تحقیق انواع نامه نگاری 111 ص 💯

دانلود تحقیق انواع نامه نگاری 111 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق انواع نامه نگاری 111 ص

تحقیق-انواع-نامه-نگاری-111-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 160 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بخش چهارم این نوشته ها با توجّه به اعتبارهای مختلفی چون مقاله، گزارش، داستان نامه و غیره تقسیم می شود که با توجه به اهمّیت آنها در نمودار زیر آورده می شود:
‏ ‏ ‏علمی
‏به زبان اعتبار‏
‏ ‏ ‏ ادبی
‏ ‏ ‏ اداری
‏ ‏ ‏ ‏ روزنامه ای
‏ ‏ ‏ ‏ گفتاری
‏ ‏ ‏ کودکانه
‏انواع نوشته ها ‏ ‏
‏ ‏ ‏دینی و مذهبی
‏به زبان‏ موضوع و محتوا ممحتمتومحمحمحتوا
‏ ‏ ‏ادبی و هنری
‏ ‏ ‏سیاسی و اجتماعی
‏ ‏ ‏ فلسفی و عرفانی
‏ ‏ ‏ ‏ تعلیمی و اخلاقی
‏ ‏ ‏علمی و فنّی
‏ ‏ ‏ ‏ورزشی

‏به اعتبار بیان
‏ جدی
‏ طنز
‏ ‏
‏ ‏مقاله
‏به اعتبار قالب
‏ ‏ ‏ گزارش
‏ نامه
‏ داستان
‏ خبر
‏ قطعه ادبی
‏ ‏ ‏ ‏ ‏نمایشنامه، فیلمنامه‏
‏به اعتبار مخاطب
‏ ‏ ‏مردم عادی
‏ متخصّصان و کارشناسان
‏ دانش آموزان
‏ کودکان

‏به اعتبار حجم
‏ کوتاه
‏ متوسط
‏ بلند
‏تعریف مکاتبات اداری:
‏ به مجموعه ی مبادلات اداری در شکل های مختلف، مکاتبات اداری می گویند. درتعریف دیگر، به کلیّه ی مکاتباتی گفته می شود که در اداره ها و سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی نوشته و ردّ و بدل می شود. گونه های مختلف مکاتبات اداری شامل نامه، حکم، بخش نامه، دستور العمل، صورتجلسه، آگهی، اطلاعیّه، احکام اداری، اسناد و نوشته های حقوقی می باشد.
‏ نامه:
‏انواع نامه ها‏:
‏بطور کلی نامه ها را به دو دسته ی نامه های رسمی و غیررسمی تقسیم می کنند‏.
‏نامه های غیررسمی:
‏این نامه ها معمولاً میان دوستان و بستگان ردّ و بدل می وشد. و بیشتر حاوی مسایل شخصی و دوستانه و خانوادگی است اساسی ترین ویژگی این نامه ها آن است که تقلیدی و کلیشه ای نبوده و لحن آن خودمانی است. نویسنده ی نامه های خصوصی، شخصی حقیقی‏1-شخص حقیقیک شایستگی افراد برای برخورداری از حقوق و تکالیف معین خود و اجرا و اعمال آنها.
‏ است.
‏نامه های رسمی:
‏اینگونه نامه ها بطور رسمی و با آداب خاص نوشته می شوند. نامه های رسمی از سوی افراد، سازمانها و نهادها و مؤسّسات دولتی و خصوصصی و بالعکس نوشته شده و مبادله می شوند و معمولاً از الگوهایی همانند و اصطلاحات خاص استفاده می شود، لحن نویسنده رسمی و جدی است و مقصود با صراحت و روشنی بیان می شوند.
‏ نکته: نامه های اداری وقتی در یک اداره وارد و در دفترهای اداری ثبت می شوند رسمی تلقی می شوند. بنابراین انواع مکاتبات رسمی اعم از بخش نامه، آیین نامه، حکم صورتجلسه، دستورالعمل، گزارش، اساس نامه، صورتحساب ها و یا حتی مناقصه، ‏مزایده، تبریک و تسلیت، ……. و به محض ثبت در دفاتر اداری، رسمی تلقی می شود. نویسنده نامه های اداری شخصی و حقوقی ‏2- شخص حقوقی، وقتی د و یا چند نفر شرکت یا موسسه یا سازمانی خصوصی یا دولتی تشکیل می دهند آن جمع از حقوق برخوردارند و شخصیت حقوقی پیدا کرده اند.
‏ می باشد.
‏ تمامی مکاتبات در دبیرخانه ثبت وضبط و بایگانی می شوند و از لحاظ ارزش و اعتبار جزو اسناد دولتی محسوب می شوند و در مواردی نیز از اعتبار حقوقی برخوردار بوده و قابل استناد هستند.‏ ‏این مکاتبات به اعتبار مکان نگارش ‏و عرضه و اجرای آن که در مؤسّسات ‏است‏.‏«‏ اداری‏»‏ و به ‏اعتبار ثبت و ضبط در دفاتر اداری‏«‏ رسمی‏»‏ نامیده می شوند.
‏نامه های درون سازمانی:
‏کلّیه مکاتبات و مراسلاتی است که در د اخل یک اداره و یا یک سازمان و بین واحدهای مختلف آن انجام می شود. این نامه ها ممکن است بین دو و احد هم سطح و یا از سطح بالا و پائین به بالا انجام گیرد. نامه هایی که از سطوح بالاتر به سطوح پایین تر ارسال می گردد اغلب به شکل دستورالعمل، ابلاغ، بخش نامه و پی نوشت. مأموریت، تشویق نامه ها و توبیخ های اداری است. نامه هایی که از سطوح پائین تر به سطوح بالاتر ارسال می شود یا در پاسخ به مقام بالاتر است که شکل گزارش ارائه می شود و یا در خواست انجام کار که در این صورت باید به صورت مستدل و همراه با مدارک کافی ارائه شود.

 

دانلود فایل