تحقیق تاريخچه صنعت اتومبيل در ایران 34 ص 💯

دانلود تحقیق تاريخچه صنعت اتومبيل در ایران 34 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تاريخچه صنعت اتومبيل در ایران 34 ص

تحقیق-تاريخچه-صنعت-اتومبيل-در-ایران-34-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 33 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏انتخاب بهترين ماشين برای ايران‏
‏1
‏ مقدمه و تاريخچه صنعت اتومبيل در ایران:
‏اولين ماشين وارد شده به ايران فورد بود که بوسيله مظفرالدين شاه قاجار از کشور بلژيک خريداري شده بود. اين ماشين که در موقع حرکت دود زيادي مي کرد توسط مردم به ماشين دودي يا ارابه دودي تغيير نام داده شد. با شروع شهرسازي بصورت مدرن در سال 1300‏، واردات ماشين به ايران افزايش يافت. بيشترين اتومبيلها در آن سالها از کشورهاي آمريکا و انگلستان به ايران وارد مي شد. اولين کارخانه اتومبيل سازي در ايران شرکت سهامي ايران ناسيونال بود که به توليد ماشينهاي پيکان، با مجوز از شرکت تالبوت انگلستان، اولين توليدات خود را در سال 1346‏ روانه بازار کرد. بعداً شرکت ايران ناسيونال به توليد وانت، ميني بوس و اتوبوس دست زد.
‏در همين سال دو مدل از ماشينهاي آمريکايي بنام ” آريا ” و ” شاهين ” توسط کارخانه پارس خودرو روانه بازار شد؛ و يکسال بعد در سال 1347‏ يک مدل از ماشين فرانسوي سيتروئن بنام ” ژيان ” توسط شرکت سايپا به بازار عرضه شد.
‏در سال 1351‏، شرکت پارس خودرو نام خود را به شرکت ” جنرال موتورايران ” تغيير داد و شروع به ساخت دو مدل از ماشينهاي شرولت ( اپل ) 2500cc‏، 2800cc‏ و همينطور سه مدل ديگر با مجوز از کارخانه آمريکايي جنرال موتورز بنام: بيوک، کاديلاک، شولت نوا. توليدات اين ماشينها تا سال 1360‏ ادامه داشت. توليد ماشينهاي ژيان که متعلق به کارخانه سايپا بود در سال 1359‏ متوقف شد. ولي توليد ماشينهاي رنو که در سال 1354‏ آغاز شده بود ادامه يافت.
‏از بعد از انقلاب ايران صنايع اتومبيل سازي پيشرفت مهمي نکرده اند و همان اتومبيلهاي گذشته و بعضي از اتومبيلهاي جديد اروپايي مانند پژو و کيا را مونتاژ کرده اند؛ تا چند سال پيش که کارخانجات اتومبيل سازي شروع به طراحي اتومبيلهاي جديد کرده اند.
‏انتخاب بهترين ماشين برای ايران‏
‏2
‏این تحقیق بر روی ماشینهای ایرانی موجود در کشور ایران انجام شده است و این انتخاب بر اساس تئوری درس روشهای طراحی مهندسی می باشد. پس مراحل را به صورت زیر ادامه میدهیم:
‏1- تشخيص نياز‏ :
‏با توجه به كاربرد بسيار بالاي خودرو در كشور و استفاده از آن بعنوان يك ابزار ضروري، و با در نظر گرفتن شرايط مختلف اقتصادي ،اجتماعي ،منابع معدني ‏،‏ منابع نفت و گاز ومنابع انساني موجود در كشور بايستي درصدد طراحي و ساخت، يا انتخاب يك خودروي بهينه از ميان خودروهاي موجود در كشور باشيم تا بتواند در شرايط مختلف آب وهوايي كشور ما كارآمد باشد و با توجه به وضعيت اقتصادي جامعه قيمت آن در حدي باشد كه اكثريت طبقات مختلف جامعه قادر به خريد آن باشند .
‏2- ‏تعریف هدف‏ :
‏طراحي و ساخت يا ‌انتخاب يك خودروي مناسب با درنظر گرفتن شرايط زير :
