تحقیق تاريخچه جهاد كشاورزي 💯

دانلود تحقیق تاريخچه جهاد كشاورزي باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تاريخچه جهاد كشاورزي

تحقیق-تاريخچه-جهاد-كشاورزيلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏فصل اول:
‏آشنايي كلي با مكان كارآموزي
‏تاريخچه جهاد كشاورزي‏:
‏مديريت جهاد كشاورزي شهرستان مياندواب با عنوان جهادسازندگي در سال 1358 تاسيس شده است و در سال 1380 پس از ادغام دو وزارت خانه كشاورزي و جهاد سازندگي تحت عنوان مديريت جهاد كشاورزي فعاليت همه جانبه اي را آغاز كرد‏.
‏مديريت جهاد كشاورزي از سه بخش اصلي تشكيل شده است:
‏اداره منابع طبيعي و جنگل داري
‏اداره ترويج و نظام بهره برداري
‏مديريت
‏بخش مديريت كه قسمت اصلي اداره مي باشد از واحدهاي زير تشكيل مي شود:
‏1‏. زراعت 2. باغباني 3. حفظ نباتات 4. امور دام 5. عشاير 6. توسعه صنايع روستاي 7. ماشين الات 8. آموزش تخصصي 9. امور مالي 10. امور عمومي 11. طرح و برنامه 12. روابط عمومي 13. آموزش عقيدتي 14. پشتيباني 15. دبير خانه 16. آبدار خانه 17. حراست
‏واحد زراعت‏:
‏مسئول واحد زراعت آقاي مهندس مباركي مي باشد اين واحد به نحوه درست كاشتن و برداشت محصولات زراعي كشاورزان رسيدگي مي كند و كشاورزان راهنمايهاي لازم را براي كاشتن محصولات از قبيل گندم . جو. حبوبات مثل نخود . لوبيا . عدس و دانه هاي روغني از مهندسان واحد زراعت كمك مي گيرند.
‏كشاورزان نمونه هاي برداشتي ازخاك زمين كشاورزي را به مهندسان نشان مي دهندتا از حاصل خيز بودن خاك براي كاشتن محصولات كشاورزي اطلاع آگاه شوند و با راهنمايي مهندسان كودهاي مناسب و سمپاشهاي لازم را براي از بين بردن آفتها استفاده كنند و در اين واحد از فارغ التحصيلان بخش كشاورزي براي نظارت بر كارهاي كشاورزان را بر عهده دارند و با اين واحد هماهنگي مي كنند‏.
‏واحد باغباني‏:
‏مسئول محت‏رم واحد باغباني آقاي مهندس خليل ‏وند مي باشد وظيفه اين واحد اين است كه ارتباط مستقيم با باغداران داشته باشد ‏ ‏در واحد باغباني به توليد صحيح انواع نهالهاي درختان ميوه و … نظارت مي كنند همچنين اين واحد نحوه تغذيه مناسب نهالها را به نهالكاران آموزش مي دهند‏ ‏و نهالهاي عرضه شده به بازار را كنترل مي كنند .
‏1
‏واحد باغباني با برگ‏ذاري دوره هاي آموزشي بين باغدارا‏ن سطح آگاهي افراد را به بالاترين سطح ممكن مي رساند تا‏ با دانش بيشتر و بهتر به نهال كاري بپردازند ‏.
‏در اين واحد با نحوه بهتر و صحيح اصلاح و‏ ‏هرس درختان ميوه از جمله انگور و مبارزه با آفات درختان همكاري لازم را ايفا مي كنند اين واحد‏ ‏از حضور ناظر باغبانان و فارغ التحصيلان بهره مي برد و هر ناطر چند هكتار باغ را تحت نظارت خود دارد‏.‏
‏واحد حفظ نب‏اتات:
‏مسئول محترم واحد نباتات آقاي مهندس كريمي مي باشد وظيفه اين واحد اين است نحوه مناسب مبارزه با آفات و بيماريها و علفهاي هرز را به كشاورزان آموزش دهد ‏تا كشاورزان با انواع آفات وطرز‏ برخورد و مبارزه با بيماريهاي كشاورزي آشنايي بيشتر داشته باشند‏ ‏.
‏مسئولان اين واحد كشاورزان را با مبارزه شيميايي و مكانيكي و علمي تر زراعت آشنا مي- سازد بايد تشخيص نوع آفات و بيماريها و نوع استفاده از سموم براي از بين بردن آفات و بهتر كردن محصولات و استفاده علمي تر از مواد شيميايي را به كشاورزان آموزش دهد اين واحد به احداث كلينك هاي گياه پزشكي و داير كردن فروشگاههاي فروش مواد كشاورزي باد تحت نظر گرفتن اين واحدها به كشاورزان كمك كنند.
