تحقیق جغرافیای استان خراسان رضوی ( ورد) 💯

دانلود تحقیق جغرافیای استان خراسان رضوی ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق جغرافیای استان خراسان رضوی ( ورد)

تحقیق-جغرافیای-استان-خراسان-رضوی-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏جغرافیای استان خراسان رضوی
‏جغرافياي طبيعي
‏استان خراسان با ‏مساحتی معادل 313335 کیلومتر مربع ، وسیعترین استان کشور است . این استان از شمال و ‏شمال شرقی به جمهوری ترکمنستان ، از شرق به کشور افغانستان و از جنوب به استان ‏سیستان و بلوچستان ، از غرب و شمال غربی به استان های یزد، اصفهان ، سمنان و گلستان ‏محدود میشود . استان خراسان بین عرض جغرافیایی 30 درجه و 21 دقیقه تا 38 درجه و 17 ‏دقیقه و طول جغرافیایی 55 درجه و 28 دقیقه تا 61 درجه و 20 دقیقه قرار گرفته است .
‏بر اساس اخرین تقسیمات کشوری ، استان خراسان دارای 23 شهرستان ، 54 شهر ، 74 ‏بخش ، 222 دهستان و 7996 ابادی دارای سکنه است . شهرستانهای استان عبارتنداز :‏اسفراین ، برداسکن ، تایباد ، تربت حیدریه ، چناران ، خواف ، درگز ، سبزوار ، سرخس ‏، شیروان ، فردوس ، فریمان ، قوچان ، کاشمر ، گناباد ، مشهد ، نهبندان و نیشابور .
‏استان خراسان از نظر موقعیت طبیعی به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم بندی ‏میشود . قسمت شمالی کوهستانی است که در دره ها و نواحی پست آن ، دشتهای حاصلخیزی
‏وجود دارد . قسمت جنوبی از دشتهای پست و وسیع با تپه های کم ارتفاع تشکیل شده است . ‏بلندترین نقطه استان خراسان کوه بینالود با ارتفاع 3211 متر از سطح دریا است . و ‏پست ترین نقطه آن شمال سرخس در حاشیه مرز ایران و ترکمنستان با ارتفاع 300 متر از ‏سطح دریا میباشد . از مهمترین ارتفاعات استان خراسان میتوان به کوههای هزار مسجد و ‏کپه داغ در شمال و رشته ارتفاعات آلاداغ و بینالود در جنوب استان اشاره کرد . استان ‏خراسان به لحاظ اقلیمی در ناحیه معتدل شمالی قرار گرفته است و دارای اب و هوای ‏متنوعی میباشد . متوسط درجه حرارت هوای استان خراسان بین 6/13 و 17 درجه سلسیوس و ‏متوسط بارندگی آن 218 میلیمتر است .
‏جغرافیای استان خراسان رضوی
‏پستي و بلنديها
‏استان پهناور خراسان به سبب ‏وسعت زياد ، از نظر شرايط طبيعي بسيار متنوع و هر يك از نواحي مختلف آن داراي ‏ويژگيهاي خاصي است .
‏بلندترين نقطه آن قله بينالود ، 3211متر و كم ارتفاع ترين ‏نقطه آن در شمال سرخس ، 300 متر از سطح دريا ارتفاع دارد .
‏كوههاي خراسان ‏دنباله ارتفاعات البرز به سمت مشرق است كه به صورت قوسهاي موازي از شاه كوه آغاز ‏شده و در جهت شمال غربي به سوي جنوب شرقي تا ارتفاعات هندوكش افغانستان امتداد مي ‏يابد .
‏در ميان اين رشته كوههاي موازي ، دره ها و دشتهاي وسيعي وجود دارد كه ‏گاه پهناي آن به حدود 200 كيلومتر مي رسد . امتداد اين رشته كوهها در برخي نواحي با ‏برخورد به دره يا جلگه گسسته مي شود .
‏آنچه در اين منطقه حائز اهميت است ، وجود ‏دشتهاي حاصلخيز و آبادي چون : بجنورد ، شيروان ، قوچان ، چناران و مشهد است كه در ‏پهنه دشت سر سبزي بين دو رشته ارتفاعات موازي كپه داغ و هزار مسجد در شمال و آلاداغ
‏و بينالود در جنوب به وجود آمده اند .
‏جغرافیای استان خراسان رضوی
‏تقسيمات كشوري
‏در سال 800ه.ق نام ‏خراسان بر تمام ايالات اسلامي در شرق كوير لوت تا هندوكوش به استثناي سيستان و ‏بلوچستان و قهستان در جنوب اطلاق مي گرديده است .
‏پس از جنگ هرات در سال 1249 ‏ه.ش خراسان به دو قسمت تجزيه شد و قسمتي كه در غرب رود خانه هريرود واقع بود جزو ‏ايران و شرق آن ضميمه افغانستان گرديد . در سال 1324ه.ق (1285ه.ش)ايران به چهار ‏ايالت بزرگ تقسيم شد كه عبارت بودند از آذربايجان ،كرمان و بلوچستان ، فارس و بنادر ‏و خراسان و سيستان .
‏ار آن زمان تا سال 1316 ه.ش كه اولين قانون تقسيمات كشوري ‏در مجلس شوراي ملي تصويب گرديده بود كه بر هر ايالت يك والي و در هر ولايت يك حاكم ‏حكومت مي كرده است .

 

دانلود فایل