تحقیق آلودگی هوا آب 20 ص 💯

دانلود تحقیق آلودگی هوا آب 20 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق آلودگی هوا آب 20 ص

تحقیق-آلودگی-هوا-آب-20-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 27 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏دید کلی
‏چند بار تا به حال دوده خفه کننده ماشین‌ها را در خیابان دیده‌اید؟
‏چرا در روز روشن آسمان آبی را نمی‌بینید؟
‏فوران دوده از کارخانجات صنعتی چه فوایدی دارد؟
‏پناهگاه بیماران تنف
‏سی در شهر آلوده کجا می‌تواند باشد؟
‏این ‏آلودگی هواست که طبیعت زیبا را در خود گم می‌کند و زندگی سالم را نه تنها از ‏انسان‌ها بلکه از تمام موجودات سلب می‌کند.
‏موضوع چیست؟
‏اوزون ‏که جزء ‏اصلی مه دود است، گازی است که از ترکیب اکسید نیتروژن و ‏هیدروکربنها ‏در حضور نور آفتاب بوجود می‌آید. در اتمسفر ، ازن بطور طبیعی به صورت لایه‌ای که ما ‏را از اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند، وجود دارد. ولی زمانی که در سطح زمین تولید ‏شود، کشنده است.
‏اوزون از کجا می‌آید؟
‏اتومبیلها ، کامیونها و … ، یکی از اصلی ترین ‏منابع اوزون هستند. در سال 1986 ، مقدار حیرت انگیز 6.5 میلیون تن هیدروکربنهای ‏مختلف و 8.5 میلیون تن اکسیدهای نیتروژن توسط خودروهای موتوری وارد هوا شدند. ‏نیروگاهها ، کارخانه‌های شیمیایی و ‏پالایشگاههای ‏نفت ‏نیز سهم بزرگی در همین مساله دارند و نیمی از انتشار هیدروکربنها و
‏2
‏نیتروژن ‏در کشور آمریکا مربوط به آنهاست.
‏خطر مه دود
‏صدمات ریوی ناشی از هوای آلوده به اوزون ، خطری است که هر 3 ‏نفر از 5 نفر با آن روبرو هستند. اکثر مردم نمی‌دانند که مه دود به غیر از انسان به ‏سایر موجودات زنده هم آسیب می‌رساند. ‏مه ‏دود ازنی ‏، مسئول صدمات زیاد به درختان کاج و نابودی محصولات کشاورزی در بسیاری ‏از مناطق کشاورزی است.
‏هوای آلوده چیست؟
‏هر ماده‌ای که وارد هوا شود ، خواص فیزیکی ، شیمیایی و ‏زیستی آن را تغییر می‌دهد و به چنین هوای تغییر یافته ، ‏هوای آلوده ‏گویند.
‏زباله‌های موجود در هوا
‏هوای شهرها دارای یک ترکیب از ‏گازهای
‏آلوده کننده می‌باشد. در شهر
‏لوس آنجلس ‏، گازهای کشنده ‏ناشی
‏از کارخانجات با دوده ، اکسید نیتروژن ،
‏منوکسید کربن و سرب اگزوز
‏3
‏ماشینها ترکیب می‌شود.
‏عوامل آلوده کننده هوا
‏عوامل طبیعی: ‏فوران‌های شدید آتشفشان ‏، وزش توفان ، بادهای شدید و ‏…‏ ، گازها و ذراتی را وارد هوا می‌کنند و سبب آلودگی ‏آن می‌شوند.
‏فعالیت انسان: ‏کارخانجات صنعتی ، ‏کشاورزی ، شهرسازی ، وسایل گرمازا ، نیروگاهها ، وسایل نقلیه و … ، از عوامل ‏آلوده کننده هوا هستند.
‏مواد آلوده کننده هوا
‏منوکسید کربن: ‏گاز سمی منوکسید کربن ، ‏بطور عمده مربوط به خودروهایی است که مصرف سوخت آنها ‏بنزین ‏می‌باشد. ‏این خودروها مقدار زیادی گاز CO ‏را از طریق لوله اگزوز وارد هوا ‏می‌کنند.
‏5
‏دی‌اکسید گوگرد: ‏عمدتا مربوط به ‏نفت ‏کوره)‏نفت سیاه(‏ است که در بعضی صنایع و تاسیسات حرارت مرکزی و تولید نیرو مورد ‏استفاده قرار می‌گیرد.
‏اکسیدهای نیتروژن دار: ‏بطور عمده مربوط به نفت کوره ، ‏گازوئیل ‏و مقدار کمتری مربوط به مصرف بنزین ‏و ‏نفت ‏سفید ‏است.
‏هیدروکربن‌های ‏سوخته نشده: ‏عمدتا مربوط به خودروهایی است که بنزین مصرف می‌کنند. نفت کوره ‏و گازوئیل در این مورد سهم کمتری دارند.
‏ذرات ریز معلق: ‏بطور عمده ، از سوختن نفت کوره حاصل می‌شود.
‏برمید سرب: ‏در نتیجه مصرف بنزین در موتور اتومبیل‌ها حاصل ‏می‌شود.
‏سایر ترکیبات سربی: ‏بنزین خودروها اغلب دارای ماده‌ای به نام ‏تترا ‏اتیل سرب ‏است که به منظور روان کردن کار سوپاپ‌ها و به‌سوزی بنزین به آن اضافه ‏می‌شود. این ‏ماده ‏هنگام سوختن بنزین ‏، باعث پراکنده شدن ذره‌های جامد و معلق ترکیبات سرب در هوا می‌شود که هم سمی‌اند و ‏هم به صورت رسوب‌های جامد وارد دستگاه تنفسی می‌شوند.
‏تاث‏ی‏ر‏ د‏ی‏ اكس‏ی‏د‏ گوگرد بر سلامت
‏د‏ی‏ اکس‏ی‏د‏ گوگرد گاز‏ی‏ فعال و بدون رنگ است. So2‏ زمان‏ی‏ تشک‏ی‏ل‏ م‏ی‏‌‏شود‏ که سولفور موجود در سوختها‏یی‏ از قب‏ی‏ل‏ زغال و نفت سوزانده شوند. منابع عمده SO2‏ شامل ن

 

دانلود فایل