تحقیق انواع اوراق قرضه 124ص 💯

دانلود تحقیق انواع اوراق قرضه 124ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق انواع اوراق قرضه 124ص

تحقیق-انواع-اوراق-قرضه-124صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 131 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏انواع اوراق قرضه دولتی و شهرداريها
‏در اين فصل درباره مطمئن ترين و بی خطر ترين اوراق بهادر بحث می کنيم . کادر خود را با اوراق بهادر کوتاه مدت و دراز مدتی که سازمانها و نهادهای دولتی و شهرداريها منتشر می کنند آغاز می کنيم . در فرآيند سرمايه گذاری ، يک اصل اساسی وجود دارد و ما سعی می کنيم هيچگاه آن را فراموش نکنيم . يعنی اوراق بهادر کوتاه مدت نسبت به اوراق بهادر دراز مدت ، ريسک کمتری دارند ، و اين نکته را طادآوری می کنيم که اوراق بهادری که دولت منتشر می کند ، مثل اوراق قرضه دولتی ، از ساير بهادار معتبر تر و بی خطر تر ند .
‏او.راق بهادر دولتی
‏دولتها همواره د حال رشد و گسترش اند و نياز زيادی به پول دارند . از اين رو ، انواع گوناگونی از اوراق بهادر منتشر می کنند و از سازمانها و مردم وام می گيرند . برای نمونه ، دولت آمريکا بيش از 2 تريليون دلار استقراض کرده است . در بسياری از موارد ، کشورهايی که وارد جنگ می شوند يا می خواهند بنيه دفاعی خود را تقويت کنند ، هزينه های خود را از راه گرفتن ‏فروش و اوراق بهادر غطر قابل فروش می باشند . بسطاری از کشورهای غربی با انتشار اوراق قرضه قابل فروش ، مثل اوراق خزانه ، اسناد خزانه و اوراق قرضه خزانه اقدام به گرفتن وام می کنند . يک نمونه از ‏اوراق بهادر غير قابل فروش پس انداز است . نمونه هايی ديگر آن عبارتند از : قبوض پيش پرداخت ماليات و اسناد پس انداز . اوراق بهاداری که دولتها منتشر می کنند، کوتاه مدت ، ‏ ‏ميان مدت و دراز مدت می باشند . برخی از آنها در زيزر توضيح می دهيم :
‏اوراق خزانه
‏خزانه داری کل بسياری از کشورها اوراق خزانه منتشر می کنند . معمولا ‏مدت اعتبار اين اوراق 91 روز تا يک سال می باشد . اين اوراق در زمان انتشار با تخفيف فروخته و در تاريخ سررسيد بر مبنای ارزش اسمی باز پرداخت می شوند .
‏مردم برای خريدارای اين اوراق می توانند به خزانه داری کل مراجعه کنند يا آنها را از بانکهای تجاری خريداری کنند . معمولا هر دولتی که اين اوراق را منتشر می کند از طريق آگهی و تبليغات ، مردم را به خريد آنها دعوت می کند . بانکهای تجاری ، سازمانهای مالی و کارگزاران اوراق بهادار دولتی در اين کزايده ها شرکت می کنند . افراد می توانند برای خريدن آنها به بانکهای تجاری يا به کارگزار خود مراجعه کنند .
‏نرخ بازدهی اوراق خزانه در سالهای مختلف ، متفاوت بوده است و معمولا با توجه به سياست پولی يا نرخ تورم تعيين می شود . دولتی که اين اوراق را منتشر می کند می کوشد تا پرداخت نرخ بهره را به حدی برساند که بازده اين اوراق را منتشر می کند ‏و می کوشد تا پرداخت نرخ بهره را به حدی برساند که بازده اين اوراق قادر به پوشاندن نرخ تورم باشد تا از خروج سرمايه از کشور جلوگيری کند .
‏محاسبه نرخ بازده اوراق خزانه
‏بازدهی اوراق خزانه ، ا ز طريق مابه تفاوت قيمت خريد و ارزش اسمی آنها به دست می آيد . فرمول محاسبه قيمت فروش اوراق خزانه به صورت زير است :
‏يعنی قيمت فروش، نشان دهنده ارزش اسمی ، نمايانگر تخفيف به صورت درصد و
‏تعداد روزهايی که به تاريخ سررسيد مانده است . اگر تخفيف 6 درصد و اوراق بهادار 90
‏روزه باشد در آن صورت قيمت فروش يک ورقه به ارزش اسمی 1000 دلار به طريق زير محاسبه می شود .
‏البته بازده واقعی که سرمايه گذار به دست می آورد بيشتر از 6% در سال خواهد بود ، چون اين اوراق را زير ارزش اسمی خريداری می کند .
‏با استفاده از فرمول مربوطه به ‏«‏ بازده اوراق قرضه ‏»‏ می توان ميزان بازده واقعی اين اوراق را محاسبه کرد . فرمول مزبور به اين صورت است :
‏در اين رابطه نشان دهنده ‏قيمت خريد ، تعداد روزهايي است که به تاريخ سررسيد اين اوراق باقی مانده و ارزش اسمی آن است
‏علت چنين تفاوتی در اين است که در فرمول مزبور مبلغ سرمايه گذاری برابر با قيمت خريد و نه ارزش اسمی و يک سال 365 روز در نظر گرفته شد است .
‏اسناد خزانه
‏اين دسته از اوراق بهادار پس از انتشار در بازارهای مالی خريد و فروش می شوند .
