تحقیق بازارهاي الكترونيكي (تأثير و تبعات) 💯

دانلود تحقیق بازارهاي الكترونيكي (تأثير و تبعات) باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بازارهاي الكترونيكي (تأثير و تبعات)

تحقیق-بازارهاي-الكترونيكي-(تأثير-و-تبعات)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 64 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1
‏بازارهاي الكترونيكي: تأثير و تبعات
‏تأثير اقتصادي بازارهاي الكترونيكي (بازارهاي- e‏) را بررسي مي‌كنيم.
‏نمونه‌هاي بازارهاي e‏ تأثير بازارهاي- e‏ بر ريو ساختار صنايع، فرق‌هاي هزينه خريدار و فروشنده براي بازارهاي سنتي و الكترونيكي، تبعات منبع درآمد براي فروشنده‌ها و واسطه‌گرهاي داد و ستد و تعيين كننده‌هاي موفقيت بازار- e‏ را شناسائي و تحليل مي‌كنيم.
‏مسأله كلي بيان شده اين است كه آيا انگيزه‌هاي اقتصادي براي بازارهاي الكترونيكي وجود دارند، يا آنها فقط سرگرمي موقتي مي‌باشند؟
‏(بازارهاي الكترونيكي: اقتصاد هزينه داد و ستد؛ اقتصاد اطلاعات؛ ساختار صنعت؛ رفتار مصرف كننده؛ استراتژي (خط‌مشي) تجارت)
‏1- مقدمه
‏داد و ستدهاي بازرگاني براي قرنها صورت پذيرفته‌اند، اما انقلابي در حال وقوع است كه بازار را متحول مي‌سازد.
‏اين تحول حادث مي‌گردد زيرا رابطه بين سازمانها و مصرف‌كننده‌ها بطور فزاينده از طريق فن‌آوري اطلاعات الكترونيكي (IT)‏ تسهيل مي‌شوند.
‏عموماً به اين امر به عنوان بازرگاني الكترونيكي (بازرگاني-e‏) اشاره مي‌گردد كه جزء عمده بازرگاني- e‏ بازارهاي در حال ظهور به حد كافي درك نمي‌شود.
‏1
‏2
‏در 1996 تعداد متضرهاي (ضرر ديده‌ها) از تعداد سود برنده‌ها به نسبت 2 به 1 از بابت فعاليت‌هاي بازرگاني اينترنتي پيشي گرفتند (Rebello et al‏، 1996)
‏سؤالي كه از رشد جاري بازارهاي الكترونيكي پديدار مي‌گردد اينست كه آيا انگيزه‌هاي اقتصادي براي خريداران و فروشنده‌ها جهت مشاركت در آنها وجود دارند، يا آيا آنها سرگرمي موقتي هستند.
‏هدف اين مقاله بيان نمودن اين مسئله مي‌باشد.
‏كار گذشته بر روي رابطه نظري كه عموماً براساس تحليل اقتصادي هزينه داد و ستد (Williamson‏، 1985)، بين IT‏ و طرز انجام داد و ستد است (بازارهاي در مقابل سلسله مراتب) متمركز گشته است.
‏(Bakos‏، 1991، بنيامين و Wigand‏، 1995، Whang, Eurbaxani‏، 1991؛ Malone et al‏، 1987؛ Malone et al‏، 1989؛ Rokart‏، 1991).
‏مطالعه ما شامل تحليل اقتصادي بر مبناي هزينه، مشابه با كار قبلي است، اما بازارهاي سنتي را با بازارهاي الكترونيكي به جاي بازارهاي داراي سلسله مراتب مقايسه مي‌كنيم.
Williamson‏ بيان مي‌دارد كه مؤسسات اقتصادي سرمايه‌داري (يعني بازارها و سلسله مراتب) هدف اصلي و تأثير اقتصادي‌سازي بر روي هزينه‌هاي داد و ستد دارند (Williamson‏، 1985)
