تحقیق انواع نان 19 ص 💯

دانلود تحقیق انواع نان 19 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق انواع نان 19 ص

تحقیق-انواع-نان-19-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏تعریف ‏نان
‏نان ‏به آن دسته از غذاها اطلاق می شود که با ‏پختن‏، ‏بخارپز کردن ‏و یا ‏سرخ کردن ‏خمیری ‏که متشکل از ‏آرد ‏و ‏آب ‏است، تهیه می شود. در ‏بیشتر خمیرها ‏نمک ‏هم لازم است و معمولاً از ‏یک ماده برای ور آمدن خمیر نان استفاده می کنند.
‏در تهیه نان به غیر از ‏نمک، مخمر، ‏روغن ‏و آب، و گاهی برخی ‏ادویه جات، از انواع ‏غلات ‏استفاده می کنند و انواع بسیار متفاوتی نان را عرضه می نمایند.
‏نان در سراسر ‏دنیا، یک غذای اصلی محسوب می شود. معمولاً از آرد ‏گندم ‏خمیری تهیه می ‏کنند که به کمک ‏خمیر مایه، ور می آید و حجمش زیاد می شود و ‏در نهایت درون ‏تنور ‏یا ‏فر ‏آنرا می پزند.
‏معمولاً از ‏آرد گندم ‏در تهیه نان استفاده می کنند، چون ‏میزان ‏گلوتن ‏آن بسیار زیاد است (که سبب حالت ‏اسفنجی و تردی نان می شود). اما گاهی آرد ‏گندم سیاه، ‏جو‏، ‏ذرت ‏و ‏جو دوسر ‏هم یا به تنهایی یا مخلوط با آرد ‏گندم در تهیه نان به کار می روند.
‏ور آمدن خمیر
‏ور آمدن خمیر، فرایندی است که طی آن، گاز وارد خمیر می ‏شود تا نانی که تهیه می شود، سبک تر بوده و آسان تر هم جویده شود. در تهیه اغلب نان ‏ها خمیر مایه به کار می رود. اما برخی نان ها هستند که برای مراسم مذهبی تهیه می ‏شوند، و خمیر این نان ها ور نمی آید.
‏فرایندهای شیمیایی طی عمل ور آمدن خمیر نان ‏ ‏برای ور آمدن بیشتر ‏خمیرها، از ‏خمیر ترش ‏استفاده می شود. خمیر ترش، ‏هیدرات ‏کربن ‏موجود در آرد و یا ‏شکر ‏را ‏تخمیر ‏می کند و ‏گاز ‏دی اکسید کربن ‏تولید می نماید.
‏برای ‏تهیه نان در خانه یا کارخانجات، معمولاً از خمیر ترش استفاده می شود. این گاز سبب ‏ترد شدن نان شده و ‏عطر ‏و ‏طعم ‏خوبی به آن می دهد. خمیر ترش، طعم ترشی ‏به خمیر می دهد و طی فرایند تخمیر، بخشی از هیدرات های کربن موجود در خمیر را تجزیه ‏می کند. همین امر، باعث می شود که نان راحت تر ‏هضم ‏گردد. از دیگر خواص خمیر ترش این است که
‏2
‏نان را برای مدت زمان طولانی تری ‏تازه ‏نگه می دارد.
‏در تهیه خمیر، ‏خمیر ترش را با دیگر مواد تشکیل دهنده خمیر مخلوط نموده و خوب ورز می دهند. سپس ‏خمیر را به کناری می گذارند ( تا خمیر، به اصطلاح استراحت کند). به تدریج حجم خمیر ‏زیاد می شود و پس از پایان یافتن این فرایند، خمیر را می پزند. مدت زمان لازم برای ‏ور آمدن خمیر نان، کمتر از یک روز کامل می باشد.
‏نان در فرهنگ های مختلف
‏تفاوت های چشمگیری در طرز تهیه نان در نقاط ‏مختلف دنیا ‏وجود دارد. در ایران، جدا از تهیه ‏نان های فانتزی ‏که طرز تهیه ‏آنها از خارج آمده، انواع سنتی نان پخت می شود؛ از جمله نان لواش، سنگک، بربری، ‏تافتون که هر کدام طرز تهیه ویژه خود را دارند.
‏در کشورهای خارجی معمولاً ‏از نان هایی که بافت صافی داشته و به صورت برش های نازک بسته بندی شده اند استفاده ‏می کنند. این نان ها به ‏نان تست «toast» ‏معروفند. در تهیه انواع ساندویچ معمولاً از گروه دیگری از نان ها تحت نام ‏باگت«baguette» ‏استفاده می شود. این نان ها ضخیم هستند و داخل شان فضای آزادی وجود ‏دارد که مواد داخل ساندویچ را در این قسمت جا می دهند. نانواها اغلب از ‏کنجد، هم برای تزئین و هم برای ‏طعم ‏دادن به انواع نان استفاده می کنند.
‏انواع نان
‏نان سفید، نانی است که از آرد سفید تهیه شده؛ یعنی آردی که در تهیه آن ‏فقط دانه غلات استفاده می شود.
‏نان قهوه ای، نانی است که در تهیه آرد آن، دانه و 10 درصد پوسته دانه (‏سبوس) به کار رفته است.
‏نان کامل، نانی است که در تهیه آرد آن، دانه کامل گندم (دانه به همراه ‏سبوس) به کار رفته است.
