تحقیق «بررسي وضعيت بازار سرمايه در برخي از كشورهاي منتخب 41 ص 💯

دانلود تحقیق «بررسي وضعيت بازار سرمايه در برخي از كشورهاي منتخب 41 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق «بررسي وضعيت بازار سرمايه در برخي از كشورهاي منتخب 41 ص

تحقیق-«بررسي-وضعيت-بازار-سرمايه-در-برخي-از-كشورهاي-منتخب-41-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 59 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏«‏بررسي وضعيت بازار سرمايه در برخي از كشورهاي منتخب‏»

‏1ـ3 ويژگي الگوهاي مالي در كشورهاي در حال توسعه
‏1ـ1ـ3 منابع اطلاعاتي و اطلاعات كلان مالي
‏منبع اطلاعات مورد استفاده در اين بخش مؤسسه مالي بين‏‌‏الملل (IFC). Internalional Finance Corporation
‏ اطلاعات اين مؤسسه شامل خلاصة ترازنامه و صورت سود و زيان شركتهاي بزرگ هر كشور بين سالهاي 1990 تا 2003 است كه البته اطلاعات كامل براي همة كشورها در طول دوره در دسترس نبود. در انتخاب كشورها ويژگي‏‌‏هايي مورد توجه قرار گرفته است كه عبارتند از حجم بالاي اطلاعات مربوط به شركتهاي بزرگ كشورها طب دورة ذكر شده و موقعيت جغرافيايي آنها از نظر قرار داشتن در قاره‏‌‏هاي مختلف IFC‏ صورت‏‌‏هاي مالي سالانه و در برخي موارد اطلاعات مربوط به قيمت سهام براي 100 شركت سهامي بزرگ در هر كشور كه اطلاعات مربوط به دورة نمونه آنها در دسترسي بوده را جمع‏‌‏آوري كرده است. دليل انتخاب شركتهاي سهامي بزرگ از سوي IFC‏ اين بود كه صورت‏‌‏هاي مالي چنين شركتهايي از نظر كيفيت ارائه در بالاترين درجه قرار دارند. در مورد كشورهاي كوچك
‏‌‏تري كه تعداد شركت‏‌‏هاي بزرگ مورد معامله آنها كمتر از 100 بوده يا اطلاعات كامل آنها براي دورة موردنظر در دسترس نبوده، نمونه‏‌‏هاي كوچك‏‌‏تر انتخاب شده است. در مورد برخي كشورها اطلاعات جامعي براي سال‏‌‏هاي اوليه دورة موردنظر در دسترس نبوده است. شروع دوره براي چنين كشورهايي از سالهاي پس از 1980 درنظر گرفته شده است. پايگاه اطلاعاتي IFC‏ شامل اطلاعات مربوط به قيمت سهام براي 8 كشور از 10 كشور منتخب است. متأسفانه اطلاعات مربوط به قيمت سهام براي هيچ يك از شركتها در كشورهاي برزيل و مكزيك در دسترس نبوده و در مورد ساير كشورها اطلاعات محدود به برخي شركتها و برخي سالها مي‏‌‏شد.
‏به رغم اين ضعف‏‌‏ها، اطلاعات گردآوري شده از سوي IFC‏ هنوز هم جامع‏‌‏ترين مجموعه از اطلاعات مربوط به بافت سرمايه در كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه محسوب مي‏‌‏شود و جامعيت آن بيش از آن كه از لحاظ مجموعه اطلاعات لازم در رقابتهاي تجاري باشد به تعداد شركتهاي تحت پوشش برمي‏‌‏گردد.
‏2ـ1ـ3 نسبتهاي بدهي‏‌‏ها
‏در اين قسمت نسبت بدهي دفتري شركت از طريق تقسيم كل تعهدات بر مجموع تعهدات و ارزش ويژه محاسبه شده است اين نسبت مشكلاتي دارد اما تنها نسبتي است كه براي هر 10 كشور قابل اندازه‏‌‏گيري است از آن جا كه هيچ اطلاعاتي در مورد بدهي‏‌‏هاي شركتهاي جاري تايلندي در دسترس نيست، در مورد 9 كشور باقيمانده نيز بدهي‏‌‏هاي بلندمدت بر مجموع بدهي‏‌‏هاي بلندمدت و ارزش ويژه تقسيم شده است. در مورد هفت كشور با جايگزيني ميانگين ارزش بازار سهام به جاي ارزش خالص نسبت بدهي بلندمدت بازار به دست مي‏‌‏آيد. اين دو نسبت بايد در تجزيه و تحليل اعتبار تجربي مدل بافت سرمايه به ما كمك كند.
‏جدول 1ـ نسبتهاي بدهي‏‌‏ها
‏نام مشاركت
‏تعداد شركتها جديد الورود
‏دوره زماني
‏نسبت بدهي كل
‏برزيل
‏149
‏1990-2003
‏3/30
‏مكزيك
‏299
‏1990-2003
‏7/34
‏هند
‏310
‏1990-2003
‏1/67
‏كره جنوبي
‏314
‏1990-2003
‏4/73
‏اردن
‏238
‏1990-2003
‏47

 

دانلود فایل