‏1) ‏مقرون به صرفه باشد بطوريكه اكثريت طبقات مختلف جامعه بتوانند از آن استفاده كنند .
‏2) ‏دارا بودن مقاومت و شرايط ايمني مناسب .
‏3) ‏از لحاظ زيست محيطي مطابق با استانداردهاي جهاني باشد .
‏3- تحقیقات طرح‏ :
‏تحقیقات درمورد بهترین خودرو را بیشتر بر روی مجله ها و ژورنالها و سایتهایی که انواع خودرو ها را بایکدیگر مقایسه نموده و نتایج کیفی و کمی در اختیار ما قرار داده اند
‏استفاده نموده ایم و همچنین در مورد خودروهایی که نمایندگی مستقیم داشته اند نیز تحقیقاتی به عمل آمده است .
‏انتخاب بهترين ماشين برای ايران‏
‏3
‏4- خصوصیات طرح :
‏اكنون با توجه به مراحل قبل ( تشخيص نياز و تعريف هدف) خصوصيات طرح را بصورت زير مورد بررسي قرار مي دهيم :
‏4-1چشم انداز :‏
‏زيبايي ظاهري خودرو يكي از مسائل مورد توجه طراحان صنعتي است . با عنايت به اينكه شكل ظاهري خودرو عامل مؤثري در جلب مشتري و رونق بازار فروش خودرو، در صنعت رقابتي است، طراحان صنعتي بايستي يشترين توجه و سرمايه‌گذاري را در اين زمينه بكاربرند .
‏لحاظ نمودن تنوع فُرم و رنگ خودرو برطبق ذوق و سليقة مشتري يكي از مسائل مهم در بازار فروش خودرو بوده و از جمله عواملي است كه باعث پايداري و طول عمر خودرو و همچنين رضايت مشتري از خودرو مي‌باشد .
‏4-2 آلودگي :
‏اين موضوع هم يكي از خواسته هاي مورد توجه در طراحي است كه شامل آلودگيهاي شيميائي حاصل از احتراق و آلودگيهاي صوتي است و همواره هدف، كاهش اين آلودگيها است .
‏بيشترين آلودگيهايي كه از سوختن بنزين و يا محصولات فرعي آن در اتومبيل توليد مي‌شوند ارتباط بسيار نزديك با عملكرد و ساختار مخزن سوخت ‏،‏ كاربراتور ‏و‏ اگزوزدارد كه بيش از 60%‏ آلودگي از اگزوز مي باشد .
‏انتخاب بهترين ماشين برای ايران‏
‏4
‏4-3 نگهداري:
‏طرح خودرو بايستي بگونه‌اي باشد كه بتوان به ساده‌ترين شكل از آن نگهداري كرد وتعميرات آن با صرف كمترين هزينه و ساده ترين شكل ممكن امكان پذير باشد .
‏4-4 ارگونومي :
‏ارگونومي يا مهندسي فاكتورهاي انساني از دو كلمه يوناني Ergo‏ به معني كار و Nomos‏ به معني قانون و قائده مشتق شده است و در لغت به معني قوانين طبيعي كار است . مهندسي فاكتورهاي انساني نام مترادف ديگري است براي اين واژه . هدف از اين علم در صنعت خودروسازي تطبيق ماشين با انسان به گونه‌اي است كه انسان بتواند با كمترين خستگي و عوارض روحي و جسمي بيشترين راندمان كاري را در محيط داشته باشد باتوجه به اين كه رعايت اصول ارگونومي باعث كاهش فشار كار و خستگي‌هاي بي‌مورد مي‌شود، امروزه علم ارگونومي درصنعت اتومبيل سازي حرف اول را مي زند . عموماً ارگونومي علم تناسب محيط با انسان تعبير مي‌شود و ضرورت رعايت آن در صنعت و ك‏ليه فنون امري اجتناب ناپذير است:
‏4-4-1)فضاي سرنشين :
‏در طراحي فضاي خودرو بايستي به مسائل فكري و فرهنگي همچنين اندازة‌ قد و جثة افراد جامعه‌اي كه خودرو براي آن طراحي مي‌شود توجه داشت .
‏4-4-2)ديد مناسب :
‏بهتر است صندلي راننده داراي ارتفاع مناسبي از كف باشد تا ميدان ديد راننده نسبت به پيرامون وجلو خودرو افزايش يابد . ديدن كاپوت و ارتبا‏ط دادن خطوط بدنه با دو طرف جاده،‏ دقت فرمان دادن راننده را افزايش مي‌دهد .

 

دانلود فایل