تحقیق اصول ساخت مخازن تحت فشار 💯

دانلود تحقیق اصول ساخت مخازن تحت فشار باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اصول ساخت مخازن تحت فشار

تحقیق-اصول-ساخت-مخازن-تحت-فشارلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏مؤسسه آموزش عالی کار
‏موضوع ‏کارآموزی‏:
‏اصول ساخت مخازن تحت فشار
‏2
‏«‏ دستور العمل طراحی مخازن تحت فشار ‏»
‏مقدمه :
‏همانطور که می دانیم مخازن تحت فشار از جمله تجهیزاتی هستند که نه تنها در شاخه نفت و پتروشیمی بلکه در اغلب صنایع اصلی نظیر نیروگاه و حمل و نقل از کاربرد ویژه و قابل توجهی برخوردار بوده و از اینرو توجه به مقوله طراحی و ساخت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
‏آنچه در این مقاله بدان پرداخته شده است, بیشتر جنبه راهنمائی داشته و هدف ارائه مطالبی است که به نظر نویسنده برای طراحی و ساخت یک مخزن تحت فشار با توجه به استاندارد
ASME BOILER& PRESSURE VESSLES CODE(SEC.VIII, DIV.1)
‏لازم و ضروری بوده و طبعا نمی تواند تمامی نکته ها و مسائل حاشیه ای این موضوع را در بر داشته باشد . مطالب ارائه شده به ترتیب شامل آشنائی با تعاریف اولیه, انتخاب مواد, و نکات مهم در فرآیند ساخت یک مخزن تحت فشار از نگاه تولید و مسائل مربوط به آن است .
‏جهت آشنائی بیشتر با سرفصلهای مندرج در استاندارد ASME‏ و امکان مراجعه به مباحث تکمیلی در هر زمینه در اینجا به معرفی عناوین مزبور میپردازیم :
U – Introduction
UG – General requirements for all methods of construction and all materials
UW – Requirements for pressure vessels fabricated by welding
UF – Requirements for pressure vessels fabricated by forging
UB – Requirements for pressure vessels fabricated by brazing
‏4
UCS – Requirements for pressure vessels constructed of carbon and low alloy steels
UNF – Requirements for pressure vessels constructed of nonferrous materials
UHA – Requirements for pressure vessels constructed of alloy steel
UCI – Requirements for pressure vessels constructed of cast iron
UCL – Requirements for welded pressure vessels constructed of material with corrosion resistant integral cladding , weld metal overlay cladding , or with applied lining
UHL – Requirements for pressure vessels constructed of ferritic steels with tensile properties enhanced by heat treatment
ULW – Requirements for pressure vessels constructed by layered construction
ULT – Alternative rules for pressure vessels constructed of materials having higher allowable stresses at low temperature .
‏تعاریف ‏اولیه ‏:
‏مخزن تحت فشار : ‏بطور کلی هر مخزنی که اختلاف فشار داخلی و خارجی آن برابر و یا بیشتر از 15 psi‏ ( و کمتر از 3000 psi ‏ ) بوده , قطر داخلی آن از 6 in‏ بیشتر و دارای حجم 120 گالن باشد یک مخزن تحت فشار نامیده می شود و شامل مقررات مندرج در ASME SEC. VIII DIV.1‏ میگردد ( جهت کسب اطلاعات بیشتر به ‏پ‏اراگراف U-1‏ مراجعه شود ) .
‏در عین حال یادآور می شود که توجه به شرایط عملکردی و محیطی مخزن ( اعم از قرار گرفتن در سرویسهای خطرساز و یا آتش گیر ) میتواند در نحوه طراحی، ‏ساخت ، آزمایشات و نهایتا کیفیت کاری مورد نیاز جهت تعیین عملکرد مخزن در سرویسهای خاص بهره برداری تاثیر به سزائی داشته باشد .
‏4
‏فشار و دمای کاری :‏ فشار و دمایی است که مخزن تحت آنها به عملکرد عادی خود می پردازد .
‏فشار طراحی ( UG-21‏ ) : ‏فشاری است ‏که جهت تعیین حداقل ضخامت مجاز برای اجزاء ‏مختلف مخزن تحت فشار در نظر گرفته می شود و معمولا 10% ‏ و یا 30 psi‏ ( هر کدام که بزرگتر باشد) بیشتر از فشار عملیاتی آن می بشد . چنانچه مخزن دارای ارتفاع ‏قابل توجهی باشد ( بیشتر از 10 متر ) لازم است که فشار استاتیکی ناشی از وزن سیال نیز به رقم مزبور اشافه گردد . در مورد مخازنی که بطور معمول در شرایط خلاء کار می کنند و یا اینکه امکان خلاء برای آنها محتمل است باید طراحی با در نظر گرفتن پدیده خلاء کامل صورت پذیرد .
‏درجه حرارت طراحی ( UG-20‏) :‏ این پارامتر ‏نقش مهمی در طراحی یک مخزن تحت فشار ایفا می کند چرا که مستقیما با مقدار تنش مجاز فلز بکار رفته در ساخت مخزن ارتباط دارد . به عنوان یک پیشنهاد می توان برای مخازنی که فعالیت آنها در ‏م‏حدوده ‏ قرار دارد بر اساس RATING‏ فلنجهای بکار رفته در آنها اقدام به تعیین درجه حرارت طراحی نمود چرا که حداکثر تنش مجاز برای فولادهای کربنی و کم آلیاژ در محدوده فوق عمدتا ثابت است . برای مخازن با فولاد کربنی که شرایط دمائی بهره برداری از آنها نزدیک به محیط اطراف می باشد تعیین حداقل درجه حرار‏ت ‏شکست ترد هم‏و‏ا‏ر‏ه وجود خواهد داشت . یادآوری میشود که آیین نامه در هی‏چ‏ حالتی اجازه استفاده از درجه حرارت بالاتر از ‏ 1000 برای فولادهای کربنی و ‏ 1200 برای فولادهای کم آلیاژ را نمی دهد .

 

دانلود فایل