تحقیق تعریف مدیریت 25 ص ( ورد) 💯

دانلود تحقیق تعریف مدیریت 25 ص ( ورد) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تعریف مدیریت 25 ص ( ورد)

تحقیق-تعریف-مدیریت-25-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 38 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏تعریف مدیریت
‏مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر‏ ‏و کارآمد منابع مادی ‏وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای ‏دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.
‏مدیریت امور اداری
‏مديريت اداري پشتيباني‏ ‏ کننده واحد در زمينه هاي اداري خدمات و تدارکات است که در زمينه هاي زير فعاليت دارد
‏کارگزيني کارکنان‏ :
‏اين بخش کليه اقدامات مديريت منابع انساني شامل تامين و سازماندهي و انتصاب نيروي انساني , آموزش و پرورش نيروي انساني , ترفيعات , جابجاييها, مرخصي , ماموريت , برکناري از خدمات , بازنشستگي , برقراري حقوق و مزاياي کارکنان‏ ‏ غير هيئت علمي , بايگاني اسناد و مدارک را انجام ميدهد.
‏تدارکات واحد : ‏ کليه اقدامات مربوط به تهيه نيازمنديها‏ ‏ اعم از کالا و خدمات نگهداري و مديريت انبارها و واگذري اجناس مورد نياز به بخش هاي مختلف دانشگاه را زير نظر مدير اداري و با هماهنگي مدير مالي به انجام ميرساند
‏2
‏بخش خدمات :‏ اين بخش کليه کارهاي خدماتي واحد از قبيل انتظامات , نگهداري فضاي سبز , ترابري افراد/اشياء , نظارت محوطه و ساختمانها را زير نظر مدير اداري به انجام مي رساند.
‏در هر اداره و سازمان انجام امور و ارائه خدمات عمومی ضروری است زیرا بدون فعالیت این بخش فعالیت سایر بخش ها غیر ممکن خواهد بود
‏اهم ‏وظايف و اختيارات
‏1- تهيه و تدوين بودجه ساليانه و پيشنهاد آن به رئيس واحد
‏2- اظهار نظر در مورد سازمان و تشکيلات واحد و بر آورد نيروي انساني مورد نياز واحد
‏3- اجراي عمليات مالي واحد و مراقبت در رعايت مقررات مالي
‏4- تهيه و اجراي طرحهاي رفاهي کارکنان با توجه به امکانات واحد
‏5- تهيه و تدارک نيازمنديهاي واحد برابر ضوابط مربوط
‏6- نظارت دقيق بر کميسيون معاملات واحد
‏4
‏7- انجام کليه امور‏ ‏حقوقي واحد و استفاده از نظرات متخصصين و دفتر حقوقي سازمان مرکزي‏ ‏ در مواقع لزوم
‏8- همکاري با رئيس واحد براي اجراي هر چه بهتر وظائف مربوط به بخشهاي ستاد واحد
‏مديريت‏ و موفقيت
‏با‏ نگاه‏ی‏ گذرا به گردونه عالم هست‏ی‏،‏ اين مسئله روشن مي‌گردد كه ساختمان وجود هر انسان‏ی‏،‏ دارا‏ی‏ يك نظام تشكيلات‏ی‏ فوق العاده ظريف و پيچيده است. اداره اين نظام تشكيلات‏ی‏،‏ با مديريت صحيح، توانا، بصير و ب‏ی‏ نهايت آگاه ميسر است. انسان نيز به عنوان يك موجود اجتماع‏ی‏ ‏كه‏ ناگزير است تمام نيازها‏ی‏ خود را در پناه زندگ‏ی‏ جمع‏ی‏ تأمين نمايد، ناگزير است در زندگ‏ی‏ جمع‏ی‏ خود برا‏ی‏ جلوگير‏ی‏ از هرج و مرج و هدر رفتن نيروها و استعداد بالقوه و تبديل آن به فعاليت، دارا‏ی‏ يك تشكيلات و سازمانده‏ی‏ و مديريت منظم باشد.
