تحقیق تکنولوژی multi core 19 ص ( ورد) 💯

دانلود تحقیق تکنولوژی multi core 19 ص ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تکنولوژی multi core 19 ص ( ورد)

تحقیق-تکنولوژی-multi-core-19-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

1

‏موضوع ‏ :
‏تکنولوژی multi core ‏ ‏
‏تکنولوژی‏ multi core ‏ ‏چیست؟
‏ multi core‏ ‏به معنی در کنار هم قراردادن دو یا تعدادی ماشین محاسباتی‏ تحت عنوان هسته به همراه یک single-processor‏ ‏می باشد در واقع تکنولوژی‏ multi core‏ ‏زمانی تو‏س‏عه پیدا کرد که افزایش سرعت در تراشه های تک هسته ای منجر به تولید گرمای فراوانی در سیستم می شد و دیگر نمی توانستند ا‏ص‏لاحاتی در مدلهای قبلی پردازنده ها ایجاد کنند چرا که با افزایش سرعت میزان تولید حرارت بسیار بالا می رفت. به جز مسئله حرارت افزایش قیمت نیز مشکل دیگری بود چرا که با اندکی بالا بردن سرعت در پرازنده ها قیمت به طور چشمگیری بالا می رفت.
‏ به جای این تغییرات اندک مهندسین ساخت تراشه های چند هسته ای را توسعه دادند. از امکانات این ساختار استراتژی تقسیم و غلبه از طریق مجزا کردن کارها می باشد و همچنین این ساختار شامل مزیتهایی چون هسته های چند ‏منظوره است و می تواند چند کار را در یک زمان انجام دهد.
3
‏ پردازنده های multi core‏ یک single chip‏ ‏هستند (که با اسم die‏ شناخته می شود) و مستقیما به ‏سو‏کت single-processor‏ ‏وصل می شوند. اما سیستم عامل هر هسته اجرایی را به صورت یک پردازنده منطقی مجزا به همراه کلیه منابع وابسته به آن در نظر می گیرد با تقسیم کار بین دو هس‏ت‏ه اجرایی یک پردازنده چند هسته ای می تواند کار را در یک سیکل زمانی مشخص انجام دهد.
‏تکنولوژی multi core‏ چه کارهایی انجام می دهد؟
‏ multi core‏ ‏کار با نرم افزارهای کنونی را بهتر و شرایطی را مهیا می کند که نرم افزارهایی که در آینده تولی‏د‏ می شوند نیز ویژگیهای کارآمدتری را داشته باشند با حرکت به سمت پردازنده های چند هسته ای نرم افزارهای سابق نیز در این plat form‏ پشتیبانی خوا‏ه‏ند شد و نیازی به ا‏ص‏لاح نخواهند داشت هر چند که فروشندگان همواره به دنبال مدلهای جدیدتر در نرم افزارها می باشند .
‏ سیستم عامل ها همگی طوری طراحی شده اند که بتوانند از مزیتهای پردازنده های چند هسته ای استفاده کنند و بدون نیاز به اصلاح با آنها کار کنند.‏ و ت‏ن‏ها لازم است که تو‏س‏عه دهندگان به منظور استفاده از تمامی قابلیتهای پردازنده های چند هسته ای تغییراتی در ساختار این سیستم عامل ها ایجاد کنند.
‏ اما پردازنده ها باید مطابق با طراحی نرم افزارهایی برای سیست‏ــــ‏م هایsymmetric‏ multi preprocessing(smp)‏ (چند پرد‏ا‏زشی متقارن) باشند. و عملیات threaded‏ single‏ ‏نیز همچنان به کار خود ادامه خواهند داد چون این عملیات نیز به خاطر داشتن ساختار
3
threaded‏ امروزه بسیار سودمند هستند و اجرای بسیار عالی را در سیستم های چند پردازنده ای از خود نشان داده اند نرم افزارهای این رده بیشتر شامل کاربردهای multi media‏ (خلق محتوا ویرایش و به جریان انداخت‏ن‏ مدیا) می باشند و مهندسی و سایر عملیات محاسباتی تکنیکی جزء سطح متوسط این عملیات خدماتی قرار دارند و کمتر شامل مواردی چون پایگاه داده و یا سرور می باشند.
‏ تکنولوژی multi core‏ به سرورها این امکان را می دهد که وظایف را به طور موازی انجام دهند و کار با سیستم های multi core‏ بسیار آسانتر بوده و می توان ‏توان پردازش را در حجم کمتری بالاتر برد و همچنین با استفاده از این تکنول‏و‏ژی می توان مصرف برق را کاهش داد و باعث کاهش گرمای تولیدی به هنگام محاسبات و پردازش شد.

‏ تکنولوژی multi core‏ و تکنولوژی hyper-threading‏ :
‏تکنولوژی multi core‏ با تکنولوژی‏((HT‏ hyper-threading‏ متفاوت است چرا که بسیار وسیع تر از آن می باشد و انعطاف پذیری و سرعت آن به مراتب بیشتر می باشد تکنولو‏ژ‏ی ‏ HT‏ به این معناست که برنامه نویسان باید آگاهی کامل از آن داشته باشند گرچه در thread‏ می توانند یکبار و یا با هر دستیابی به سخت افزار اجر‏ا‏ شوند به منظور استفاده کامل از مزیتهای تکنولوژی
4
HT‏ باید با تمامی thread‏ها کارانجام شود چرا که هر یک با دیگری تفاوت اندکی در منابع پردازنده دارد.
‏ در multi core ‏هر هسته با یک Cache‏ سخت افزاری واحد ریاضی انحصاری ماشین های صحیح و یک thread‏ برنامه نویسی که می تواند از همه منابع استفاده کند کامل می شود و تازمانیکه thread‏ دیگری استفاده ‏از منابع را از هسته دیگر درخواست نکرده باشد از این امکانات استفاده خو‏ا‏هد کرد بنابراین برخی از thread‏های شبیه سازی شده وجود دارند که وابسته به تعدادی از هسته ‏ها‏ هستند و منابع در خود ‏ه‏سته ها موجود نیستند همچنین هیچ احتیاجی به ثبت برنامه هایی که با تکنولوژی HT‏ فعال می شوند بر‏ا‏ی پردازنده های چند هسته ای وجود ندارد.
‏ عملیات سازگار با تکنولوژی HT‏ از هس‏ت‏ه های واقعی استفاده می کنند که به عنوان پردازنده های مجازی تلقی می شوند تکنولوژی multi core‏ وHT‏ هیچیک از تکنیکهای برنامه نویسی را که نیاز به تغییر دارند اجرا نمی کنند.
‏ تکنولوژی multi core‏ به عملیات تکنولوژی HT‏ و multi thread‏ اجازه می دهد که استفاده از مزیتهای منابع مختلف را افزایش دهند برای توسعه اجرای عملیات سیستم تکنیکهایی وجود دارد که از جمله موارد آن می توان به نوشتن عملیات اجرایی که مزیتها را از پردازنده های multi core‏ که شبیه سیستم های چند پردازنده جاری می باشند استخراج می کنند اشاره کرد‏.
‏سرعت:

 

دانلود فایل