تحقیق آموزش ابتدایی 21 ص 💯

دانلود تحقیق آموزش ابتدایی 21 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق آموزش ابتدایی 21 ص

تحقیق-آموزش-ابتدایی-21-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 19 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏آموزش ابتدایی
‏ ‏ ساختار آموزشی
‏مقطع آموزش ابتدایی شامل كودكان گروه سنی بین 6 تا 14 سال می شود. در مدارس دولتی رایگان این آموزش برای كودكان دختر و پسر اجباری است . مدارس ابتدایی مؤسسات آموزشی ملی هستند كه توسط دولت برای تعلیم و تربیت پسران و دختران از طریق دوره اموزش اجباری 5 ساله ایجاد شده اند . طول مدت آموزش در این مدارس 8 سال است . در طول سال تحصیلی92-1991، 6870683 كودك تحت نظر 234154 معلم در 50669 مدرسه ابتدایی آموزش دیده اند .24/95 در صد كودكان در این رده سنی در مدارس حضور یافتند. آموزش ابتدایی برای تمامی شهروندان بدون در نظر گرفتن جنسیت آن‌‌‌ها اجباری است و به‌صورت رایگان در مدارس دولتی ارائه می‌‌شود.مؤسسات آموزشی ابتدایی شامل مدارس آموزش ابتدایی، كلاس‌‌های آموزشی و جبرانی و هم‌چنین مدارس و كلاس‌‌هایی است كه برای كودكان با نیاز به آموزش خاص( كودكان استثنایی) تأسیس می‌‌شود.
‏ساختار مراكز آموزش ابتدایی
‏تعداد معلمان زن
‏تعداد كل معلمان
‏تعداددختران ثبت نامی
‏تعدادكل ثبت نامی
‏تعدادمدارس
‏سال تحصیلی
‏95740
‏225852
‏3225259
‏6848083
‏51055
‏1990
‏99474
‏234961
‏3238599
‏6878923
‏50669
‏1991
‏2
‏100822
‏235721
‏3163808
‏6707725
‏49‏974
‏1992
‏102391
‏237943
‏3092337
‏6526296
‏49599
‏1993
‏101557
‏233073
‏3065485
‏6466648
‏48429
‏1994
‏101148
‏231900
‏3033082
‏6403300
‏48038
‏1995
‏94550
‏217131
‏3013550
‏6389060
‏46292
‏1996
‏اهداف دراز مدت آموزشی
‏از جمله مهمترین اهداف دراز مدت آموزش ابتدایی هماهنگ با اهداف دراز مدت و اصول اساسی آموزش ملی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
‏1- ایجاد دانش‌پایه، مهارت‌‌ها، نگرش‌‌‌ها و عادات لازم برای كودكان ترك به منظور تبدیل به شهروندانی خوب و پرورش آنان در راستای اخلاقیات.
‏2- آماده سازی كودكان ترك برای زندگی و آموزش در سطوح بالاتر و پرورش آنان در راستای علائق و استعداد‌هایشان.
‏ ‏اهداف كوتاه مدت آموزشی
‏از جمله مهمترین اهداف كوتاه مدت آموزش ابتدایی هماهنگ با اهداف دراز مدت و اصول اساسی آموزش ملی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
‏1- خلق محیط آموزشی تحقیقاتی،مولد و مؤثر كه به دانش‌آموزان اجازه می‌‌دهد خواسته‌‌‌ها و احساسات خود را بیان كرده،نقاط ضعف و قوت خود و خانواده شان را شناسایی نموده واحساس مسئولیت خود را پرورش دهند.
‏4
‏2- خلق محیط‌های آموزشی و فوق برنامه كه برای دانش‌آموزان ابزار لازم برای پیدا كردن دیدی وسیع و جامع نسبت به دنیا را فراهم كند.
‏3- تهیه برنامه‌‌‌ها برای این‌كه دانش‌آموزان را از تكنولوژی‌های اطلاعاتی و مسائل اجتماعی و فرهنگی مطلع ساخته و آنان را افرادی چند بعدی و در حال پیشرفت دائمی در مسائل آكادمیك و اجتماعی و انسآن‌‌هایی با شعور بسازد.
‏4- وادار ساختن كودكان در فراگیری مهارت‌‌هایی كه به آنان توانایی پذیرفته شدن در جامعه و محیط اطراف زندگیشان را می‌‌دهد.
‏به طوركلی ترمی توان گفت كه هدف اصلی مقطع ابتدایی آموزش دانش و مهارتهای اولیه به كودكان،آموزش راه و رسم شهروند خوب بودن وآماده كردن آنها برای زندگی اجتماعی و مقاطع آموزشی بالاتر با درنظر گرفتن علایق،استعدادها و توانائی های دانش آموزان است.
‏برنامه های آموزشی
‏ازجمله مهمترین برنامه های آموزشی مراكز آموزش ابتدایی می توان به زبان تركی، ریاضی، تعلیمات اجتماعی،علوم، علوم اجتماعی،حقوق مدنی و حقوق بشر،تاریخ جمهوری تركیه، زبانهای خارجی، علوم مذهبی، فرهنگ و اخلاق، نقاشی- كاردستی، موسیقی، ورزش، حرفه و فن ،كمكهای اولیه و قوانین راهنمایی و رانندگی، فعالیتهای فردی و گروهی و دروس اختیاری اشاره نمود.مدت زمان هر كلاس40 دقیقه است.
‏4
‏نرخ جلسات هفتگی پایه های مختلف تحصیلی
‏هشتم
‏هفتم
‏ششم
‏پنجم
‏چهارم
‏سوم
‏دوم
‏اول
‏دروس
‏5
‏5
‏5
‏6
‏6
‏12
‏12
‏12
‏زبان تركی
‏4
‏4
‏4
‏4
‏4
‏4
‏4
‏4
‏ریاضی
‏-
‏-
‏-
‏-
‏-
‏5
‏5
‏5
‏تعلیمات اجتماعی
‏3
‏3
‏3
‏3
‏3
‏-
‏-
‏-
‏علوم
‏-
‏3
‏3
‏3
‏3
‏-
‏-
‏-
‏علوم اجتماعی
‏1
‏1
‏-
‏-
‏-
‏-
‏-
‏-
‏حقوق مدنی و حقوق بشر
‏4
‏4
‏4
‏2
‏2
‏-
‏-
‏-
‏زبانهای خارجی
‏2
‏2
‏2
‏2
‏2
‏-
‏-
‏-
‏دین، فرهنگ و اخلاق
‏1
‏1
‏1
‏1
‏1
‏2
‏2
‏2
‏نقاشی و كاردستی
‏1
‏1
‏1
‏1
‏1
‏2
‏2
‏2
‏موسیقی
‏1
‏1
‏1
‏2
‏2
‏2
‏2
‏2
‏ورزش
‏2
‏2
‏2
‏2
‏2
‏-
‏-
‏-
‏حرفه و فن
‏1
‏-
‏1
‏-
‏-
‏-
‏-
‏-
‏كمكهای اولیه و قوانین راهنمایی و رانندگی

 

دانلود فایل