تحقیق بالابرهای باگیریبکس وبدون گیریبکس 💯

دانلود تحقیق بالابرهای باگیریبکس وبدون گیریبکس باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بالابرهای باگیریبکس وبدون گیریبکس

تحقیق-بالابرهای-باگیریبکس-وبدون-گیریبکسلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 14 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏بالابرهای باگیریبکس وبدون گیریبکس
‏بالابرهای بدون گیربکس
‏ماشین بالابر تشکیل شده از یک فلکه ‏کشش که توسط یک موتور الکتریکی به حرکت در می آید. یک ترمز مکانیکی که به صورت ‏الکتریکی کنترل می شود به این ساختار اضافه می گردد تا ایمنی حرکت آن را تأمین کند. ‏این ترمز زمانی عمل می کند که منبع تغذیه برقی آن قطع شود.
‏بین موتور و ‏فلکه کشش یک گیربکس قرار دارد تا سرعت موتور را با سرعت فلکه کشش هماهنگ کند. برای ‏این کار معمولاً از موتورهای جریان متناوب ‏۴‏ یا ‏۶‏ قطبی استفاده می شود.
‏هدف دیگر ‏استفاده از گیربکس در این سیستم کاهش گشتاور می باشد. گیربکس توانایی تأمین گشتاور ‏قابل توجه مورد نیاز ایجاد شده توسط فلکه کشش را از موتوری با گشتاور پایین تر دارد ‏و لذا سبب کاهش ابعاد موتور می شود. در حقیقت اندازه موتور بیش از آنکه به توان
3
‏خروجی آن بستگی داشته باشد به گشتاور خروجی وابسته است‏.
‏بالابرهای گیربکس
(GearedMachines)
‏کاهش سرعت فلکه کشش توسط گیربکس حلزونی انجام ‏می شود که دور بالای موتور را به دور پایین فلکه تبدیل می نماید. گیربکس های حلزونی ‏دارای مزایای بسیاری هستند. سر و صدای پایین در حین کار، ابعاد کوچک (خصوصاً در ‏گیربکس های عمودی) و کاهش ساده و آسان دور موتور از امتیازات گیربکس حلزونی ‏است.
‏بالابرهای گیربکس Geared Machines
‏از سوی ‏دیگر، این نوع گیربکس ها دارای بازدهی پایینی هستند. بازدهی گیربکس حلزونی با کاهش ‏نسبت تبدیل افزایش یافته و با افزایش نسبت تبدیل کاهش می یابد به گونه ای که این ‏بازدهی در بالاترین نسبت های تبدیل فنی به صفر نزدیک می شود
3
.
‏علی رغم افزایش ‏بازدهی در نسبت های تبدیل پایین، به دلیل افزایش سرعت حلزون، اتلاف توان افزایش ‏یافته و به صورت گرم شدن روغن گیربکس خود را نشان می دهد. آسانسورهای سریع تعداد ‏استارت زیاد است که سبب افزایش حرارت گیربکس می گردد. در این حالت کاهش نسبت تبدیل ‏برای افزایش سرعت خروجی گیربکس نیز سبب افزایش گیربکس می شود.
‏این محدودیت ‏گیربکس حلزونی تصادفی نیست در حقیقت، هر چه نسبت کاهش دور بیشتر شود، تماس شیارهای ‏حلزون با دنده برنجی کاهش می یابد که این نیز به دلیل افزایش شیب تماس است. این ‏اقدام سبب می شود زاویه بین جهت دندانه ها با شفت حلزون و جهت نیروی تولید کننده ‏گشتاور افزایش یابد. به عبارت دیگر، گشتاور با کاهش نسبت تبدیل نیروی وارده بر روی ‏دندانه های حلزون بایستی افزایش یابد.
4
‏شفت موتور گیربکس دنده ای چند سرعته
‏محدودیت ‏دیگر گیربکس در بالابرها بالا رفتن صدای گیربکس در هنگام افزایش سرعت خروجی است که ‏توسط دنده حلزونی تولید می گردد. به دلایل ذکر شده، علی رغم مناسب بودن بالابرهای ‏گیربکس دار برای سرعت های ‏۵/۲-۲‏ متر بر ثانیه، از این نوع بالابرها استفاده نمی شود ‏در نتیجه، به نظر می رسد گیربکس حلزونی که برای سرعت های پایین کاملاً مناسب می ‏باشد، راه حل منطقی ای برای سرعت های بالا نیست.
‏انواع گوناگونی از گیربکس ها ‏نیز که در صنعت کاربرد دارند برای این منظور پیشنهاد گردیده اند و همچنین مدتی پیش ‏سیستم کششی تسمه ای پیشنهاد و عرضه گردید ولی هیچکدام با استقبال چندانی روبرو ‏نشدند.
‏۲‏٫‏بالابرهای بدون گیربکس (Gearless Hoist Machine)
‏از بالابرهای بدون گیربکس مدت هاست که برای آسانسورهای سرعت ‏بالا استفاده می شود. این بالابرها فاقد گیربکس بوده و فلکه کشش مستقیماً به شفت یک ‏موتور الکتریکی متصل می باشد. ترمز الکترومکانیکی نیز به طور مستقیم بر روی شفت ‏موتور اعمال می شود.

 

دانلود فایل