تحقیق اكسيد تيتانيوم 💯

دانلود تحقیق اكسيد تيتانيوم باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اكسيد تيتانيوم

تحقیق-اكسيد-تيتانيوملینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پژوهشگران مركز تحقيقات آنتي بادي منوكلونال جهاد دانشگاهي موفق به توليد مجموعه اي از پادتن هاي تك دودماني از فراورده هاي دانش بيوتكنولوژي شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان دكتر محمود جدي تهراني رئيس مركز تحقيقات آنتي بادي پژوهشكده فناوري هاي نوين علوم پزشكي جهاد دانشگاهي صبح ديروز در جمع خبرنگاران گفت: توليدات بيوتكنولوژي با استفاده از آخرين فناوري هاي پيشرفته در حال ايجاد دگرگوني هاي گسترده در بسياري از شئون علمي، اجتماعي و اقتصادي است و يكي از توليدات مهم بيوتكنولوژي آنتي بادي هاي منوكلونال است.
وي گفت: توليد آنتي بادي هاي منوكلونال تحول بزرگي در علم پزشكي و ساير علوم وابسته ايجاد كرد، به گونه اي كه به اين آنتي بادي ها لفظ گلوله جادويي اطلاق شد.
تهراني افزود: آنتي بادي هاي منوكلونال در امر تشخيص و درمان كمك بزرگي به توسعه علم پزشكي كرده است، براي مثال اين آنتي بادي ها با هدف گيري دقيق مولكول هدف، موجب تسهيل در تشخيص بيماري هاي خطرناك از جمله سرطان هاي گوناگون شده و به عنوان وسيله اي براي هدف گيري و از بين بردن سلول هاي سرطاني و حتي خنثي سازي سم ها در بدن و موارد مشابه ديگر كاربرد گسترده اي دارد.
وي تصريح كرد: ويال آنتي بادي انساني بيش از 5/2 ميليون تومان هزينه در بردارد، به طوري كه براي درمان سرطان سينه با نياز به حداقل 30 مرتبه تزريق آنتي بادي انساني هزينه اي معادل 70 ميليون تومان به بيمار تحميل مي شود، در صورتي كه با توليد آنتي بادي انسان در داخل كشور اين هزينه به مراتب كاهش مي يابد.
اين پژوهشگر جهاد دانشگاهي خاطرنشان كرد: كاربرد وسيع اين آنتي بادي ها در پيشگيري، تشخيص و درمان انواع بيماري ها، توليد منسجم و وسيع اين فراورده ها را در كشور هر چه بيشتر ضروري نمود، لذا در سال 1380 مركز تحقيقات آنتي بادي مونوكلونال وابسته به پژوهشكده ابن سينا جهاد دانشگاهي با هدف ارائه خدمات توليدي و تحقيقاتي در زمينه آنتي بادي هاي مونوكلونال تأسيس شد.
وي افزود: در مدت كوتاهي كه از تأسيس اين مركز مي گذرد، تاكنون چندين آنتي بادي از جمله آنتي بادي هاي ضدآنتي ژن هاي سطح اسپرم، ضد فريتين، PSA‏، BSA‏ و پپتيدهاي گوناگون توليد شده است.
تهراني افزود: هم اكنون بيش از 50 نوع آنتي بادي پلي كلونال و 25 نوع آنتي بادي منوكلونال در داخل كشور توليد كرده ايم كه با اين كار از خروج ميليون ها دلار ارز از كشور جلوگيري شده است.
وي گفت: بازده اقتصادي آنتي بادي درماني بسيار چشمگير و قابل توجه است و براي مثال مي توان توليد آنتي بادي را با سوددهي يك شركت چند مليتي مقايسه كرد.
تهراني اضافه كرد: ارزش اقتصادي يك سي سي آنتي بادي بين 80 الي 200 هزار تومان برآورد مي شود كل مصرف جهاني اين فرآورده به سه الي چهار كيلوگرم مي رسد. آن هم در انحصار كشورهاي اروپايي و آمريكاست.
دكتر جدي تهراني خاطرنشان كرد: با توليد اين فرآورده در داخل، ايران تنها كشور خاورميانه و حتي آسياست كه به دانش توليد آنتي بادي هاي منوكلونال دست يافته است.
‏معرفي به دوستان
‏ 
‏نوشته شده توسط‏ محمد خلیلی ‏در ‏ جمعه ‏۲۱‏ بهمن ‏۱۳۸۴ ‏ ‏و ساعت ‏00:22
‏ 
( 0) ‏نظر
 