‏بازدهی آنها همانند ساير اوراق بهاداری است که سررسيد مشابه دارند . اسناد خزانه از منابع مهم تامين مالی دولتها به شمار می روند . اين اوراق ، همچنين به خاطر اينکه سررسيد چند ساله دارند ، توجه بسياری از سرمايه گذاران را جلب می کنند . معمولا نرخ بازده اسناد خزانه از نرخ بازده اوراق خزانه بيشتر است .
‏اوراق بهادار موجود در بازار مالی
‏در بازارهای مالی کشورهای غربی ، انواع گوناگون اوراق بهادار وجود دارد که سرمايه گذاران برای ‏دوره های ميان مدت و کوتاه مدت در انها سرمايه کذاری می کنند . اين اوراق شامل : اوراق خزانه ، اسناد خزانه ، اوراق تجاری ، گواهی سپرده بانکی قابل معامله در بازار و براتهای تضمين شده از سوی بانکها می باشد .
‏هرگاه بازار سهام دچار نابسامانی شود و مردم انتظار کاهش قيمت سهام را داشته باشند به سرمايه گذاری در اوراق بهادار کوتاه مدت رو می آورند . در واقع اين اوراق جانشين خوبی برای حسابهای پس انداز بانکی می باشند .
‏هرگاه بازار سهام دچار نابسامانی شود و مردم انتظار کاهش قيمت سهام را داشته باشند به سرمايه گذاری در اوراق بهادار کوتاه مدت رو می آورند . در واقع اين اوراق جانشين خوبی برای حسابهای پس انداز بانکی می باشند .
‏سازمانها و کسانی که می خواهند در اوراق بهاداری که درآمد ثابت دارند سرمايه گذاری کنند ، بايد بازارهای مالی را به دقت تجزيه و تحليل و بررسی نمايند . عرضه و تقاضای پول و سياستهای پولی ، که بوسيله بانک مرکزی ‏کشورها به مورد اجرا گذاشته می شوند بر بازار پولی اثر می گذارند . تجزيه و تحليل بازارهای پولی و مالی برای مشخص کردن روند و جهت حرکت نرخ بهره انجام می شود . ميزان نرخ بهره تابع رشد عرضه پول می باشد . اگر نرخ رشد عرضه پول از نرخ رشد مورد نظر بانک مرکزی بيشتر باشد ، بالا رفتن نرخها در بازارهای پولی باعث می شود که قيمت سهام عادی و اوراق قرضه کاهش يابد . اگر تجزيه وتحليل و بررسی بازار پول روند افزايش نرخ بهره را نشان دهد ، آنگاه سرمايه گذاران در اوراق بها دار کوتاه مدت سرمايه گذاری خواهند کرد . ولی اگر تجزيه وضع بازار بيانگر کاهش نرخ بهره باشد ، سرمايه گذاران در اوراق بهادار ميان مدت سرمايه گذاری خواهند کرد .
‏ميزان بازدهی اوراق بهادار کوتاه مدت در خارج از کشور بر ميزان نرخ بهره بازار در داخل کشور اثر ‏می گذارد . زيرا از خروج سرمايه مجبور شوند نرخ بهره داخل کشوررا نيز افزايش دهند .
‏قرارداد بازار خريد
‏قرارداد يا توافق بازخريد عبارت است از فروش يک مجموعه از اوراق بهادار ، ترجيحا اوراق خزانه ، با اين توافق که فروشنده بعدا اين اوراق را به قيمتی بالاتر ، در زمان معينی بازخريد خواهد کرد . اين نوع قرارداد برای فروشنده ، نوعی روش تامين مالی محسوب می شود ، و اوراق ، نقش وثيقه را بازی می کنند . تنظيم اينگونه قراردادها امری عادی و متداول است و بيشتر از جانب موسسات کارگزاری و سرمايه گذاری انجام می شوند . در واقع هدف از تنظيم چنين قراردادهايی ، خريد و فروش واقعی اوراق بهادار نمی باشد ، بلکه هدف اصلی تامين وجه برای موسسه فروشنده است که نياز به وجه نقد برای مدت کوتاهی دارد .
‏اوراق تجاری
‏سازمانها و کسانی که بخواهند مازاد نقدينگی خود را برای دوره های کوتاه مدت سرمايه
‏گذاری کنند ، اوراق تجاری می خذند . نرخ بازدهی اوراق تجاری ، در مقايسه با اوراق خزانه ، بيشتر است . اين اوراق معمولا از سوی شرکتهای بسيار بزرگ و معتبر منتشر می شوند . علت بيشتر بودن نرخ بازدهی اين اوراق ، بالا بودن ريسک آنها در مقايسه با اوراق خزانه دولتی است . معمولا اين گونه اوراق تجاری به صورت برگهای 100000 دلاری ( در آمريکا) منتشر می شوند . اشخاص حقيقی کمتر در اين گونه اوراق تجاری سرمايه گذاری می کنند و مشتری اصلی اينگونه اوراق نهادها و موسسات مالی و سرمايه گذاری می باشند .
‏اوراق قرضه دولتی
‏اوراق قرضه دولتی ، به اوراق قرضه ای می گويند که توسط دولت منتشر شده و سررسيد آنها طولانی باشد . معمولا نرخ بهره اين اوراق برای کل دوره ثابت است . خريداران اين اوراق ، به دليل زيانهای حاصل از نوسانهای نرخ بهره ، بايد پذيرای تغييرات قيمت اوراق قرضه خود باشند معمولا سازمانها ی سرمايه گذار و آنهايط که در پی در آمدهای مطمئن و ثابت می باشند اين اوراق را می خرند . در سالهای گذشته به دليل بالا رفتن نرخ بهره ، بازدهی اوراق قرضه دراز مدت تغييرات زيادی کرده است .

 

دانلود فایل