تحقیق تخصیص بهینه منابع در آموزش و پرورش کشورهای در حال توسعه 💯

دانلود تحقیق تخصیص بهینه منابع در آموزش و پرورش کشورهای در حال توسعه باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تخصیص بهینه منابع در آموزش و پرورش کشورهای در حال توسعه

تحقیق-تخصیص-بهینه-منابع-در-آموزش-و-پرورش-کشورهای-در-حال-توسعهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 34 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏دانشگاه آزاد اسلامي ‏–‏ واحد نيشابور
‏عنوان تحقيق :
‏تخصیص بهینه منابع در آ‏موزش و پرورش کشورهای در حال توس‏عه
‏فهرست مطالب:
‏چکیده
‏مقدمه
‏پیشینه
‏بخش اول: مشکلات کیفی و کمی آموزش و پرورش ایران در قرن 21
‏- بودجه آموزش و پرورش ایران
‏- کلاسهای مخروبه و آمو زشگاه ها و فاصله50/ تا حد مطلوب
‏- محرومیت از تحصیل ترک تحصیل و میزان مردودی
‏- وضعیت نیروی انسانی در مدارس
‏- وضعیت تغذیه دانش آموزان
‏بخش دوم: نیازها ،چالشها وفرصتها
‏- شرایط ورویکرد های متفاوت
‏- چالش ها و فر صت های تقاضای اجتماعی آموزش عالی در ایران
‏نتیجه
‏منابع و ماخذ
‏3
‏چکیده :
‏آموزش و پرورش براي دستيابي به هدف نهايي اش كه همان احياي مدرسه زندگي است، طرحي را به دولت ارائه كرده كه در حال بررسي است.
‏در توضيح ‏باید ‏ افزود: فردي كه از مدرسه زندگي خارج مي شود طبق برنامه ريزي هايي كه بايد صورت بگيرد فردي توانا از لحاظ علمي و حرفه اي، اميدوار و توانمند در زندگي، خلاق، متدين و كارآفرين و درنهايت شهروند نمونه خواهد شد.
‏ دو راهكار عمده براي اين منظور درنظر گرفته ‏شده ‏ نخست مناسب سازي و بهينه سازي فضاهاي آموزشي كه در آن به دنبال بسط و گسترش امكانات و فضاي آموزشي، به روز كردن آنها و نيز حفظ و مقاوم سازي امكاناتي هستيم كه در اختيار ‏هست ‏در مرحله بعد كه از اهميت ويژه اي برخوردار است، ‏باید ‏سعي خواهيم كرد تا به عوامل تشكيل دهنده نظام آموزشي كه همان فرهنگيان و معلمان هستند پرداخته شود.
‏ محدث درباره چگونگي رسيدن به اين هدف، گفت: ما طرحي با عنوان طرح استفاده تمام وقت پيشنهاد ‏شده‏ كه بر مبناي آن سعي در رضايتمندي شغلي و بالا بردن توانايي هاي علمي معلمان شده است، كه در اين باره با دانشگاه پيام نور توافقنامه هايي صورت گرفته است.
‏3
‏پيشنهاد شده براي مدارس دوره هاي راهنمايي و دبيرستان، معلماني با مدارك كارشناسي ارشد و مديران با تحصيلات بالا به كار گرفته شوند، تأمين اين نيروها و جذب آنها از سوي آموزش و پرورش از سوي دو مجتمع دانشگاهي پيامبر اعظم و شهيد رجايي كه زيرنظر اين وزارتخانه است انجام مي شود و براي رضايتمندي شغلي اين دسته از معلمان و مديران با تحصيلات بالا يكسري فوق العاده خاص محسوس درنظر گرفته شده است.
‏ معاون برنامه ريزي آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: تمامي اين قبيل اقدام ها براي رسيدن به هدف احياي مدرسه‏ ای ‏صورت مي پذيرد كه در آن معلمان ديگر دغدغه كمبودهاي مالي و يا فشارهاي زندگي را نخواهند داشت، بنابراين مي توانند با كيفيتي بهتر به آموزش بپردازند كه متعاقب آن دانش آموزان جذب محيط مدرسه مي شوند.
‏كسري بودجه در ‏ آموزش و پرورش ما ‏ را تأييد مي كنم، ما بيش از ‏۱۷۰۰‏ ميليارد تومان كسري بودجه دار‏د‏ و راهكار حل اين مسأله اين است كه دولت اگر بدهي هاي گذشته خود را كه از سال هاي گذشته به فرهنگيان و معلمان پرداخت نشده و مربوط به ‏۲‏ درصد عوارض آموزشي است و به وزارت آموزش و پرورش تعلق دارد، به اين وزارتخانه بپردازد، ما بيش از رقم كسري مورد نظر به دست خواهيم آورد و حتي اگر
‏4
‏۲‏ درصد عوارض مربوط به سال ‏۸۵‏ را به آموزش و پرورش اختصاص دهند مبلغي نزديك به يك هزار ميليارد تومان خواهد بود كه بخش زيادي از كمبود هاي اين وزارتخانه را در سال ‏۸۵‏ جبران مي كند.
‏پيش بيني ها با اختصاص ‏۲‏ درصد عوارض سال ‏۸۶‏ تمامي كمبودهاي ما‏لی ‏ تأمين مي شود.
‏در مقايسه نظام آموزش در كشورهاي توسعه يافته با كشورمان ‏می توان ‏ گفت: در كشوري مثل آلمان كارخانه ها و ارگان هايي كه در تعامل مستقيم با نظام آموزش آن كشور براي جذب نيروهاي تربيت شده از سوي آن نظام آموزشي مبالغي به گروه هاي آموزشي مي پردازند و يا به عنوان نمونه در ژاپن در ابتدا تمامي امكانات به مدارس و معلمان اختصاص مي يابد تا رمز موفقيت و پيشرفت اين كشورها برمبناي بها دادن به نظام آموزش آنها تضمين شود.
‏و در آخر :‏ مسئولان و ملت ما بايد باور كنند كه رسيدن به قله هاي افتخار و پيشرفت بدون توجه به نظام آموزش و پرورش ممكن نيست.

 

دانلود فایل