‏از‏ طرف ديگر، اين مسئله نيز حائز اهميت است كه به موازات رشد و تحول و پيشرفت جوامع در زوايا‏ی‏ گوناگون، به‌ويژه در مباحث صنعت‏ی‏ و انفور ماتيك، امروزه هر كس‏ی‏ در زندگ‏ی‏ فرد‏ی‏ و اجتماع‏ی‏ خود به نحو‏ی‏ با مسئله مديريت در سطوح بالا يا پايين درگير است، و در نتيجه، مديريت ‏علم‏ی‏ است كه تار و پود زندگ‏ی‏ ما را دربرمي‌گيرد.
‏حضرت‏ امير المؤمنين علي(ع) در باره اهميت نقش مدير در تشكيلات و حركت به سمت موفقيت مي‌فرمايند:
‏«‏اَنَّ‏ مَحَلّ‏ی‏ مِنها مَحَلُّ القُطب منَ الرَحلَي»، و از آن فهميده مي‌شود كه مدير مانند گرانيگاه وسط آسياب عمل م‏ی‏ كند. باز مي‌فرمايند: «موقعيت مدير و رهبر، همانند نقش نخ تسبيح است كه دانه‌ها را به هم پيوند مي‌دهد، و وقت
‏5
‏ی‏ رشته پاره شد، دانه‌ها پراكنده مي‌‏شوند‏ و بدون نتيجه خواهند ماند، و هيچ گاه در كنار يكديگر جمع نخواهند شد.»
‏اگر‏ يك سازمان را به مثابه پيكر و بدن انسان تصور كنيم، مدير سازمان، مانند مغز آن است، و بدون مغز، انسان تنها دارا‏ی‏ زندگ‏ی‏ خط‏ی‏ و روزمرّه است.
‏عوامل‏ موفقيت در مديريت
‏تئور‏ی‏ انگيزه موفقيت را ديويدمك كلند ارائه كرد. از ديدگاه اين روان‌شناس، نياز به موفقيت، بر پايه برتر‏ی‏ طلب‏ی‏،‏ رقابت، اهداف چالش‏ی‏،‏ ‌اصرار بر انجام دادن كار و فائق‌آمدن بر مشكلات بنا گرديده است.
‏شخص‏ی‏ كه انگيزه توفيق طلب‏ی‏ و كمال طلب‏ی‏ زياد‏ی‏ دارد، همواره برتر‏ی‏ در عملكرد را جست‌وجو مي‌كند؛ از اهداف چالش‏ی‏ لذت مي‌برد و دارا‏ی‏ پشتكار و روحيه رقابت‏ی‏ در فعاليتها‏ی‏ كار‏ی‏ است.
‏پرسشهاي‏ی‏ كه نياز توفيق طلب‏ی‏ را مورد سؤال قرار مي‌دهند، عبارت‌اند از:
‏1.‌ آيا شما از فعاليتها‏ی‏ كار‏ی‏ چالش‏ی‏ و مشكل لذت مي‌بريد؟
‏2. آيا شما مي‌كوشيد كه عملكردتان از اهداف تعيين‌شده فراتر برود؟
‏3. آيا شما روشها‏ی‏ جديد برا‏ی‏ فائق آمدن بر مشكلات را مي‌جوييد؟
‏مطالعات‏ی‏ كه مك كلند انجام داده است، نشان دهنده آن است كه افراد با نياز توفيق طلب‏ی‏ بالا، نسبت به كسان‏ی‏ كه نياز به موفقيت در آنان متوسط يا پايين است. از عملكرد بالاتر‏ی‏ برخوردار مي‌باشند‏.
‏اين‏ مسئله نشانه اين است كه مديران موفق، به زمينه يا موقعيت خاص‏ی‏ منحصر نيستند، بلكه اين مديران دارا‏ی‏ زمينه و موقعيت متنوع‏ی‏ هستند و به همان اندازه نيز از تنوع رفتار‏ی‏ و مهارت‏ی‏ برخورداند. به نظر رابرت كريتنر، حداقل سه عامل مهم برا

 

دانلود فایل