تحقیق آموزش گام به گام ساخت تابلو روان 55 ص 💯

دانلود تحقیق آموزش گام به گام ساخت تابلو روان 55 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق آموزش گام به گام ساخت تابلو روان 55 ص

تحقیق-آموزش-گام-به-گام-ساخت-تابلو-روان-55-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 56 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏آموزش گام به گام ساخت تابلو روان
 
‏در این مجموعه مقالات تصمیم به آموزش اصول و ساخت تابلوهای روان (دیجیتال) را ‏دارم. شما گام به گام با اصول کار تابلو‌های دیجیتالی آشنا شده و در پایان یک نمونه ‏عملی آن را بررسی و خواهید ساخت.
‏لازم به ذکر است که مطالب موجود حاصل تجربیات این جانب در این زمینه بوده. و ‏تمامی مطالب و حتی تصاویر و نقشه‌ها مربوط به تجارب خودم است. دوست عزیز هر گونه ‏کپی برداری از مطالب در صورت ذکر منبع بلامانع است.
 ‏مطالبی که طی این دوره خواهید آموخت عبارتند از :
 –  ‏سیستم تابلوهای نمایشگر دیجیتالی
 – ‏اجزاء تصویر
 – ‏جاروب ساده
 – ‏اثر فلیکر
 – ‏جاروب یک در میان
 – ‏جدول گلایف
 – ‏بررسی یک مدار عملی
 – ‏نرم افزارهای تبدیل متن و ‏طراحی فونت جهت تابلو روان
‏بلوک دیاگرام یک تابلو دیجیتال
 
‏همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، این تابلوها از بلوکهای :
 – ‏ماتریس LED
 – ‏درایورهای سطر و ستون
 – ‏پردازنده
 – ‏تجهیزات ورود اطلاعات
 – ‏حافظه
‏تشکیل شده‌اند.
‏در واقع یک تابلوی نمایشگر دیجیتالی، متن مورد نظر خود را از طریق تجهیزات ورودی ‏همچون کیبورد و یا پورت سریال دریافت میکند. و این اطلاعات را در اختیار پردازنده ‏قرار میدهد. سپس پردازنده پس از آنالیز اطلاعات آن را در حافظه تابلو ذخیره نموده. ‏علاوه بر آن حافظه موجود در تابلو میتواند کدهای برنامه را در خود نگهداری نماید. از ‏طرفی پردازنده با توجه به اطلاعات ذخیره شده، سیگنالهای لازم را جهت نمایش تولید ‏کرده و در اختیار درایورها قرار میدهد. با توجه به اینکه نحوه چیدمان LED ‏ها در نمایشگر بنا به دلایلی که بعدا توضیح داده ‏خواهد شد به صورت ماتریسی می باشد، لذا دو دسته درایور برای راه اندازی ماتریس نیاز ‏است که شامل داریورهای سطر و داریورهای ستون مییاشند. این درایورها با توجه به ‏فرامین دریافتی از سوی پردازنده، با روشن و خاموش نگاه داشتن LED ‏های موجود در ماتریس، باعث به نمایش در آمدن مطالب (اعم از متن و یا ‏تصویر) بر روی ماتریس خواهند شد.
‏اجزای تصویر
 
‏به این ‏تصویر نگاه کنید، تصویر صورتک خندان !
‏در نگاه اول تصویر فوق به صورت یک تصویر کامل و یکپارچه به نظر می‌رسد. اما اگر کمی ‏با دقت بیشتر به آن دقت کنید و تا حد امکان آنرا بزرگ نمایید متوجه خواهید شد که در ‏واقع آن تصویر از نقاط ( pixel ) ‏متعددی تشکیل شده. پس تصویر فوق را میتوان مجموعه نقاطی دانست که دارای ‏رنگهای متفاوتی‌اند. هر یک از این نقاط را یک جزء تصویر (Picture Element) ‏و این خاصیت را خاصیت موزائیکی تصویر ‏می‌نامند. من جهت کمک به درک مطلب تصویر فوق را با بزرگ نمایی بیشتر در زیر قرار ‏داده‌ام. به آن دقت کنید.
‏هرچه تعداد اجزاء تصویر در واحد سطح بیشتر باشد، وضوح تصویر بیشتر می‌باشد. به ‏عبارت دیگر تصویر به واقعیت نزدیکتر بوده، جزئیات آن بهتر دیده میشود. در تابلو‌های ‏دیجیتالی نیز خاصیت موزائیکی وجود دارد. تصویر تابلو توسط ماتریسی از LED ‏ها ایجاد میگردد. در اینجا ابعاد یک جزء تصویر به ‏اندازه قطر یک LED ‏است. که از یک فاصله معین چشم بیننده ‏قادر به تمایز نقاط تصویر ایجاد شده نبوده و یک تصویر را یکپارچه احساس میکند.
‏جاروب ساده

 

دانلود فایل