تحقیق تابع Mail در PHP (قابل ویرایش) 💯

دانلود تحقیق تابع Mail در PHP (قابل ویرایش) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تابع Mail در PHP (قابل ویرایش)

تحقیق-تابع-mail-در-php-(قابل-ویرایش)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 8 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تابع Mail ‏ در PHP‏
‏در این مقاله ما خواهیم دید که چگونه زبان PHP‏ را برای ارسال ایمیل تنظیم کنیم و همچنین نحوه فرستادن ایمیلهای HTML‏ و ایمیلهای همراه با فایل ضمیمه (Attachment)‏ را بررسی کرد .
‏قبل از اینکه به کمک PHP‏ بتوانیم ایمیل بفرستیم باید PHP‏ را برای این کار تنظیم کنیم . دقیقا مانند اینکه بخواهیم برنامه ارسال و درایمیل ( مانند Outlook‏ ) را تنظیم کنیم .
‏برای این کار هم باید سراغ فایل php.ini‏ رفته و آن را با editor‏ دلخواه خودتان باز کنید . اگر می خواهید کدهای خودتان را بر روی سروری غیر از سیستم خودتان اجرا گنید از این مزحله صرف نطر کنید و فرض را بر این بگزارید که سرور شما برای انجام این کار تنظیم شده است و در نتیجه به مرحله بعد بروید .
‏در فایل php.ini‏ در قسمتی که با ( mail function )‏ عنوان گزاری شده است گزینه ای دارید به نام SMTP‏ که باید مقدار آن را SMTP‏ ایمیلتان بگذارید مثلا mail.softhome.net‏
‏البته در فایل php.ini‏ تنظیمات برای سرورهای ویندوز و لینوکس را جدا در نظر گرفته و شما باید بر اساس سیستمی که استفاده میکنید چیزی شبیه زیر را داشته باشید :
‏برای سیستمهای ویندوز :
[mail function ]
Setup for windows system ;
SMTP = smtp.my.isp.net
Sendmail_from = me@myserver.com
‏و برای سیستمهای لینوکس :
[mail function ]
Setup for Linux system;
Sendmail_path = /usr/sbin/sendmail-t
Sendmail_from = me@myserver.com
‏وقتی تنظیمات را انجام دادید وب سرور خود را restart‏ ‏کنید و اکنون همه چیز برای ارسال ایمیل آماده است !
‏ارسال ایمیل ساده (Plain Email )‏ :
‏حقیقتا از روشی که PHP‏ برای ازسال ایمیل در مظر گرفته ساده تر نمی توان تصور کرد !
‏در حقیقت شما می توانید ارسال ایمیل را با تنها نوشتن یک خط انجام دهید ! مانند زیر :
Mail(‘recipient @some.net’,’subject’,Your message here.’);
‏خط بالا یک ایمیل را به آدرس ‘recipient@some.net’‏ با موضوع ‘subject’‏ و Your message here.’‏ ,‏ به عنوان متن نامه ارسال می کند .
‏همانطور که مشاهده کردید PHP‏ ارسال ایمیل را بسیار ساده کرده است . ولی چندین راه حل پیشرفته و جود دارد که به ما این امکان را می دهد که ایمیلهای HTML‏ و ایمیلهای همراه با فایل ضمیمه بفرستیم .
‏قبل از هر چیز این نکته را متذکر شوم که اگر mail system‏ ی که شما در php.ini‏ تعریف کرده اید ایمیل ارسالی را برگشت (reject)‏ دهد { برای مثال اگر در قسمت TO‏ آدرس یک ایمیل درست را ننوشته باشیم } این تابع یک پبغام خطا در مرورگر کاربر نمایش خواهد داد ، ‏دقیقا ‏مانند اتفاقی که در مورد سایر تابعهای PHP‏ می افتد .
‏اما هماتطور که می دانید ما می توانیم با نوشتن علامت @ قبل از تابع از نوشتن پیغام خطا در مرورگر کاربر جلوگیری کنیم .
‏اگر این نکته را با چ‏یزی که تابع mail‏ برمی گرداند ( true‏ یا false‏ بسته به اینکه ایمیل ارسال شده باشد یا خیر ) ترکیب کنیم کد زیر را خواهیم داشت :
If @mail($to,$subject, $message )) {
echo(‘Mail sent successfully .’);
} else {
echo(‘Mail sent successfully .’);
}
‏به یاد داشته باشید که ارسال ایمیل نمی تواند ت‏ضمینی بر دریافت آن در مقصد باشد.
‏برای مثال اگر یک ایمیل به آدرس nonexistent.user@hotmail.com ‏ بفرستیم و فرض بر این باشد که این آدرس اصلا وجود ندارد ، این آدرس برای تابع
mail‏ قابل قبول است و true‏ را برمی گرداند ولی مطمئنا این ایمیل از بین می رود چون کسی صاحب آن نیست ، پس در این مورد کاری از دست PHP‏ بر نمی آید . ‏وقتی که می خواهیم یک ایمیل را به چندین آدرس بفرستیم کافیست که در پارامتر اول تمام آدرس ها را پشت سر هم نوشته و آنها را با علامت کاما “،” از هم جدا کنیم . برای مثال :
mail(‘recipient 1 @some.net,recipient2@some.net’,
‘An email to two people ‘ , ‘message goes here , ‘ );
‏خب ، تا حالا اصول قرستادن یک ایمیل را بررسی کردیم ، اما بپردازیم به اصل مطلب و mail header‏ ها و اینکه چه کارهایی می توانیم با آنها انجام دهیم !
‏ایمیلهای HTML‏ و header ‏ ها :
‏اکنون شما می توانید از اسکریپتهای PHP‏ خود ایمیل بفرستید ، چقدر جالب ! من مطمئنم وقتی یاد بگیرید که چگونه ایمیلهای HTML‏ بفرستید احساس قدرت بیشتری خواهید کرد !
‏پس ادامه می دهیم ؛
‏برای اینکه ایمیلهای HTML‏ را درک کنید ابتدا باید header‏ های یک ایمیل را بشناسید .
‏هر ایمیل دریافتی از دو قسمت تشکیل شده است : header‏ ها و متن نامه (message body)‏ . در زیر نمونه یک ایمیل ساده که برنامه ‏ایمیل شما دریافت کرده است را می بینیم :
Return-path :
Delivered-To:you@some.net

 

دانلود فایل