تحقیق تاریخچه حسابداری 💯

دانلود تحقیق تاریخچه حسابداری باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تاریخچه حسابداری

تحقیق-تاریخچه-حسابداریلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 5 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏تار‏ی‏خچه‏ حسابدار‏ی‏:

‏در‏ عصر‏ی‏ که جوامع بشر‏ی‏ همواره در حال پ‏ی‏شرفت‏ ها‏ی‏ علم‏ی‏ و صنعت‏ی‏ و اقتصاد‏ی‏ ‏م‏ی‏ باشند و با توجه به ا‏ی‏نکه‏ نقش فعال‏ی‏تها‏ی‏ مال‏ی‏ در هر پ‏ی‏شرفت‏ و توسعه ا‏ی‏ غ‏ی‏ر‏ ‏قابل‏ انکار م‏ی‏ باشد ن‏ی‏از‏ به توسعه حسابدار‏ی‏ روز به روز افزا‏ی‏ش‏ م‏ی‏ ‏ی‏ابد‏ .
‏در‏ قرون وسط‏ی‏ مرسوم بوده است که فرمانروا‏ی‏ان‏ مال‏ی‏اتها‏ را جمع آور‏ی‏
‏ م‏ی‏ کردند و آنرا ‏در‏ جهت رفع ن‏ی‏ازها‏ی‏ مال‏ی‏ مربوط به توسعه املاک به مصرف م‏ی‏ رساندند.در آن زمان ‏ی‏ک‏ی‏ از وظا‏ی‏ف‏ حسابداران ته‏ی‏ه‏ صورت‏ی‏ از اموال افراد برا‏ی‏ خزانه دار‏ی‏ فرمانروا به منظور‏اخذ ‏مالیات بود . از دیگر وظایف حسابداران آن زمان می توان به تهیه گزارش سفر افرادی
‏که به کار ‏تجارت ‏بین کشورها اشتغال داشتند اشاره کرد. ‏این گزارش در پایان هر سفر ‏تهیه می گردید و هدف از آن تعیین سود و زیان مربوط ‏به آن سفر بود. در قرن سیزدهم و ‏چهاردهم به دلیل رشد عملیات تجارتی تحولاتی در ‏سیستم نگهداری حسابها به وجود آمد. ‏لوکا پاچیولی ( LUCA PACIOLI ) ‏یک ‏کشیش ‏ایتالیایی ‏و درواقع یک ‏ریاضیدان ‏بود که
‏توانست با انتشار کتاب ‏ریاضیات لوکا پاچیولی ‏موجب گسترش فن
‏2
‏دفترداری دوطرفه ‏در ‏سراسر ‏اروپا ‏گردد.وی در این کتاب که چند فصلش ‏اختصاص به حسابداری داشت ‏توانست مهارت تجزیه و تحلیل گری خود را در جهت توصیف ‏سیستم حسابداری دوطرفه ‏به کار برد.با وجود اینکه دراین کتاب هیچ اشاره ای به ‏دوره مالی ‏، چگونگی تهیه صورتهای ‏مالی و ‏نگهداری حسابهای مربوط به ‏دارائیهای ثابت ‏وجود ندارد و نیز تمایزی بین ‏اموال شخصی ‏صاحب موسسه وسازمان تجاری وی ‏نگذاشته است ، به دلیل سادگی و ‏داشتن ارزشهای علمی در طی قرون پانزدهم و ‏شانزدهم به اغلب زبانها ترجمه شد و ‏مورد استفاده قرار گرفت‏.
‏از زمان ‏به وقوع پیوستن ‏انقلاب ‏صنعتی ‏در ‏انگلستان ‏، نیاز به حسابداری به شکل چشمگیری افزایش یافت . پس از انقلاب صنعتی ‏امریکا ‏هم ‏از آنجا که ‏سرمایه ‏های ‏شخصی زیادی در ‏شرکتها ‏وارد گردید و موجب توسعه هر چه بیشتر ‏آنها شد و در نتیجه باعث به وجود آمدن غولهای صنعتی ‏قرن بیست و یکم ‏شد سیستمهای حسابداری از ‏اهمیت بیشتری برخوردار گردیدند و حسابداری نیز با پیشرفت وضعیت اقتصادی توسعه و ‏تکامل پیدا نمود.
‏3
‏مختصری از حسابداری صنعتی:
‏حسابداری صنعتی یا حسابداری بهای تمام شده رشته ای از حسابداری مدیریت است که مربوط ‏میشود به تنظیم بودجه و تعیین هزینه های استاندارد و هزینه های واقعی عملیات و ‏هزینه مراحل تولید و دوایر یا محصولات و تجزیه انحرافات و تعیین سودآوری یا مصرف ‏وجوه اجتماعی .
‏برای رسیدن به این هدفها ، حسابها طبقه بندی ، ثبت ، تجزیه و ‏تحلیل و تفسیر می شوند تا ارتباط هر هزینه با مراحل تولید و توزیع کالا و خدمات ‏مشخص شود.
‏حسابداری صنعتی همان طور که از اسم آن هم مشخص است در ارتباط با ‏صنعت و موسسات تولیدی کاربرد دارد . به همین دلیل این نوع از حسابداری بسیار مورد ‏توجه مدیریت است .
‏در موسسات تولیدی یا کارخانه ها به علت نوع فعالیت و همچنین ‏شکل فروش محصولات ، نیاز مدیریت به اطلاعات بهای تمام شده تولیدات ، بسیار دقیق و ‏حساس است . زیرا در این نوع از موسسات به این دلیل که محصول نهایی از ترکیب مواد و ‏هزینه های تبدیل که همان دستمزد نیروی کار مستقیم و هزینه های سربار است تولید می ‏شود به همین علت باید توجه خاصی به اقلام تشکیل دهنده بهای تمام شده داشته باشیم .
‏به همین علت مدیریت در تلاش است تا با استفاده از روشهای مختلف و حسابهای ‏کنترلی در هر زمان که نیاز باشد در کمترین فرصت اطلاعات مربوط به بهای تمام شده ‏محصولات را در اختیار بگیرد . مسلما این مسئله از وظایف اصلی حسابداران است
‏4
. ‏حسابداران با استفاده از روشهای مختلف به این کار اقدام می کنند.
‏روشهای ‏حسابداری صنعتی که به شش دسته تقسیم می شوند عبارتند از :
‏۱- ‏هزینه یابی ‏جذبی
‏۲- ‏هزینه یابی مستقیم
‏۳- ‏هزینه یابی برآوردی یا تخمینی
‏۴- ‏هزینه یابی ‏سفارش کار
‏۵- ‏هزینه یابی مراحل تولید یا مرحله ای
‏۶- ‏هزینه یابی ‏استاندارد
‏هر یک از این روشها خود دارای توضیحات کاملی است که من در اینجا به ‏توضیح مختصری از هر کدام این روشها اکتفا میکنم.
‏۱- ‏هزینه یابی جذبی یا ‏کامل :
‏شیوه ای از هزینه یابی که در آن جمع هزینه های مستقیم ( به تحقیق ) و ‏هزینه های ثابت ( به تقریب ) در بهای تمام شده کالای ساخته منظور‏
‏ می شود . بر عکس ‏در هزینه یابی مستقیم ، فقط هزینه های متغیر ( از جمله سربار متغیر ) جزء بهای تمام ‏شده محسوب می گردد و هزینه های سربار ثابت ( به عنوان هزینه های دوره ) جداگانه در ‏حساب سود و زیان همان دوره ای که هزینه به عمل آمده است منظور می شود.
‏۲- ‏هزینه یابی مستقیم یا نهایی‏:

 

دانلود فایل