تحقیق بودجه ریزی 33 ص 💯

دانلود تحقیق بودجه ریزی 33 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بودجه ریزی 33 ص

تحقیق-بودجه-ریزی-33-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 33 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏فهرست مطالب
‏عنوان صفحه
‏فصل اول : بودجه
‏مفهوم بودجه‏ ‏4
‏تعريف بودجه ‏ ‏4
‏الف : تعاريفي كه بر جنبۀ سياسي بودجه تأكيد دارند.‏ ‏5
‏ب: تعاريفي كه بر جنبه هاي اقتصادي و مالي تأكيد دارند.‏ ‏6
‏ج: تعاريفي كه بر جنبه هاي برنامه اي و مديريتي بودجه تأكيد دارند.‏ ‏7
‏د) ساير تعاريف‏ ‏8
‏3. اهداف و مقاصد بودجه ‏ ‏9
‏4. تاريخچه بودجه نويسي در ايران‏ ‏13
‏6. روشهاي تنظيم بودجه‏ ‏16
‏الف: روشهاي برآورد و تنظيم درآمدها ‏ ‏17
‏ب: روشهاي برآورد هزينه ها ‏ ‏19
‏فصل دوم : بودجه ريزي در سازمان مسكن و شهرسازي
‏جايگاه واحد بودجه در سازمان مسكن و شهرسازي‏ ‏22
‏ارتباط واحد بودجه با واحد كارگزيني سازمان‏ ‏23
‏ارتباط واحد بودجه با واحد حسابداري سازمان‏ ‏25
‏بودجه ريزي در سازمان مسكن و شهرسازي‏ ‏25
‏روش بودجه ريزي در سازمان مسكن و شهرسازي‏ ‏27
‏اقلام هزينه در سازمان مسكن و شهرسازي‏ ‏27
‏اقلام درآمد در سازمان مسكن و شهرسازي‏ ‏28
‏منابع تأمين بودجه سازمان مسكن و شهرسازي‏ ‏29
‏موافقتنامه‏ ‏29
‏موافقتنامه اعتبارات جاري و عمراني‏ ‏29
‏تخصيص بودجه به سازمان‏ ‏31
‏2
‏يك آينده نگري از عمليات دستگاه
‏در جهت اهداف تعيين شده است.
‏4
‏فصل اول : بودجه
‏مفهوم بودجه :
‏ واژه ‏«‏بودژه ‏»‏ يك كلمه فر انسوي است و از‏ ‏وا ژه فرانسوي قديمي‏«‏بوژت ‏»‏ گرفته شده است. در‏ ‏زبان فارسي بودجه از كلمه فرانسوي ‏«‏ بوژت ‏»‏ به معنا‏ي‏ كيف يا كيسه‏ چرمي گرفته شده و‏ ‏وجه تسميه ‏آ‏ن اين است كه وزراي دار‏ا‏يي فرانسه صورت وضعيت دخل و خرج مملكتي ‏ر‏ا در داخل ‏آ‏ن قرار داده و به مجلس مي بردند. البته در انگليس نيز واژه بودجه از زمان فرا نسه ا‏قتباس‏ شده است . در انگلستان كيف چرمي كه محتواي ‏آ‏ن صورت مخارج مورد نياز پادشاه بود توسط خزانه داري ك‏ه‏ بعداً وزير دارايي ناميده شد براي تصويب وجوه م‏و‏رد نياز پادشاه به پارلمان عرضه مي شد .‏ آ‏ن كيف باجت ناميده شد‏ ‏و به تدريج به محتويات داخل ان كيف ‏«‏بودجت ‏»‏ گفتند و به علت ثقيل بودن تلفظ ‏آن در فارسي به صورت بود‏جه در آمده است . در ايران قبل از انقلاب مشروطه چنين واژه ‏ اي در زبان فارسي وجود نداشت اما پس از ‏آ‏ن چون در قانون اساسي ايران مباحثي ازقوانين اساسي بلژيك و فرانسه اقتباس شد ، اين وا ژه نيز وارد قانون محاسبات عمومي ايران گرديد .
‏ تعريف بودجه :
