تحقیق تأثير سياست صحيح قيمت گذاري بر كالاها و خدمات گردشگري بر جذب گردشگران خارجي به كشور50ص 💯

دانلود تحقیق تأثير سياست صحيح قيمت گذاري بر كالاها و خدمات گردشگري بر جذب گردشگران خارجي به كشور50ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق تأثير سياست صحيح قيمت گذاري بر كالاها و خدمات گردشگري بر جذب گردشگران خارجي به كشور50ص

تحقیق-تأثير-سياست-صحيح-قيمت-گذاري-بر-كالاها-و-خدمات-گردشگري-بر-جذب-گردشگران-خارجي-به-كشور50صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 40 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏تأثير سياست صحيح قيمت گذاري بر كالاها و خدمات
‏گردشگري بر جذب گردشگران خارجي به كشور
2
‏فهرست موضوعات:
‏عنوان
‏صفحه
‏مقدمه
‏عنوان پژوهش (بيان مسئله ‏–‏ تعريف موضوع تحقيق)
‏اهميت و ضرورت موضوع تحقيق
‏هدف پژوهش
‏فرضيه ها
‏قلمرو پژوهش
‏چارچوب موضوعي
‏چارچوب زماني
‏چارچوب مكاني
‏متغيرها
‏روش تحقيق
‏روشهاي آماري
‏محدوديتهاي تحقيق
‏تعاريف عملياتي واژه ها و اصطلاحات مهم تحقيق
‏فهرست منابع و مآخذ
‏به نام خداوند بخشاينده مهربان
‏مقدمه:
‏قيمت يكي از عناصر چهارگانه آميخته بازاريابي مي باشد. و اگرچه درآميخته بازاريابي قيمت فقط يك عامل است ولي از لحاظ توانايي رقابت كردن، يك عامل تعيين كننده است. شركتي كه مي خواهد به طور مؤثر رقابت كند و از لحاظ حجم فروش و سود به اهداف خود برسد بايد از يك سيستم قيمت گذاري صحيح پيروي نمايد. اين امر در صنعت جهانگردي نيز همچون صنعتهاي ديگر صادق است.
4
‏با آزادسازي نسبي قيمتها در ايران، اين عنصر آميخته بازاريابي جهانگردي از اهميت بيشتري برخوردار گرديده است. با توجه به وضعيت اقتصاد كشور و عدم تعادل بين عرضه و تقاضا و نامناسب بودن سيستم توزيع، تفاوتهاي زيادي بين قيمتهاي خدمات و كالاهاي عرضه شده فروشندگان مختلف وجود دارد كه عامل منفي و نامناسبي جهت جذب جهانگردان بيشتر محسوب مي شود. لذا قيمت گذاري بايستي شديداً مورد توجه سازمانهاي مسئول جهانگردي كشور و ساير مؤسسات مرتبط با قيمت گذاري قرار داشته باشد. قطعاً پژوهش و تحقيق در جهت ايجاد زمينه مناسب براي پرداختن به اين مهم از يك ديدگاه علمي كمك خواهد نمود.
‏عنوان پژوهش
‏با توجه به اينكه عدم استفاده از شيوه صحيح قيمت گذاري در صنعت جهانگردي تأثير نامطلوبي بر جذب جهانگردان خارجي داشته است لذا عنوان پژوهش به شرح زير بيان مي شود.
‏«‏تأثير سياست صحيح قيمت گذاري بر كالاها و خدمات گردشگري بر جذب گردشگران خارجي به كشور‏»
‏اهميت پژوهش
‏يكي از مهمترين موضوعات در خريد، قيمت كالاهاست. با شناسايي عوامل بازار روزبه روز نقش قيمت و سيستم قيمت گذاري آشكارتر مي شود. اگرچه درآميخته بازاريابي قيمت فقط يك عامل است ولي از لجاظ توانايي رقابت كردن، يك عامل تعيين كننده است. در واقع قيمت گذاري و رقابت بر سر قيمت نخستين مسئله اي است كه بسياري از مديران بازاريابي با آن روبرو مي شوند.
‏اگر جهانگردان احساس كنند كه قيمت كالاها براي آنان بيشتر از بهاي متعارف و منصفانه محلي است، مسلماً از اين مسأله آزرده شده و آنرا عملي غيراخلاقي قلمداد مي كنند ضمناً چون جهانگردان بهاي اجناس را در فروشگاههاي مختلف پرسش كرده و با هم مقايسه مي نمايند بهتر آن است كه قيمتها عادلانه تعيين شده و حتي المقدور يكنواخت باشد. بايستي توجه نمود كه صنعت جهانگردي همواره رقابتي باقي خواهد ماند. جهانگردان نه تنها قيمتهاي پايين تر (در صورت برابر بودن ساير عوامل) را جستجو مي نمايند، بلكه از آژانسهايي كه قيمت هاي بالا را مطالبه مي كنند نيز به شدت ناراحت خواهند شد.
4
‏- دكتر مهدي الواني و زهره دشتي شاهرخ، اصول و مباني جهانگردي، تهران: انتشارات معاونت اقتصادي و برنامه ريزي بنياد مستضعفان و جانبازان، 1373) ص ص 45-44
‏بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد كه 44% از بازديدكنندگان از هزينه هاي حمل و نقل در جمهوري السامي ايران ناراضي بودند، 54% از مجموع اعضاي گروه نمونه از هزينه مراكز اقامتي در جمهوري اسلامي ايران در مقايسه با كيفيت آن اظهار نارضايتي نموده اند. اطلاعات به دست آمده حاكي از آنست كه 66% از بازديدكنندگان از هزينه غذا و نوشيدني در جمهوري اسلامي ايران راضي و 34 درصد از آن ناراضي بوده اند 62% از مجموع گروه نمونه از هزينه صنايع دستي ايران اظهار رضايت نموده اند درحاليكه 38% آن را غيررضايت بخش اعلام كرده اند بررسي همين اطلاعات نشان مي دهد 4% از بازديدكنندگان از هزينه هاي صنايع دستي را اصلاً رضايت بخش نيست و 10% آن رضايت بخش نيست اعلام نموده اند لازم به توضيح است كه دقيقاً به ميزان 62% از بازديدكنندگان نيز از كيفيت صنايع دستي اظهار رضايت كرده اند. و در نهايت مقايسه نظرات جهانگردان در زمان ورود و خروج از كشور در مورد هزينه خدمات توريستي در ايران نشان مي دهد كه در زمان ورود جهانگردان به ايران 30% از آنان از هزينه خدمات توريستي در ايران و بر اساس اطلاعاتي كه داشته اند راضي نبوده اند، بررسي همين اطلاعات در زمان خروج جهانگردان از كشور حاكي از آنست كه به طور متوسط 5/42% از آنان از هزينه خدمات ارائه شده اظهار نارضايتي كرده اند. ‏- موحدي، عليرضا، (رساله فوق ليسانس دانشگاه علامه طباطبايي: بررسي عوامل مؤثر در عدم تمايل بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در صنعت جهانگردي ايران، 1374) ص 232

 

دانلود فایل