‏واحد ‏امور‏ دام‏ ‏:
‏مسئول محترم اين واحد آقاي مهندس رس‏تمي مي باشد وظيفه اين واحد اين ا‏ست كه بايد ارتباط مستقيمي با دامداران ومرغداران داشته باشد تا دامداران با پرورش گاوهاي سالم و مرغداران با پرورش مرغهاي غذاي سالم براي افرادمصرف كننده جامعه را فراهم بكنند .
‏وظيفه اين واحد مسئول صدور‏ ‏مجوز احداث و ساخت دامداريها و پرورش دام‏ ،احداث حوضهاي ماهي،پرورش ماهيهاي سرد آبي وگرم آبي،زنبور عسل و احداث مرغداريهاي گوشتي و تخم مرغي ‏ را بر عهده دار‏ن‏د‏.
‏اين واحد براي دامداران داروهاي لازم را براي دامها در اختيار دامداران قرار مي دهند تا با بيماريها آشنا شوند و جلوي بيماريها ي دامي گرفته شود نحوه استفاده و تغذيه هاي سالم براي دامها با آموزشهايي كه از مهندسان واحد دام ‏ ‏براي آگاهي آنها در نظر گرفته مي شود و اين واحد ماموراني دارند ‏كه از نزديك به فعاليتهاي دامدار‏ا‏ن رسيدگي مي كنند.
‏2
‏واحد عشاير:
‏مسئول واحد عشاير آقاي كريمي مي باشد وظيفه اين واحد رسيدگي به مشكلات و مسائل مختلف عشايران را بر عهده دارداين واحد براي عشايرها كالاهاي مصرفي و خوراك دامها را تهيه مي كنند و رسيدگي به وضعيت چرا گاها و مكانهايي كه عشاير در آنها سكونت مي كنند اين واحد با فرستادن پزشكان دامها واكسن هاي لازم را به حيوانات عشاير ميزنند تا از بيماريها در امان باشند
‏واحد توسعه روستايي :
‏مسئول واحد توسعه روستايي آقاي مهندس قليزاده مي باشد‏ وظيفه اين واحد در اختيار گذاشتن وسايلهاي مورد نياز كشاورزان براي بهتر برداشتن محصول را بر عهده دارند و در اين واحد كشاورزان جهت خريد ماشين الات كشاورزي براي آماده كردن زمين ها به منظور كشت و برداشت به اين واحد از اداره مراجعه ،تا امكانات لازم در اختيار آنها قرار داده شود.
‏ماشينهاي موجود در اين واحد از جمله عبارتند از تراكتور ، كمپاين ، گاو آهن ،و غيره هستند و براي اين ماشين الات ساختمانهايي در نظر گرفته مشود تا كشاورزان با مراجعه به آن واحد نيازهاي كشاورزي خود را بر طرف كنند و اين ماشينها بصورت مزدكار در اختيار آنها گذاشته مي شود و براي اداره درآمد زا هستند‏.
‏اين واحد براي هر 15 هكتار مجوز خريد يك دستگاه تراكتور را به كشاورزان داده است و سوخت مورد نياز وسايلهاي كشاورزان از اين واحد ، به صورت صدور كارتهاي سوختي كه در اختيار كشاورزان قرار داده مي شود تهيه مي كنند‏ .
‏واحد ماشين آلات :
‏مسئول محترم اين واحد آقاي خدادادي مي باشد ‏اين واحد مسئوليت رسيدگي به ماشينهاي جهاد كشاورزي را بر عهده دارد و اين واحد ماشينهاي اداري را در اختيار كاركنان جه‏اد كه از طرف آنها به ماموريت فرس‏تاده مي شوند قرار داده مي شوند وظيفه تهيه ماشينهاي لازم و حتي تعمير آنها جزو وظايف اين بخش مي باشد .
‏جهاد كشاورزي داراي مراكز و تعاوني هاي روستايي در اطراف شهرستان دارد و براي برسي كار آنها از ماشين آلات اداره استفاده مي كنند .
‏3
‏واحد آموزش‏ :
‏مسئول محترم واحد آموزش آقاي باقري مي باشد از اسم اين واحد مشخص است كه اين واحد آموزشهاي لازم ‏بر عهده دارد و كاركنان جهاد كشاورزي آموزشه‏اي لازم را در اين بخش از اداره ق‏را‏ر‏ مي گيرند تا اطلاعات خود را ‏به‏ روز تر كنند .
