تحقیق بازايابي شبكه اي 💯

دانلود تحقیق بازايابي شبكه اي باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بازايابي شبكه اي

تحقیق-بازايابي-شبكه-ايلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏چکیده
‏براي شروع نگاهي به اصل ‏نتورك ماركتينگ ‏يا MLM ‏مي اندازم: نتورك ماركتينگ يا MLM ‏در واقع زيرمجموعه كانال توزيعي ‏به نام ‏فروش مستقيم ‏هستند؛ در فروش مستقيم، كالا يا خدمات مصرفي، ‏خارج از مكان ثابت خرده فروشي، يعني مغازه ها و فروشگاه ها، به طور مستقيم به مصرف ‏كننده فروخته مي شود. يعني به جاي عبور كالا از زنجيره اي از واسطه ها تا رسيدن به ‏دست مغازه دار و از آنجا به مصرف كننده، كالا به ‏فروشنده مستقيم (‏كه مي تواند هر كسي باشد) فروخته مي شود و وي آن را با درصد سود مجازي كه ‏توسط شركت تعيين مي گردد به ‏مصرف كننده نهايي ‏مي فروشد.
‏اين دو ‏شكل بيانگر اين دو كانال توزيع در قياس با هم هستند:
‏اين شكل ‏كانال ‏توزيع با واسطه هاي فراوان ‏را نشان مي دهد:
‏اين شكل ‏كانال توزيع فروش ‏مستقيم ‏را نشان مي دهد:
‏ 
‏همانطور كه در شكل مشاهده مي فرماييد، يك ‏فروشنده مستقيم ‏معمولاً مصرف كننده محصولاتي كه به فروش مي رساند نيز هست.
‏خوب تا اينجا متوجه شديم كه فروش مستقيم در واقع ‏روشي از توزيع كالا يا خدمات مصرفي است كه در آن خبري از انواع واسطه ها نيست و ‏محصولات از طريق فروشنده مستقيم به مصرف كنندگان نهايي فروخته مي شود.
‏اما نتورك ماركتينگ يا MLM ‏يا مولتي لول ماركتينگ ‏يا بازاريابي شبكه اي يا بازاررساني شبكه اي!!
‏نتورك ماركتينگ يا بازاريابي شبكه اي ‏در ‏واقع كلاسي از ‏فروش مستقيم ‏است كه دسته بندي آن بر اساس تعداد ‏سطوح فروشندگان مستقيم در طرح درآمدزايي يا طرح پاداش شركت است.
‏به طور كلي مي ‏توان از منظر ‏تعداد سطوح فروشندگان مستقيم، طرحهاي‏ پاداش شركتهاي ‏فروش مستقيم را به دو دسته تقسيم نمود.
‏1- ‏طرحهاي تك سطحي يا Single Level : ‏در اين طرحها به فروشنده ‏مستقيمي كه با شركت فروش مستقيم قرارداد بسته است، اجازه داده ‏مي شود تا ‏براي يك سطح ‏به عضوگيري‏ بپردازد و بابت
3
‏فروشهاي ‏فروشندگان مستقيم اين سطح، پورسانت دريافت كند. در اين حالت، افرادي كه توسط يك ‏فروشنده مستقيم به طرح معرفي شده اند نيز اجازه عضوگيري دارند و براي فروشهاي ‏اعضايي كه وارد كرده اند مي توانند پورسانت دريافت كنند اما فروشهاي اين افراد تازه ‏وارد براي ‏بالاسري بالاسريشان‏، پورسانتي به ارمغان نخواهد آورد. ‏اجازه بدهيد اينگونه بگويم: من فرد 1 هستم، شما فرد 2 و امير فرد 3. 1 بالاسري 2 و 2 ‏بالاسري 3 است. در اين حالت، يعني در طرحهاي تك سطحي، 1 بابت فروشهاي 2 پورسانت ‏مي گيرد و 2 بابت فروشهاي 3 و 1 بابت فروشهاي 3 پورسانتي دريافت نمي كند. به چنين ‏طرحي، ‏تك سطحي يا Single level ‏مي گويند كه البته طرفدار چنداني ‏ندارد… .‏ ‏ شكل زير يك طرح تك سطحي را نشان مي دهد كه در آن يك فرد 3 نفر ديگر را ‏به طرح پاداش شركت معرفي نموده و تنها بابت فروشهاي اين 3 نفر و احياناً ديگر ‏افرادي كه ‏شخصاً ‏معرفي نمايد، پورسانت دريافت مي كند.
