تحقیق آموزش شبکه پیشرفته 35 ص 💯

دانلود تحقیق آموزش شبکه پیشرفته 35 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق آموزش شبکه پیشرفته 35 ص

تحقیق-آموزش-شبکه-پیشرفته-35-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 33 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
network
APIPA‏ چيست ؟
‏در يك شبكه كامپيوتری سرويس ها و خدمات متعددی از طريق سرويس دهندگان مختلف در اختيار سرويس گيرندگان قرار می گيرد . اختصاص پويای اطلاعات مربوط به آدرس دهی IP‏ توسط سرويس دهنده DHCP‏ ( برگرفته از Dynamic Host‏ Configuration Protocol‏ ‏ ) ،‏ ‏ نمونه ای در اين زمينه است .
DHCP‏ ، پس از پروتكل BOOTP‏ مطرح و مهمترين هدف آن تامين اطلاعات مورد نياز يك ايستگاه و يا ساير دستگاه های شبكه ای در ارتباط با پروتكل TCP/IP‏ است . بدين منظور از سه روش متفاوت استفاده می گردد :
‏اختصاص اتوماتيك‏ : در اين روش سرويس دهنده DHCP‏ يك آدرس دائم را به يك سرويس گيرنده نسبت می دهد .
‏اختصاص پويا‏ : متداولترين روش استفاده از سرويس دهنده DHCP‏ ‏ در يك شبكه می باشد كه بر اساس آن سرويس دهنده يك آدرس را به صورت پويا در اختيار سرويس گيرنده قرار می دهد . آدرس نسبت داده شده به سرويس گيرنده بر اساس مدت زمان مشخص شده توسط سرويس دهنده DHCP‏ ‏ تعيين می گردد ( محدود و يا نامحدود )
‏اختصاص دستی‏ : در اين روش كه معمولا” توسط مديران شبكه استفاده می گردد‏ ‏ ، يكی از آدرس های موجود در بانك اطلاعاتی سرويس دهنده DHCP‏ ‏ به صورت دستی به يك سرويس گيرنده و يا سرويس دهنده خاص نسبت داده می شود (
2
‏ ‏ Reservations‏)‏ ‏ .
‏در صورتی كه پيكربندی پروتكل TCP/IP‏ ‏ بر روی يك كامپيوتر بگونه ای انجام شده‏ ‏ است كه كامپيوتر و يا دستگاه شبكه ای مورد نظر را ملزم به استفاده از خدمات سرويس دهنده DHCP‏ می نمايد ( تنظيمات انجام شده در صفحه Properties‏ پروتكل TCP/IP‏ )‏ ‏ ولی در عمل سرويس دهنده وجود نداشته باشد و يا سرويس گيرندگان قادر به برقراری ارتباط با آن نباشند و يا برای سرويس دهنده DHCP‏ ‏ مشكل خاصی ايجاد شده باشد ، تكليف سرويس گيرندگان و متقاضيان استفاده از خدمات سرويس دهنده DHCP‏ چيست ؟
در چنين مواردی سرويس گيرندگانی كه بر روی آنان يكی از نسخه های ويندوز ( به جزء ويندوز NT‏ ) نصب شده است ، می توانند از APIPA‏ (‏ ‏ برگرفته از Automatic‏ Private IP Addressing‏  ‏ ) استفاده نمايند . با استفاده از سرويس فوق كه صرفا” در شبكه های كوچك قابل استفاده خواهد بود ( حداكثر 25 دستگاه موجود در شبكه ) ، هر يك از سرويس گيرندگان می توانند به صورت تصادفی يك آدرس IP‏ ‏ خصوصی را بر اساس مشخصات جدول زير به خود نسبت دهند .

‏ 
‏آدرس رزو شده توسط APIPA‏ ‏
3
 169.254.0.1 TO 169.254.255.254
Subnet Mask
 255 . 255 . 0 . 0
‏و اما چند نكته در ارتباط با روش آدرس دهی APIPA‏ :
‏زمانی كه يك سرويس گيرنده پاسخ مناسبی را از سرويس دهنده DHCP‏ دريافت ننمايد ، پس از مدت زمان كوتاهی يك آدرس تصادفی را از شبكه دريافت می نمايد .
‏با توجه به اين كه سرويس گيرنده به صورت كاملا” تصادفی يك آدرس IP‏ را انتخاب می نمايد ، همواره اين احتمال وجود خواهد داشت كه يك كامپيوتر آدرسی را انتخاب نمايد كه قبلا” توسط كامپيوتر ديگری استفاده شده باشد . برای حل اين مشكل ، پس از انتخاب يك آدرس IP‏ توسط سرويس گيرنده ، يك بسته اطلاعاتی broadcast‏ شامل آدرس IP‏ ‏ ‏توسط سرويس گيرنده در شبكه ارسال و بر اساس پاسخ دريافتی ، در خصوص نگهداری و يا آزادسازی آدرس IP‏ تصميم گيری می گردد.
‏اطلاعات ارائه شده توسط APIPA‏ ، يك آدرس IP‏ و يك Subnet mask‏ می باشد و ساير اطلاعلاتی كه عموما” توسط سرويس دهنده DHCP‏ ارائه می گردد را شامل نمی شود . مثلا” با استفاده از APIPA‏ نمی توان آدرس‏ ‏ gateway‏ پيش فرض را در اختيار سرويس گيرندگان قرار داد . بنابراين مبادله اطلاعات محدود به كامپيوترهای موجود در يك شبكه محلی كوچك می گردد كه تماما” دارای فضای آدرس دهی شبكه‏  
5
‏ 0 . 0 . 254 . 169‏ ‏ می باشند . در صورت نياز می بايست ساير اطلاعات لازم در ارتباط با پيكربندی پروتكل TCP/IP‏ به صورت دستی مشخص گردد.‏ ‏
‏سرويس گيرندگانی كه از APIPA‏ استفاده می نمايند به صورت ادواری و در بازه های زمانی پنج دقيقه ، شبكه را به منظور وجود يك سرويس دهنده DHCP‏ بررسی می نمايند . در صورتی كه سرويس دهنده DHCP‏ در دسترس قرار بگيرد ، سرويس گيرنده يك درخواست را برای وی ارسال و اطلاعات مربوط به پيكربندی TCP/IP‏ را از آن دريافت می نمايد .
‏پتانسيل استفاده از APIPA‏ به صورت پيش فرض بر روی تمامی نسخه های ويندوز فعال می باشد . برای غيرفعال نمودن آن می بايست تنظميات ريجستری را تغيير داد:
– اجرای برنامه Regedit‏
– يافتن كليد زير بر اساس نام در نظر گرفته شده برای كارت شبكه :
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesTcpipParametersInterfaces
‏- ايجاد يك DWORD Value‏ ‏ ‏( نام آن IPAutoconfigurationEnabled‏ و مقدار آن صفر در نظر گرفته شود )
– در صورتی بر روی كامپيوتر چندين آداپتور موجود است ،‌ می بايست مراحل فوق برای هر يك از آنان تكرار گردد .
‏ 

 

دانلود فایل