تحقیق تیر و ستون بادبند ( ورد) 💯

دانلود تحقیق تیر و ستون بادبند ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تیر و ستون بادبند ( ورد)

تحقیق-تیر-و-ستون-بادبند-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏مقدمه‏:‏
‏برای اجرای یک ساختمان باید ابتدا تلاش کرد زمین مورد ساختمان سازی دارای مقاومت کافی بوده تا بتواند نیروی وزن ثقلی ساختمان را تحمل کند و دچار نشست نگردد برای این منظور ابتدا از طرف مهندسین اقدام به عملیات بررسی مقاومت فشاری زمین مورد نظر نموده برای این امر اقدام به کمانه زنی نموده و از خاک طبقات مختلف زمین نمونه برداری کرده و برای مشخص نمودن مقدار بار قابل تحمل نمونه را به آزمایشگاه فرستاده تا مورد آزمایش قرار بگیرد . نمونه ای از برگ مربوطه که در آن مشخصات درج شده است پیوست می باشد .
‏پس از اینکه آزمایشگاه اقدام به مشخص نمودن مقاومت فشاری خاک نمود که از این مقاومت فشاری استفاده می گردد که واحد آن کیلوگرم بر سانتی متر مربع می دهد . که واحد آن کیلوگرم بر سانتی مترمربع می باشد . مهندس محاسب طبق این مقاومت فشاری خاک محاسبه پی سازی را انجام می دهد . که هر چه این عدد کوچکتر باید ابعاد پی بزرگتر و هر چه این عدد بزرگتر باشد ابعاد پی بزرگتر می شود که معمولاً این عدد نزدیک به یک کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد .
‏توجه : قبل از اینکه مهندس محاسب طبق نقشه آرشیتکت محاسبه ساختمان را انجام دهد بایستی به محل اجرای ساختمان رود و یا مهندس ناظر قبل از اجرا بایستی به محل اجرای ساختمان رود و زمین آن را کنترل کند ممکن است در این زمین برکه ای باشد ممکن است قبرستان و یا عوامل مهم دیگر که این مسائل بایستی به طریق فنی آن را کنترل کنیم و مهندس محاسب برای آن این مسائل بسیار مهم می باشد که از این مسائل نوع پی را که انتخاب می کند مشخص می شود .
2
‏نکته مهم در تهیه ستونها :
‏ضخامت ستون ها هماچنانکه بالا می رویم کاهش می یابد و در طبقات بالاتر از تیرآهن های با نمره پایین تر نسبت به طبقات پایین استفاده می شود و دلیل آن هم کاهش بار در طبقات فوقانی می باشد .
‏برای تقلیل اندازه ستون روش معمول این است اختلاف ضخامت توسط اتصال پلیت در طرفین و جوشکاری صورت می پذیرد . کیفیت کار مطابق ‏شکل
‏به دلیل اینکه توان تیرها را بالا ببرند . اقدام به لانه زنبوری کردن تیرها می کنند برای این منظور با استفاده از شابلن که در اختیار جوشکار قرار می دهند و به کمک هوا گاز اقدام به برش می کنند قطعات جدا شده را دوباره تحت شرایطی به هم جوش می کنند . سپس دو سر تیر را به کمک پلیت وصله می کنند و این کار به دلیل آن است هنگام کارگذاشتن تیر لانه زنبوری در دو سر آن نیروی برش حداکثر می باشد و برای مقابله با نیروی برش این کار صورت می گیرد .
‏با انجام لانه زنبوری در حدود 5/1 برابر ارتفاع تیر افزایش می یابد .
3
‏برای سوار نمودن تیرها بر ستونها قبلاً ارتفاعات مشخص که قرار است تیر به ستون سوار شود نبشی هایی قرار گرفته و تیرها بر روی آنها قرار گرفته و جوش می شوند .
‏توجه : این نبشی ها هنگامی که ستون هنوز به صورت ایستاده قرار نداده اند و روی زمین افتاده است صورت می گ‏یرد چونکه جوش آن محکم تر‏
‏ می شود.
‏در شکل روبرو و پایین نحوه اتصال تیرها به ستون در شرایط مختلف و با نمره های مختلف نشان داده شده است .
‏مرحله بعدی اجرای تیرآهن راه پله یا همان به اصطلاح شمشیری‏
‏ می باشد .
‏نکته ای قابل توجه است این که ابتدا یک طرف از تیرآهن را به شکل مثلث خارج کرده و عملیات خم کاری صورت گرفته و جوش می گردد و بعد سطح جوش با سنگ صاف شده و روی آن را با پلیت وصله می کنند تا در آن نقطه ضعفی پدید نیاید .
4
‏بادبند:
‏به طور کلی بادبند باعث می شود که مقاومت ساختمان در برابر نیروهای افقی مانند با دو زلزله و … افزایش یابد .
‏اجرای بادبند به این صورت می باشد که بنا به محاسبه برای بادبند از ناودانی تک یا جفت تک یا جفت و … استفاده می شود .
‏بعد از اینکه نوع پروفیل طبق نقشه محاسبات انتخاب شد از یک سر ستون به پایه دیگر آن به صورت چپ و راست نصب می گردد و باید از دو طرف کاملاً بوسیله ورق و جوش مهار شود و طرف دیگر نیز به همین صورت اجرا ‏
‏می گردد و در نهایت به صورت ضربدر در می آید و محل برخورد دو ضربدر را بوسیله یک پلیت طبق نقشه محاسباتی ابعاد و ضخامت آن مشخص‏
‏ می باشد مهار می کنند .
‏با توجه به نیرویی که وارد می شود ابعاد وصله و خود پروفیل بادبند تغییر ‏
‏می کند . مثلاً هر چه به طبقات پایین تر می رویم قطورتر انتخاب می گردد چون نیروی زلزله در طبقات پایین تر بیش از طبقات بالا می باشد .

 

دانلود فایل