‏ 
‏ 
‏ 
‏ 
‏2- ‏طرحهاي ‏چند سطحي يا Multi Level: ‏دقيقاً موضوع بحث ما يعني ‏نتورك ماركتينگ يا مولتي لول ماركتينگ يا همان بازاريابي شبكه اي يا ‏بازاررساني شبكه اي يا MLM!!! (‏خسته شدم اين همه اسم رو هي رديف كردم!) در ‏طرحهاي پاداش چند سطحي به فروشنده مستقيم اجازه داده مي شود تا ‏علاوه ‏بر دريافت سود از فروشهاي افرادي كه مستقيماً به طرح معرفي نموده(فرض مي ‏كنيم كه اينها a ‏باشند) (يعني در طرح پاداش به عنوان معرف آنها شناخته مي شود)، از ‏فروشهاي افرادي كه توسط a ‏معرفي مي شوند نيز سود دريافت نمايند. البته بسته به نوع ‏طرح پاداش شركت، امكان دريافت پورسانت از فروشهاي سطوح بيشتري نيز وجود خواهد داشت. ‏به هر حال، نتيجه آن كه به هر طرحي كه در آن به فرد بابت ‏فروشهاي ‏گروهي از افراد (حال چه فروش محصولات مصرفي چه خدمات مصرفي) بطور مستقيم به مصرف ‏كنندگان و خارج از هر نوع فروشگاه (چه فروشگاههاي فيزيكي معمول چه فروشگاههاي ‏آنلاين) پورسانت پرداخت مي شود، نتورك ماركتينگ يا مولتي لول ماركتيگ يا MLM ‏يا ‏فروش مستقيم چند سطحي يا بازاريابي شبكه اي و يا بازاررساني شبكه اي گفته مي شود
3
. ‏به اين شكل توجه كنيد:
‏همان طور كه در اين شكل مي بينيد، هر كسي كه ‏تمايل ‏به ساختن شبكه اي از فروشندگان مستقيم داشته باشد، مي تواند اقدام به ‏عضوگيري نمايد و بابت فروشهاي اعضا سازمانش (چه مستقيم وارد كرده باشد چه نه (‏پورسانت دريافت كند.
‏ ‏فلسفه پیدایش نتورک مارکتینگ:
‏در مورد ‏فلسفه به وجود امدن نتورک مارکتینگ در دنیا نظریات مختلفی وجود دارد.
‏به نظر من هیچ چیزی در دنیا تا نیازش احساس نشود به وجود نمی اید.نتورک مارکتینگ به این دلیل به وجود امد که دیگر روشهای قدیمی توزیع کالا جوابگوی تولیدات انبوه ونیازهای مردم نبود.برای همین موضوع باید روشی به وجود بیاید که جوابگوی تولیدات انبوه و خواسته های مردم باشد. برای اینکه این موضوع برای شما قابل لمس باشد راجع به موج های چهار گانه ی تاریخ بشری برای شما توضیح میدهیم
‏موج اول: عصر كشاورزي
‏اولين اختراع بشر آتش بوده كه تقريباً چهار ميليون سال قبل از ميلاد حضرت مسيح شناخته شد. 2500 سال بعد بشر موفق به اختراع دوم خودش كه ابزار بود شد. فاصله بين دو اختراع نشان از بدوي بودن بشر اوليه دارد. بعدها اختراعات جديدتري به تناوب رشد و تمدن بشر بوجود امد تا اينكه زمينه تغيير اساسي يعني موج اول فراهم شد و جامعه كشاورزي شكل گرفت. جمعيت جهان در سالهاي قبل از ميلاد حضرت مسيح خیلی كم بود و حتي هزار سال بعد از ميلاد، به 300 ميليون نفر رسيد. اولين تغيير در جامعه انساني كه به موج اول يا جامعه كشاورزي و يا عصر كشاورزي لقب يافت، قبل از ميلاد حضرت مسيح شروع شده و عمر 29500 ساله اي داشته است. هدف از ايجاد اين موج حل مشكلات معيشتي و غذايي بشر ان زمان بود.
