تحقیق تالاب بين المللي آلاگل 15 ص 💯

دانلود تحقیق تالاب بين المللي آلاگل 15 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تالاب بين المللي آلاگل 15 ص

تحقیق-تالاب-بين-المللي-آلاگل-15-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏تالاب ‏بين المللي ‏آلاگل
‏از مجموع تالاب هاي سه گانه آلاگل ، ‏آلماگل و آجي گل
‏ 
‏ایران – تالاب بین المللی “‏آلاگل ‏ ‏”‏- استان ‏گلستان
‏ 
‏2
‏ایران – تالاب بین المللی “‏آلاگل ‏ ‏”‏- استان ‏گلستان
‏ 
‏در دشت هموار ترکمن صحرا‏ ‏ و در مرز شمالي با کشور ترکمنستان‏ ‏ و تقريباٌ از غرب روستاي “داشلي برون” به سمت درياي خزر‏ ‏ ،‏ ‏ به لحاظ وضعيت زمين ساختي و وجود شا‏خ‏آبهاي رودخانه اترک ‏ ‏در اين منطقه، ‏ ‏مجموعة تالابي‏ ‏ شگفت انگيزي بوجود آمده است. اين تالاب ها شامل ‏  ‏آلماگل‏ ‏ ‏–‏آلاگل‏–‏ اينچه ‏–‏ دانشمند‏–‏ بي بي شيروان ‏–‏ آجي گل ‏– ‏ شور ‏    ‏و… ‏ ‏که مجموع مساحت آنها بر حسب سال هاي پر آبي و يا خشک سالي متغير است . و تا 3000 هکتار‏ ‏نيز تخمين زده شده است.
‏ ‏مساحت سه تالاب ‏”‏آجي گل ، آلاگل و آلماگل ‏”‏ ‏ ‏ ‏1400 هکتار است .‏ ‏ ( ماخذ شماره 2 ‏  ‏) ‏ ‏. گرچه برخی اوقات از این تالابها در نقشه هاي جغرافيايي به عنوان درياچه ذکر می شود, نظير درياچه دانشمند ، درياچه آلاگل ، درياچه شور ( نمک ) اما همة آنها در قالب تعاريف تالاب گنجانده مي شوند.
‏3
‏ایران – تالاب بین المللی “‏آلاگل ‏ ‏”‏- استان ‏گلستان
‏ اين تالاب ها در اراضي مسطح و هموار ترکمن صحرا‏ ‏ و در محدوده تپه هاي شني کم ارتفاع و اراضي شني‏ ‏ مسطح ‏  ‏قرار گرفته اند.‏ ‏ از نظر زمين ساختي نيز بستر طبيعي آنها‏ ‏ در منطقه ” پلايا ” و ‏ ‏جزو سواحل و مناطق آبگير محسوب مي شود که در شمال‏ ‏ ‏  ‏تراس هاي لسي و آبرفتي دشت گرگان قرار دارد .‏ ‏ ‏  ‏رودخانه اترک ‏ ‏و ريز آبه ها و سيلاب هاي آن ‏ ‏نقش قابل توجه اي در تامين آب اين تالاب ها دارد
‏4
‏( ‏رودخانه اترک‏ ‏ با 535 کيلومتر طول مسير،‏ ‏ از ارتفاعات قوچان در خراسان سرچشمه مي گيرد و پس از عبور از استان خراسان در مراوه تپه وارد استان گلستان مي شود و در شمال شهرستان آق قلا‏ ‏ وارد ترکمنستان مي شود و در نهايت به درياي خزر مي ريزد . اين رودخانه 190 کيلومتراز مرز مشترک ايران و ترکمنستان‏ ‏ را تشکيل مي دهد‏)
‏ایران – تالاب بین المللی “‏آلاگل ‏ ‏”‏- استان ‏گلستان
‏آب و هواي اين منطقه در ‏ ‏تابستان خشك و گرم و زمستان‏‌‏ها‏ ‏معتدل مي‏‌‏باشد.‏ ‏ متوسط بارندگي اين منطقه مشابه تهران و کمتر از 300 ميليمتر در سال است ‏ ‏بعلاوه‏ ‏ وجود دوره هاي خشک سالي و تر سالي از ويژگيهاي بارز اقليم اين منطقه است.‏ ‏
‏اين تالاب ها از نظر موقعیت سياسي در بخش ” داشلي برون ، شهرستان گنبد کاووس‏ ‏ ‏( استان گلستان) ‏  ‏قرار دارند ‏. ‏ 
‏مسير‏ ‏ دسترسي به اين تالاب ها‏ ‏ از‏ ‏ گرگان‏ ( مرکز استان )‏ ‏به سمت آق قلا و اينچه برون‏ ‏ است‏ ‏ ‏ 

 

دانلود فایل