‏تز ما اين است كه در اكثر موارد، بازارهاي الكترونيكي از مزيت‌هاي هزينه داد و ستد بر روي بازارهاي سنتي بهره‌ مي‌گيرند.
‏1
‏3
‏به خاطر اين مزيت‌هاي هزينه داد و ستد مي‌توانيم رشد مداوم را در بازارهاي بر روي خط شبكه در اكثر صنايع انتظار داشته باشيم.
‏بخش‌هاي بعدي يافته‌هاي مطالعه ما را شرح مي‌دهند.
‏در بخش 2 چند نمونه بازارهاي الكترونيكي را براي فراهم نمودن زمينه براي بخش‌هاي باقي ارائه مي‌كنيم.
‏بخشهاي باقي تأثير بازارهاي- e‏ را از سه منظر: خريداران، فروشنده‌ها و ساير سازمانهاي همراه با داد و ستدهاي بازرگاني شرح مي‌دهند.
‏در بخش 3 تأثيراتي را كه بازارهاي- e‏ بر روي ساختارهاي صنعت دارند شناسائي مي‌كنيم.
‏ساختار صنعت خرده‌فروشي، ساختار صنعت براي بازارهاي- e‏ محصول غيرديجيتالي و ساختار صنعت براي بازارهاي- e‏ همراه با محصولات ديجيتالي را مورد بحث قرار مي‌دهيم.
‏در بخش 4 خصوصيات بازارهاي سنتي و الكترونيكي را از منظر خريدار ارزيابي مي‌كنيم.
‏تعدادي تبعات درآمدي براي فرشنده‌ها و ساير سازمانها از اين تحليل و نيز تحليل از بخش قبلي استنتاج مي‌كنيم.
‏در بخش 5 فرق‌هاي بر مبناي هزينه، بين بازارهاي سنتي و الكترونيكي را از منظر فروشنده مورد ارزيابي قرار مي‌دهيم.
‏1
‏4
‏در بخش 6 تأثيري را كه بازارهاي- e‏ بر روي منابع درآمدي براي فراهم‌كنندگان محصول/خدمات، واسطه‌گرهاي داد و ستد، فراهم‌كنندگان خدمات اينترنتي (ISP‏ها) و دولت ايالتي و فدرالي دارند مورد بحث قرار مي‌دهيم.
‏نهايتاً در بخش 7 چند عامل تأثيرگذار بر روي موفقيت بازارهاي-e‏ را شناسائي مي‌كنيم و در بخش 8 نتيجه‌گيري‌هاي كلي خودمان را مورد بحث قرار مي‌دهيم.
‏2- بازارهاي الكترونيكي: شرح و نمونه‌ها
‏انتقال به سوي بازرگاني الكترونيكي انقلابي است زير آن مرتبط‌سازي مصرف‌كنندگان به بازارهاي الكترونيكي را دربر مي‌گيرد و نه تنها به طور الكترونيكي داد و ستدهاي سلسله مراتبي را در داخل و بين سازمانها پشتيباني مي‌نمايد (عموماً به عنوان مسأله يكپارچه‌سازي داد و ستد اشاره مي‌گردد) شمول مصرف‌كنندگان، علاوه بر فراهم‌كنندگان محصول/خدمات، بطور برجسته، بزرگي بالقوه تغيير را افزايش مي‌دهد.
‏قسمت قابل ملاحظه GDP‏ هزينه‌هاي شخصي هستند (Stat-USA‏، 1998)
‏رشد گذشته در سيستم‌هاي يكپارچه‌سازي داد و ستد اين داد و ستدها را از دست داد.
‏ماهيت انقلابي بازرگاني الكترونيكي انگيزه كافي را براي مطالعه بازارهاي الكترونيكي جهت افزايش در فهم از تأثير آنها بر روي مشاركت‌كنندگان بازاري، صنايع سنتي و جديداً ايجاد شده و نيز به طور كلي اقتصاد فراهم مي‌سازد.

 

دانلود فایل