4
‏موج دوم: عصر صنعت
‏ ‏بعد از ايجاد موج اول و گذشت تقريباً سه هزاره از ان، موج بعدي كه انقلاب صنعتي بود آغاز شد. هدف از موج دوم يعني عصر صنعت يا انقلاب صنعتي توليد مواد و ابزار كار بود. در موج اول كه نيروي كار متكي بر بازوان افراد بود، بشر از پس مشكلات بزرگ برنمي‌امد و نياز جديدي در جامعه بوجود امد كه تغييرات اساسي را مي‌طلبيد عمر موج دوم هم كه دوران موفقي را سپري كرد، به 500 سال مي‌رسد و دوران ان از نظر تئوري سپري شده است. با اين وجود متاسفانه بسياري از كشورهاي جهان كه نتوانستن توسعه موفقي رو در طول انقلاب صنعتي بگذرانن، هنوز تو اين عصر صنعتي بسر مي‌برنند و درگير رفع مشكلات خودشان از طريق توسعه و بكارگيري صنعت هستند. در موج دوم، بشر موفقيتهاي شگرفي بدست آورد و اختراعات مهمي در اين عصر در خدمت بشر قرار گرفت و باعث شد تا وضعيت آموزش‌، بهداشت، اقتصاد و فرهنگ جوامع نسبت به جامعه كشاورزي شكل بهتري بگيرد و توسعه كمي و كيفي خوبي داشته باشد. يكي از تاثيرات مهم اين موج افزايش جمعيت جهان همراه با رفاه بيشتر و جلوگيري از مرگ و مير زياد مردم بوده كه سابقاً در اثر وبا، بيماريهاي فراگير، بلاهاي آسموني و امثال ان میمردند. اختراعات صدسال پاياني موج دوم و بخصوص از سال 1900 ميلادي به بعد باعث تغييرات وسيعي در مشاغل كشاورزي كه تا ان زمان تقريباً 90% كل مشاغل را شامل مي‌شد را چنان تغيير داد كه بعضي از كشورها مثل ايران اين تعداد مشاغل كشاورزي به 17% و در كشورهاي توسعه يافته به 4 تا 7% رسيده است.
‏در هر صورت اختراعات مهمي مثل ماشين بخار،‌راه آهن، هواپيما، تلفن، برق، راديو، تلويزيون، پلاستيك، ترانزيستور و دهها اختراع ديگر به همراه ايجاد سازمانها و تشكيلات مدني و موسسات آموزشي بستري فراهم کرد تا انسان بتواند به اهداف موج دوم كه تهيه ابزار كار بود دست پيدا كند و مشكلات موج اول را برطرف کند. در موج دوم نيازهاي جديدي ديده شد كه ديگر امكان حل ان با ديدگاه قبلي امكانپذير نبود.
‏موج سوم: عصر اطلاعات بعد از اختراع رايانه و سرعت توسعه مخابرات و ارتباطات بشر نياز به تغيير جديدي را درك کرد و ان هم چيزي جز دسترسي به اطلاعات و دانش نبود. هدف از موج سوم، دسترسي به اطلاعات و دانش با استفاده از ابزار فناوري اطلاعات مثل رايانه، شبكه‌هاي متنوع محلي و جهاني و اينترنت به همراه توسعه نرم‌افزارها و سخت‌افزارهاي مورد نياز عصر اطلاعات بود. عمر موج سوم كه انرا عصر دانش و بعضاً جامعه اطلاعاتي مي‌گویند، نزديك به 50 سال دارد.
‏موج سوم با امدن رايانه مطرح شد وبخصوص وقتي رايانه‌هاي شخصي توانستن درخدمت مردم قرار بگيرند، فضاي توليد وانتشار اطلاعات وتوليد دانش توسعه يافت و شكل جديدي به خودش گرفت. بكارگيري رايانه وهمراهي ان بااينترنت، تغييرات مهمي در جهان بوجودآورد. كامپيوتر سال 1948 ميلادي‌ اختراع شد و اينترنت‏ ‏سال 1968 مطرح شد و درسال 1970 ارتباط 5 نقطه رو برقرار كرد.

 

دانلود فایل