تحقیق بررسی راهکارهای بهبود و وصول و کاهش مطالعات معوق بانک کشاورزی 43 ص 💯

دانلود تحقیق بررسی راهکارهای بهبود و وصول و کاهش مطالعات معوق بانک کشاورزی 43 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بررسی راهکارهای بهبود و وصول و کاهش مطالعات معوق بانک کشاورزی 43 ص

تحقیق-بررسی-راهکارهای-بهبود-و-وصول-و-کاهش-مطالعات-معوق-بانک-کشاورزی-43-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 60 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏84 ‏ ‏مجموعه خلاصه پایان نامه های مرتبط با بانک کشاورزی ‏
‏84
‏2
‏بررسی راهکارهای بهبود و وصول و کاهش مطالعات معوق بانک کشاورزی
‏(مطالعه موردي استان کردستان)
‏1-مقدمه
‏بخش كشاورزي با وجود نقش بسيار مهمي كه در اشتغال و توليد كشورهاي در حال توسعه دارد، از ريسك توليد بالاتري نسبت به ساير بخشهاي اقتصادي برخوردار است. بر اين اساس تامين مالي و ارائه اعتبار به فعاليت هاي كشاورزي نيز با چالش هاي جدي روبرو است. از همين رو بانك هاي خصوصي و تجاري ‏غالبا” علاقه‏‌‏اي به فعاليت اعتباري در اين بخش ندارند. حضور كمتر بانكهاي تجاري در بخش كشاورزي باعث مي‏‌‏شود بانكهاي تخصصي فعال در بخش كشاورزي، علاوه بر تحمل ريسك بالا، متحمل هزينه‏‌‏هايي شوند كه ساير موسسات مالي با آن مواجه نيستند. بنابراين لازم است بانكهاي تخصصي ضمن انجام مطالعات لازم، به اصلاحاتي در فرآيند فعاليتهاي خود بپردازند تا ضمن اطمينان از حضور پايدار در بخش كشاورزي، زيانهاي ناشي از فعاليت خود را به حداقل رسانند.
‏84 ‏ ‏مجموعه خلاصه پایان نامه های مرتبط با بانک کشاورزی ‏
‏84
‏2
‏منابع مالي بانك كشاورزي براي اعطاي تسهيلات اعتباري به كشاورزان و ادامه فعاليت خود، عمدتاً از سه منبع سپرده‏‌‏هاي مردمي، تسهيلات بين بانكي و وصول مطالبات تأمين مي‏‌‏گردد.بررسي ها نشان مي دهد که وصول مطالبات مهم ترين و عمده‏‌‏ترين منبع مالي بانك جهت اعطاي تسهيلات محسوب مي‏‌‏شود. عدم به موقع وصول مطالبات موجب بروز محدوديت در عرضه اعتبارات بانكي شده و تاثير منفي بر افزايش توليد، اشتغال و توسعه بخش كشاورزي مي‏‌‏گذارد. لذا بروز مشكل در بازپرداخت تسهيلات اعطايي و در نتيجه كاهش منابع مالي بانك با وجود تقاضاي روزافزون براي اعتبارات، اهميت شناسايي و تعيين نقش عوامل موثر بر وصول مطالبات را بخوبي آشكار مي‏‌‏سازد.
‏84 ‏ ‏مجموعه خلاصه پایان نامه های مرتبط با بانک کشاورزی ‏
‏84
‏3
‏عوامل متعددي بر وصول مطالبات موثر هستند كه برخي از آنها در مناطق مختلف مشترك و برخي ديگر با توجه به منطقه متفاوت مي‏‌‏باشد. بررسي‏‌‏هاي اوليه نشان مي‏‌‏دهد كه انتخاب فعاليت هاي منطبق با امكانات و نيازهاي منطقه و دقت در بررسي‏‌‏هاي اقتصادي و مطالعات لازم در مراحل مقدماتي آن، نقش مهمي در وصول موفقيت‏‌‏آميز مطالبات ايفاء مي‏‌‏كند. به علاوه سطح درآمد و سطح تحصيلات متقاضي،‏‌‏ نرخ سود تسهيلات، مدت زمان بازپرداخت تسهيلات، فاصله محل سكونت كشاورز با بانك، تمديد و پاياپاي نمودن تسهيلات، آورده اوليه كشاورز، تعداد پرسنل شعبه، تسهيلات تبصره‏‌‏اي و تعداد مشتريان شعبه و عوامل قهري از عوامل اثرگذار بر وصول مطالبات مي‏‌‏باشند. ميزان تاثير هر يك از اين عوامل بر وصول مطالبات در استان هاي مختلف کشور تاکنون مورد بررسي قرار نگرفته است و اين در حالي است كه با شناسايي نقش و تعيين اثر هر يك از اين عوامل مي
‏84 ‏ ‏مجموعه خلاصه پایان نامه های مرتبط با بانک کشاورزی ‏
‏84
‏5
‏‌‏توان گامهاي مهمي در جهت مقابله با آنها برداشت و بدين ترتيب از نارسايي هاي موجود در عدم بازپرداخت تسهيلات جلوگيري به عمل آورد. مطالعه حاضر سعي برآن دارد كه در راستاي رسيدن به هدف مذكور،بخشي از عوامل تعيين كننده عدم بازپرداخت به موقع تسهيلات را شناسايي كند و ميزان تاثير هر يك از اين عوامل را برآورد نمايد. مهمترين و اصلي ترين هدف اين تحقيق بهبود وصول و كاهش مطالبات معوق مي‏‌‏باشد ودر اين راستا به شناسايي و تعيين درصد تاثير عوامل مهمي كه باعث عدم بازپرداخت مي‏‌‏شود،مي پردازد.
‏مدل
‏در اين مطالعه،متغير وابسته،وصول مطالبات مي باشد.بنابراين دو گزينه براي آن متصوراست: وصول يا وصول. بنابراين متغير وابسته در اين مطالعه،يك متغير كيفي دو حالته مي باشد. لذا بايستس از مدلي استفاده شود كه متغير وابسته آن،كيفي باشد. يكي از مدل هاي مورد استفاده در اين زمينه،مدل لوجيت مي باشد. مدل لوجيت با استفاده از تابع تجمعي احتمال ل

 

دانلود فایل