‏  ‏
 
‏محققان پژوهشكده ‏مهندسي جهاد كشاورزي به توليد نانوذرات دي اكسيد تيتانيوم با كاربرد وسيع در صنعت ‏نانوپودرها موفق شدند.
‏مهندس افشين ‏ابراهيمي، عضو هيات علمي پژوهشكده مهندسي جهاد كشاورزي و مجري اين طرح در گفت‌وگو
‏با خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‏، با اشاره به تلاش ‏پژوهشكده در جهت دستيابي به زيرساخت‌هاي فن‌آوري نانو اظهار كرد: با توجه به ‏گستردگي كاربرد پودر دي اكسيد تيتانيوم (TiO2) ‏و محصولات جانبي آن به دليل ‏ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين ماده مي توان به استفاده در گستره وسيعي از فرآيندها و ‏محصولات با كاربردهاي مختلف از قبيل استفاده به عنوان پايه كاتاليست ها، پر كننده ‏يا فيلرها و بسياري كاربردهاي متنوع ديگر اشاره كرد.
‏دانشمندان و محققان در حوزه فن‌آوري نانو ‏در ساليان اخير رويكرد خاصي به توليد اين ماده در مقياس‌هاي ميكروني و نانومتري ‏داشته اند، چرا كه با توجه به ايجاد خواص ويژه در ذرات بسيار ريز اين نيمه هادي، ‏توليد اين ماده در مقياس نانو از اهميت خاصي برخوردار مي‌شود.
‏وي درباره گسترش روز افزون كاربرد ‏نانوذرات دي‌اكسيد تيتانيوم گفت: اين ماده در تصفيه آب، تصفيه و فيلتراسيون گازها ‏به ويژه هوا، گندزدايي، رنگ‌زدايي، بوزدايي، ساخت سراميك هاي ويژه، از بين بردن ‏سلول‌هاي سرطاني، ساخت فتوكاتاليست‌ها ، توليد رنگ‌‏، كاغذ سازي، توليد لوازم ‏بهداشتي و آرايشي، تهيه پوشش‌هاي محافظ در مقابل اشعه ماوراء بنفش، پوشش دادن ساير ‏مواد و خلاصه هر كجا كه نياز به پوشانندگي و درخشندگي باشد، مورد استفاده قرار ‏مي‌گيرد.
‏ابراهيمي تصريح كرد: اين ماده همچنين مي‌تواند به ‏عنوان يك فتوكاتاليست براي تجزيه اكسيدهاي نيتروژن و تبديل آنها به نيتروژن و ‏اكسيژن و يا تجزيه مواد آلي و تبديل آنها به دي اكسيد كربن و آب به كار رود كه اين ‏كاربرد مي‌تواند تاثير بسزايي در كاهش آلودگي‌هاي محيطي به ويژه در شهرها و فضاهاي ‏بسته داخلي داشته باشد. حذف بوي نامطبوع و تجزيه سموم آلي و معدني و ‏ميكروارگانيسمهاي مضر و بيماري‌زاي موجود در آب و فاضلاب كاربرد عمده‌ ديگر اين ‏ماده است كه پژوهش در اين زمينه با همكاري يكي از دانشگاه‌هاي كشور آغاز شده است.
‏وي در ادامه به ساختارهاي مختلف دي اكسيد تيتانيوم ‏اشاره كرد و گفت: دي اكسيد تيتانيوم داراي سه ساختار رايج بروكيت، آناتاز و روتايل ‏است كه هر سه، خواص شيميايي كمابيش يكساني داشته ولي خواص بلوري آنها متفاوت است به ‏طوري كه پايدار‌ترين شكل اين ماده روتايل بوده و ساير حالات در دماي به خصوصي به ‏اين حالت تبديل مي‌شوند، همچنين آناتاز بالاترين مصرف تجاري را داشته اما به ندرت ‏به صورت معدني خالص وجود دارد.
‏عضو هيات علمي پژوهشكده مهندسي جهاد كشاورزي در ‏تشريح روند توليد اين محصول به ايسنا گفت: پس از انجام آزمايش‌هاي اوليه كه با سه ‏روش هم رسوبي، سل ـ ژل و ميكروامولسيون انجام شد، نتايج حاصل نشان داد كه روش سل ــ ‏ژل مناسب‌ترين و اقتصادي‌ترين روش است، ضمن آن كه خشك كردن ذرات دي اكسيد تيتانيوم ‏توسط فريزدراير، منجر به ايجاد فاز آمورف يا بي شكل مي شو‌د و لازمه استحصال محصول ‏آناتاز و روتايل اعمال حرارت در دماي بيش از 300 درجه سانتي‌گراد است كه امكان ‏كنترل دقيق درصد هاي فازي در اين روش به دست آمده است.
‏اين پژوهشگر در گفت و گو با ايسنا با اشاره به اين ‏كه خشك كردن ذرات به دو صورت اگزروژل و كرايوژل با نتايج متفاوت صورت گرفته است، ‏اظهار كرد: با توجه به اين كه روش سل ــ ژل تنها روشي است كه به كمك آن مي‌توان هم ‏نانو ذره و هم فيلم لايه نازك تهيه كرد و مواد اوليه مورد استفاده در آن نسبت به ‏ساير روش‌ها در دسترس‌تر بوده و پيچيدگي‌ خاصي ندارد، روش مطلوب‌تري است و بدين ‏ترتيب توليد نانو ذرات توسط روش سل ــ ژل و خشك كردن انجمادي نمونه‌ها و سپس حرارت ‏دادن نمونه در كوره بهترين نتيجه را مي‌دهد و تنها نكته مهم در آن كنترل شرايط ‏حرارتي است كه نه تنها در اندازه ذره بلكه در كليه خواص فيزيكي آن تاثيرگذار است.
‏وي افزود: طبق نتايج حاصله در روش سل ــ ژل مواد ‏اوليه كمتري مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه حذف آنها نيز نسبت به ساير روش‌ها بهتر ‏انجام مي‌شود در نتيجه ناخالصي محصول كمتر شده و نيز كنترل شرايط فرايند نسبتا ‏راحت‌تر است. به علاوه از اين روش مي‌توان هم براي تهيه نانو ذره و هم نانو پوشش ‏استفاه كرد و براي توليد امولسيون كلوئيدي اوليه جهت پوش دادن و ايجاد لايه هاي ‏نازك روش مناسب‌تري است.
‏مهندس ابراهيمي خاطرنشان كرد: طبق آزمايشات انجام ‏گرفته توليد نانو ذرات دي اكسيد تيتانيوم با اندازه متوسط 10 نانومتر با روش سل ــ ‏ژل و خشك كردن انجمادي و سپس كلسينه كردن امكان پذير است. همچنين توزيع اندازه ذرات ‏بسيار يكنواخت بوده لذا از سطح ويژه بالايي برخوردار است كه آنرا جهت استفاده در ‏فرآيندهاي فتوكاتاليستي مناسب مي‌نمايد

 

دانلود فایل