تحقیق اصول مديريت كيفيت 22 ص 💯

دانلود تحقیق اصول مديريت كيفيت 22 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اصول مديريت كيفيت 22 ص

تحقیق-اصول-مديريت-كيفيت-22-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏فهرست مقالات
‏بخش اول : ‏اصول مدیریت کیفیت‏ ……………………‏…………….‏….‏………………‏…….2
‏اصل اول تمرکز بر مشتری‏ ………………………………………………………………….2
‏اصل دوم رهبری در مدیریت ……………..‏………………………………………………….3
‏اصل سوم مشارکت کارکنان ………………………………………………………………….4
‏اصل چهارم رویکرد فرآیندی …………………………………………………………….‏….5
‏اصل پنجم رویکرد سیستمی به مدیریت ……………………………………………………..6
‏اصل ششم بهبود مستمر ……………………………………………………………………..7
‏اصل هفتم تصمیم گیری بر مبنای واقعیت ها ………..‏……………………………………….7
‏اصل هشتم ارتباط سودمند و دو طرفه با تامین کنندگان ……………………………………..‏8
‏بخش دوم : چگونه تغییر سازمانی را رهبری و مدیریت کنیم؟‏……………………………..‏10
‏رهبری تغییر چیست؟ ..‏…………………………………………………………………….10
‏فرآیند تغییر چیست و چه کسی باید در این فرآیند دخالت داده شود؟ ……………………….15
‏چگونه با مقاومت در برابر تغییر برخورد کنیم؟ ………………………………‏……………‏19‏
‏منابع و مآخذ‏ ………………………………………………………………………………21
2
‏اصول مديريت كيفيت
‏نويسنده : كميته فني 176 سازمان بين المللي استاندارد ISO
‏مترجم : صادق فر، حسين
‏چكيده
‏اين سند هشت اصل مديريت كيفيت كه در استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت بر مبناي سري ايزو 9000-2000 كاربرد دارد را معرفي مي‌نمايد. مديريت ارشد هر سازمان مي‌تواند از اين اصول بعنوان چارچوبي براي راهنمايي سازمان خويش به منظور بهبود عملكرد ها استفاده نمايد.
‏منبع : Intrnational Organization for Standardization‏. 2006. Quality management principles‏. http://www.iso.ch/iso/en/iso9000-14000/understand/qmp.html
‏كليدواژه : ‏كيفيت؛ مديريت كيفيت؛ استاندارد كيفيت؛ سيستم مديريت كيفيت؛ ايزو؛ بهبود عملكرد
‏اصل اول: تمركز بر مشتري (Customer Focus‏)
‏هر سازماني به مشتريان خود وابسته است و بايد نيازهاي حال و آينده آنان را درك نمايد و نيازمندي هاي مشتريان خود را برآورده نمايد. علاوه بر اين سازمان ها بايد براي عبور از انتظارات مشتريان خود برنامه ريزي و تلاش نمايند.
‏تمركز بر مشتري و درك نيازهاي حال و آينده او باعث پاسخگويي منعطف و سريع سازمان به فرصت هاي بازار و در نتيجه افزايش سود سهام و سهم بازار براي سازمان خواهد شد.
3
‏رضايت مشتريان با افزايش اثربخشي بكارگيري منابع سازمان، افزايش يافته و بهبود وفاداري مشتري به سازمان باعث ماندگاري در تجارت مي گردد.
‏بكارگيري اصل تمركز بر مشتري عموما باعث مي گردد كه سازمان:
‏براي درك نيازها و انتظارات مشتريان تحقيقات لازم را صورت دهد.
‏از ارتباط اهداف سازماني با نيازها و انتظارات مشتريان اطمينان حاصل نمايد.
‏ارتباطات درون سازماني را در راستاي نيازها و انتظارات مشتريان هدايت نمايد.
‏رضايت مشتريان را اندازه گيري نموده و بر مبناي نتايج حاصل از آن اقدام نمايد.
‏ارتباطات با مشتريان را به صورت سيستمي مديريت نمايد.
‏از وجود توازن بين رضايتمندي مشتريان و ساير ذينفعان سازمان (نظير مالكين، كاركنان، سرمايه گذاران، انجمن ها و مجامع محلي) اطمينان حاصل نمايد.
‏اصل دوم: رهبري در مديريت (Leadership‏)
‏مدير سازمان كه از منش رهبري برخوردار است بايد مقاصد و جهت گيري يكنواختي را در سازمان ايجاد نمايد و  محيط داخلي سازمان را به گونه اي ايجاد و نگهداري نمايند كه كاركنان بتوانند در دستيابي به اهداف سازماني كاملا مشاركت نمايند.
‏مديريت سازمان با منش رهبري باعث مي گردد كاركنان مقاصد و اهداف سازماني را درك نموده و براي دستيابي به آنها از انگيزه كافي برخوردار شوند. علاوه بر اين با بكاربستن منش رهبري فعاليت هاي سازمان ارزيابي شده و در مسيري يكسان، منظم گرديده و استقرار مي يابد و در نتيجه فقدان ارتباط بين سطوح مختلف سازمان به حداقل خود خواهد رسيد.
‏بكارگيري اصل رهبري در سازمان عموما باعث مي گردد كه:
4
‏نيازهاي تمامي ذينفعان سازمان شامل مشتريان، مالكين،‌كاركنان،‌ تامين كنندگان، سرمايه گذاران، انجمن هاو مجامع محلي در نظر گرفته شود.
‏اهداف چالش برانگيز با زمانبندي مشخص تنظيم گردد.
‏ارزش هاي مشترك، مدل هاي اخلاقي و جوانمردي در تمامي سطوح سازمان ايجاد شده و تقويت گردد.
‏اعتماد ايجاد گرديده و ترس از ميان برود.
‏كاركنان با منابع مورد نياز،‌ برخوردار از آموزش و آزادي عمل با داشتن مسووليت و پاسخگويي فعاليت نمايند.
‏كاركنان براي نقش و سهم خود اميدوار و دلگرم گرديده و آنرا تشخيص دهند.
‏اصل سوم: مشاركت كاركنان (Involvement of people‏ )
‏كاركنان جوهره سازمان بوده و مشاركت آنها باعث خواهد گرديد تا توانايي هايشان  مزيت سازمان محسوب گردد. ايجاد انگيزه،‌ تعهد و مشاركت كاركنان نسبت به سازمان،  نوآوري و خلاقيت در پيشبرد اهداف سازمان را به ارمغان خواهد آورد.
‏ايجاد مسووليت پاسخگويي كاركنان در رابطه با عملكردشان و همچنين ايجاد اشتياق در مشاركت و همكاري ايشان زمينه ساز بهبود مستمر در سازمان خواهد بود.
‏بكارگيري اصل مشاركت كاركنان در سازمان عموما باعث مي گردد كه:
‏كاركنان اهميت همكاري و نقش خود را در سازمان درك كنند.
‏كاركنان محدوديت هاي عملكردشان را شناسايي كنند.
‏كاركنان مالكيت مسايل را پذيرفته و مسووليت حل آنها را عهده دار شوند.

 

دانلود فایل