تحقیق ازدواج و موانع پيش رو 💯

دانلود تحقیق ازدواج و موانع پيش رو باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق ازدواج و موانع پيش رو

تحقیق-ازدواج-و-موانع-پيش-رولینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 41 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1
‏موضوع تحقيق ‏:
‏ازدواج و موانع ‏پ‏يش رو
‏1
‏3
‏مقدمه‏ :
‏ازدواج و تشكيل خانواده يكي از حساس ترين تصميمات دوران زندگي است كه اقدام آن نياز به بررسي و دقت , هوشياري و مشورت با افراد با تجربه دارد , چرا كه غفلت و اشتباه در اين زمينه يك عمر پشيماني را به دنبال خواهد داشت .
‏برخي از پشيماني ها زود گذر ند و پس از چندي به دست فراموشي سپرده مي شوند اما گاه اين پشيماني با رنج و درد همراه مي شوند كه تا پايان عمر ناچا ر به تحمل آن خواهيم بود .
‏اين را همه مي دانند و همه مي گويند كه ازدواج به اين معني است كه دختر و پسري كه پيوند زناشويي مي بندند مي بايد تا پايان عمر در كنار هم باشند , در غم و شادي يكديگر شريك گردند و از زندگي با يكديگر لذت ببرند تا بتوانند بهره لازم را از زندگي بر گيرند و فرزنداني شاد , سالم و مفيد براي خود و خانواده و جامعه تربيت كنند . متاسفانه دستيابي به اين اهداف چندان هم آسان نيست .و ازدواج و زندگي زنا شويي جزئيات بسياري را در بر دارد كه تعداد معدودي از پسران و دختران از آنها آگاهي دارند . در بيشتر موارد پسرها و دخترها از درخواست و هدف خود از ازدواج آگاهي لازم را ندارند و تنها بعد از ازدواج است كه به بسياري از جزئيات زندگي و اهميت آن پي مي برند و گرفتار مشكلاتي مي شوند كه حل آنها به سادگي امكان پذير نيست .
‏1
‏3
‏روابط بين زن و شوهر بسيار حساس و داراي جزئياتي است كه بسياري از معيار ها ناتوان از تشخيص مشكل و يا حل آن است و قانون نيز نمي تواند بدرستي در اين زمينه قضاوت كند , چون عمر و انرژي رواني از دست رفته بر گشت نا پذير است . ازدواج نا موفق و يا طلاق براي اكثر زن و شوهر ها شكستي غير قابل جبران محسوب مي شود .
‏ينا براين براي جلوگيري از هر شكستي بهتر است تا آگاهي افراد نسبت به اين امر مهم ( ازدواج ) افزايش پيدا كند . كتابهاي بسياري در اين زمينه نوشته شده است و نويسندگان بسياري تلاش كرده اند تا حاصل تحقيقات و تجربيات خود را در اختيار ما قرار دهند .زماني كه اطلاعات و سطح آگاهي افراد بالا رود مي توانند زندگي بهتر و با نشاطي را بوجود آورند .
‏اين تحقيق شامل سه بخش كلي است , بخش اول مربوط به تعدادي از كتابها و گزيده اي از داستانهايي كه در مجله بيان شده است . بخش دوم شامل مطالب سه جلد كتاب ‍“ آيا تو گمشده ام هستي “ است , در اين سه كتاب به مسائلي اشاره شده است كه تصميم گرفتم آنها را در بخش جداگانه اي بياورم . بخش سوم شامل پرسشنامه هايي است كه افراد مختلف آنها را پاسخ دادند .
‏1
‏5
‏در اينجا لازم است از همكاري كليه استادان گرامي و دوستان عزيزم كه تجربيات خود را در اختيار اينجانب قرار دادند تشكر كنم .
‏مطالب كلي اين تحقق شامل :
‏مشكلات دوران كودكي
‏ مشكلات در انتخاب همسر ( قبل از ازدواج )
‏ مشكلات بعد از ازدواج
‏در اين تحقيق سعي بر آن شده تا يك سلسله مباحث مهم و سرنوشت ساز رفتار و كردار روزهاي جوا ني را كه در روند زندگي سعادتمند در طول زندگي تاثير گذار بوده و عدم اطلاع آن قطعاُ در سير آنان به سوي كمال بازدارنده است به شما عزيزان يادآ ور شوم
‏مشكلات دوران كودكي
‏كودكي يكي از مهمترين دوران مراحل زندگي هر فردي است و مشكلات در آن دوران تاثير بسزايي در مراحل ديگر زندگي دارد. جالب است كه بدانيم كه اكثر مشكلات قبل و بعد از ازدواج ريشه در دوران كودكي هر شخص دارد . يعني مشكلات دوران كودكي‏ ‏مشكلات قبل از ازدواج‏ ‏مشكلات بعد از ازدواج
‏پس اگر خوب دقت كنيم متوجه مي شويم كه دوران كودكي هر شخص تا چه اندازه در مراحل ديگر زندگي اثر گذار است . بنا براين وظيفه هر پدر و مادري است كه با تربيت صحيح آينده فرزندان خود را تضمين كنند .

 

دانلود فایل