‏ اولين قانون محاسبات عمومي ايران در سال 1290 هـ . ش به تصويب رسيد در ماده يك قانون بودجه اين چنين تعريف شده است :‏«‏ بودجه د‏و‏لت سندي است كه معاملات دخل و خر ج مملكت برا ي مدت معيني د‏ر آن پيش بيني وتصويب شده باشد مدت مز بور را سند مالي مي گويند و عبارت است از يك سال شمسي. البته ديدگاهها و تعاريف د‏ر‏ مور‏د‏ بود جه متاثر از نظريه هاي اقتصادي در مورد دولت است و ديدگاههاي موجود در اين زمينه‏ نيز تحت تا ثير شر‏ايط متفاوت سياسي ، اقتصادي و‏ ‏فرهنگي جوامع است . به طور كلي در ‏م‏يان انواع تعاريفي كه از بودجه ‏به عمل آمده، سه دسته ع‏م‏د‏ه‏ را مي توان تشخيص داد :
‏الف) تعاريفي كه بر جنبۀ سياسي بودجه تأكيد دارند:
‏ در تعاريفي كه از اين گروه شكل گرفت بودجه يكي از اصلي ترين جريانات سياسي جامعه فر ض شده و نظارت‏ ‏و كنترل براي اجراي آن ازموثرترين ومفيد ترين ابزارتفكيكي قواي سه گانه ( مجريه ، قضائيه ، مقننه)و كنترل اين قوا توسط يكديگر در آمد .
‏4
‏ در سال 1312 هـ .ش قا نون محاسبات عمومي جديدتري كه نسبت به قانون سابق تا اندازه اي كامل تر بود به تصويب مجلس شوراي ملي رسيد . در ماده اول قانون بودجه با تغييرات جزيي چنين تعريف شده است :‏«‏ بودجه ، لايحه پيش بيني كليه ‏عوايد ‏و مخارج مملكتي است براي مدت يك سال شمسي كه به تصويب مجلس شوراي ملي رسيده باشد .‏»‏ با كمي دقت در تعاريف بيان شده روشن مي شود كه بنيانگذاران بودجه ايران با اطلاق واژ‏ه‏ هاي سند و لايحه و پيروي از اصل تصويب بودجه توسط نمايندگان منتخب مر دم بيشتر اهداف را دنبال نموده وبر جنبه هاي بودجه تا كيد مي ورزيدند .
‏ ب) تعاريفي كه ب‏ه‏ جنبه هاي اقتصادي ومالي تا كيد دارند‏.
‏ بودجه شاهرگ حيات اقتصادي دولت است كه در شريانهاي ان منابع مالي و اقتصادي جاري است . تاكيد برجنبه هاي مالي واقتصادي در تعاريف بودجه بعد از گذر از ا قتصاد كلاسيك به اقتصاد نئو كلاسيك صورت گرفت . در اين دوران ‏با گسترش دا منۀ فعاليتها و عمليات دولت حجم بودجه ها نيز به سرعت افزايش يافت و در نتيجه تغيير و تحولات بودجه اي نيز در دو زمينه نظري و عملي بشدت به تحولات اقتصادي و مالي پيوند خورد. مقارن اين تحولات دگرگونيهاي تاريخي و اقتصادي عظيمي به وقوع پيوست؛ بويژه انقلاب اكتبر سال 1917 م در روسيه و ركود و بحران بزرگ سال 1929 در آمريكا و نشر عقايد ‏«‏جان ميناردكينز‏»‏بنيانگذار مكتب اقتصادي نئوكلاسيك و دعوت از دولت براي مداخلۀ بيشتر در امور اقتصادي و توليدي بودجه را به صورت اساسي ترين و اصلي ترين ابزار كنترل و ارشاد اقتصادي و مالي در آورد. در اين دوران تعريف بودجه نيز از تحولات و تغييرات تأثير پذيرفت و كانون تأكيد از جنبه هاي سياسي ‏–‏ اجتماعي به جنبه هاي اقتصادي و مالي تغيير يافت. در اينجا به سه نمونه از اين تعاريف اشاره مي كنيم:
‏«‏بودجه عبارت است از يك طرح مالي كه در آن نيازمنديهاي پولي دولت به طور كلي براي مدت محدودي پيش ‏بيني مي شود.‏»‏

 

دانلود فایل