‏نان جوانه گندم، نانی است که به آرد آن، پودر جوانه گندم اضافه نموده ‏اند.
‏3
‏نان غلات، نانی قهوه ای است که به آن، دیگر انواع غلات را به صورت دانه ‏کامل (پوسته به همراه دانه) اضافه نموده اند.
‏تاریخچه نان
‏نان یکی از قدیمی ترین غذاهایی است که بشر آنرا تهیه ‏نموده است. تاریخچه آن به اواخر ‏عصر حجر ‏بر می گردد. آن زمان بود که برای ‏اولین بار، دانه غلات را با آب مخلوط کرده و سپس خمیر به دست آمده را می پختند.
‏در دوران ‏یونان باستان، تهیه نان یکی از مهمترین قسمت ‏های ‏آشپزی ‏محسوب می ‏شد که البته چون در مراسم مذهبی استفاده می گردید، از اهمیت مذهبی هم برخوردار بود.
‏اولین کوره بسته برای پخت غذاها از جمله نان را هم به احتمال زیاد یونانی ها ‏ساختند. در تاریخ اروپا، حداقل از قرن 1000 قبل میلاد مسیح، نان به عنوان غذای اصلی ‏به چشم می خورد.
‏از سال 1912‏م ‏بود که نان های ورقه شده تهیه شد. ‏ابتدا هیچ کس از این دسته نان ها استقبال نمی کرد. چون تصور افراد این بود که نان ‏ورقه شده، زود بیات می شوند. اما از سال 1928 میلادی، نان ها را برش زده و سپس بسته ‏بندی می نمودند. از آن زمان، این ابتکار مورد استقبال مردم قرار گرفت.
‏سالیان سال، مردم ثروتمند از نان های سفید و مردم فقیر از نان های تیره ‏استفاده می کردند. در قدیم نان سفید، نانی مرغوب محسوب می شد و چون گران تر بود، ‏تنها ثروتمندان قادر به خرید آن بودند. اما از ‏قرن بیستم، این تصور عوض شد. چون از نظر ‏علمی مشخص گردید که نان های تیره حاوی مواد مغذی هستند و ارزش غذایی بیشتری دارند؛ ‏در عین حال، نان های سفید به دلیل کمبود مواد مغذی کمتر مورد استفاده قرار می ‏گیرند.
‏دستورالعمل تهیه نان
‏تهیه آرد
‏ آماده کردن خمیر
‏5
‏مقدمه
‏آرد، یکی از اجزای مهم در تهیه ی انواع ‏غذاها ‏است. ماده ی ‏پودر ‏مانندی است که از ‏دانه ی ‏غلات ‏یا سایر مواد ‏نشاسته ای ‏بدست می آید. معمولاً آرد را از آسیاب نمودن دانه ی ‏گندم ‏تهیه ‏می کنند؛ اما از دانه ی ‏ذرت‏، ‏گندم سیاه ‏یا (چاودار)‏، ‏جو‏، ‏نخود ‏و ‏برنج ‏هم آرد تهیه می ‏شود.
‏اساس آرد را ‏نشاسته ‏تشکیل می دهد که خود، یکی از پیچیده ترین انواع ‏هیدرات ‏کربن ‏می باشد. معمولاً وقتی سخن از آرد به میان می آید، منظور ‏آرد گندم ‏است، چون این نوع آرد بخش عمده ی آرد لازم برای تهیه ی ‏نان ‏و ‏پاستا ‏را شامل می شود. دلیل استفاده وسیع از ‏آرد ‏گندم ‏خواص آن می باشد. ‏وقتی این آرد را با ‏آب ‏مخلوط می کنیم، نوعی ‏پروتئین ‏پیچیده به نام ‏گلوتن ‏ایجاد می شود. وجود گلوتن به ‏خمیر ‏خاصیت ارتجاعی می ‏دهد و می توان آن را به هر شکلی در آورد. همین خاصیت گلوتن، سبب می شود که گازهای ‏حاصله درون خمیر باقی بمانند و وجود این گازهاست که سبب تردی و حالت اسفنجی محصول ‏نهایی می گردد. این خاصیت آرد گندم در تهیه ی انواع نان و ‏کیک ‏بسیار حائز ‏اهمیت می باشد.
‏انواع آرد
‏اغلب آردهایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، از ‏گندم ‏تهیه شده اند.
‏انواع آرد گندم از نظر مقدار گلوتن با هم تفاوت دارند. آردی که برای تهیه ی نان ‏از آن استفاده می شود، معمولاً میزان گلوتن بالایی دارد و همین امر باعث می شود که ‏استحکام نان در کنار تردی آن حفظ شود و نان شکل خود را حفظ نموده و خرد نشود. ‏آردهایی که گلوتن موجود در آنها کمتر است نرم تر بوده و محصول آنها هم بسیار ترد و ‏آسیب پذیر می باشد. مثلاً آردهایی که در تهیه ی انواع ‏کیک ‏و ‏شیرینی ‏از ‏آنها استفاده می شوند کمترین میزان گلوتن را داشته و همین مسئله سبب تردی و شکننده ‏بودن برخی انواع شیرینی می شود.
‏آردهایی که در تهیه ی پاستا از آنها ‏استفاده می شود، معمولاً گلوتن بیشتری نسبت به آردهای کیک پزی دارند.
‏آرد ‏چند منظوره آرد گندمی است که میزان گلوتن آن متوسط می باشد. از این آرد برای تهیه ی

 

دانلود فایل