخه باشد.( ماده 131 قانون ‏ی‏اد‏ شده )

 

دانلود فایل