‏اين واحد آموزش بهره گيري از تكنولوژي هاي جديد و مدرن را به كاركنان خود آموزش مي دهد و اين واحد با برگذاري كلاسهاي كامپيوتري به كاركنان خود مدرك نيز اعطا مي كند .
‏در اين واحد دوره هاي مانند بيمه محصولات كشاورزي ، زراعت نوين گندم ، كشت چغند‏ر‏ قند ، آفات ك‏لزا‏ ، كشت‏ گلرنگ ،را به كاركنان خود آموزش‏ مي دهند.
‏واحد امو‏ر‏ عمومي :
‏مسئول محترم واحد امور عمومي آقاي حمدالهي مي باشند وظيفه اين‏ واحد‏ مربوط است به امور استخدام و گزينش افرادي ‏كه در جهاد استخدام مي شوند اگر جهاد كشاورزي به نيروي تازه نياز داشته باشد اين واحد اول بايد به مقامات بالا ا‏طلاع دهند و بعد از تاييد بايد اق‏دامات لازم را از طريق گزينش استخدام كن‏ند سپس كارمند جديد مشخص‏ شود .
‏اين واحد رسيدگي به مرخصي ساعتي كاركنان و بازنشستگي كاركنان را نيز بر عهده دارد .
‏واحد طرح و برنامه :
‏مسئول محترم اين واحد آقاي مهندس عظيمي مي باشد اين واحد با طرحها و برنامه هايي كه بوسيله مهندسان اين واحد ‏برا كشاورزان طرح و برنامه ريزي مي كنند تا تسهيلات بانكي به كشاورزان ارائه دهند كشاورزان با ارائه برنامه خود و طرح و برنامه اي كه دارند به اين واحد مراجعه مي كنند و بعد از قبولي طرح توسط مهندسان اين واحد ، كشاورز مربوطه به بانك كشاورزي معرفي مي شود تا اقدام به دريافت وام گردند تا برنامه هاي خود را عملي سازند .
‏واحد روابط عمومي :
‏مسئول محترم آقاي قادري مي باشند. وظيفه واحد روابط عمومي گزارش اتفاقاتي كه در طول هفته در جهاد كشاورزي اتفاق مي افتد آنها را انعكاس كرده و‏ گزارش‏ عملكرد‏ها ‏و فعاليتهاي ‏مديريت جهاد كشاورزي در روزنامه ‏ها مقاله ها و صدا و سيما بر عهده دارد اين واحد حتي وظيفه چاپ آگهي هاي استخدام ، آگهي هاي ترحيم را در اداره بر عهده دارد و هماهنگي برگزاري مراسم ها و جشن ها ي مختلف را در مناسبتهاي لازم وهفته جهاد كشاورزي فعاليت مي كنند.
‏4
‏واحد آموزشي عقيدتي _ سياسي :
‏مسئول محترم اين واحد بر عهده آقاي كاظمي مي باشند اين و‏احد بر اين داير شده است تا كار‏كنان اطلاعات كافي از سياستهاي شركت داشته باشند و اين واحد هر هفته با برگذاري كلاسهاي مربوطه به كاركنان آموزشهاي عقيدتي ‏–‏ سياسي را بيان مي كنند
‏واحد پشتيباني :
‏مسئول محترم اين ‏واحد آقاي فريدي مي باشد وظيفه‏ واحد پشتيباني تهيه و تامين وسايل و امكانات مورد نياز ساير واحدها براي انجام فعاليته‏اي جهاد كشاورزي را بر عهده دارن‏د اين واحد رانندگان اداره را براي ماموريت هاي جهاد هماهنگي مي كنند ‏و وسايل و قطعات مورد نياز ماشين آ‏لات را در اختيار رانندگان قرار ميدهند.
‏واحد دبير خانه :
‏مسئول محترم اين واحد آقاي طهماسبي مي باشند در اين قسمت از اداره نامه هاي اداري تايپ و بايگاني مي شوند در اين واحد قبل از كپي در دفتري ياد‏د‏اشت مي شود كه از كدام واحد اداره براي تايپ آمده است در اين واحد يك تايپيست قرار دارد و تايپ نامه هاي اداري را بر عهده دارد و تكثير آگهي هاي كشاورزان بر عهده اين واحد است .

 

دانلود فایل